39 verlichte geesten, 0 doorgeslagen complotters en 7 trollen aanwezig, 10986 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

U-boat controverse op Zapruder: is het Type XI-B toch gevonden? / reageer

Door Donkerdoorn, gepubliceerd op 08-12-2008 20:24, 15 reacties, rubrieken: Alternatieve Historie, Politiek, Cover-ups

image Naar aanleiding van het artikel “De BoogeyMan: Prins Bernhard en de Black Knight” brak er in de comments onder het artikel een discussie uit over het wel of niet bestaan van de Duitse U-boat type Xl-B. Volgens Duitse documenten is er opdracht gegeven voor de bouw van vier stuks, de U112 t/m U115, maar werd het project al in 1939 in de “ijskast” gezet. De boten zijn “geschrapt”. Volgens auteur van de “Boogyman” reeks xolo en onderzoeker Eric Bothers hebben de U-boaten wel degelijk bestaan. Eentje werd zelfs voor de kust van Cape Cod door de geallieerden naar de bodem van de oceaan geblazen. Hier begint het verhaal buitengewoon interessant te worden......

......Bothers meent dat de U-boat op een geheime missie was, en wellicht contact heeft proberen te leggen met de Nederlandse koninklijke familie die in Canada resideerden. De U-boat zou aan boord een delegatie van Duitse industrielen hebben gehad die via “hun man” Prins Bernhard contact wilden leggen met de Amerikanen en Engelsen. De prins was immers ooit in dienst van IG Farben, als agent van de industriele spionagedienst NW-7. Dit alles zou blijken uit documenten van inlichtingendiensten.

De XI-B werd in 1993 ook inderdaad gevonden door Sub Sea Recovery Inc. en Trident Research & Recovery Inc, twee bedrijven gespecialiseerd in het zoeken naar zeeschatten. Mysterie nummer 2: als Trident in 1998 de exclusieve bergingsrechten voor het wrak verkrijgt, verdwijnt het bedrijf (inclusief websites). Sub Sea Recovery verandert haar naam in Sub Sea Research maar meldt niets meer over “project CA-35”. Maar het internet onthoudt dingen. 

Is dit een geniale, goed verstopte, hoax of is de XI-B inderdaad door Sub Sea Recovery gevonden? Het lijkt er wel op. De “orginele website” van SSR is nog te vinden via webarchive.org maar vermeldt alleen informatie die op meerdere fora (gelinkt) te vinden is, en ook in het artikel “Bernhard en de Black Knight” staat. Er is echter meer. SSR heeft ooit een “update” gemaakt over het project en ook sonarfoto’s geplaatst. Deze “update” is echter volslagen verdwenen van het net. Alleen op een “gamerswebsite” heeft iemand in 1999 het artikel intergraal overgenomen. Als er een coverup van de ontdekking is geweest, is deze site over het hoofd gezien.

image De update geeft informatie over de positie van het wrak en hoe het waarschijnlijk is gezonken. In het ondiepe water rond Cape Cod is de U-boat nu totaal bedekt met zand. Desondanks is de uitzonderlijke lengte van de boot duidelijk zichtbaar. Dit is sowieso geen normale U-boat. Ook wordt een positieve “identificatie” van de boot gegeven. Op een bronzen ring rond het afsluitluik van de hoofdtoren zou te lezen zijn dat deze U-boat de “Werke Nr. 977 - Deschimag” is, een kenmerk vergeven door de scheepsbouwer. Werke Nr. 977 moet overeenkomen met de nooit gebouwde XI-B, U112. Op de mirror zijn nog meer opgedoken artifacten van het schip te bewonderen. Onder het bergingsrecht Civil Action No. 95-11374RCL staan meer spullen geborgen van de U-112 geregiseerd (en openbaar voor publiek). Waarschijnlijk.

Het verhaal wordt meer sinister als wordt opgemerkt:

These records are public record, although we do not go out of our way to broadcast this as we have already had site problems with security.
Even now, the Navy has positioned 4 sono-buoys around the wreck, without our consent, which is playing havoc with our magnetic surveys and side-scan sonar! As you probably know, we have had a great deal of diplomatic problems with both the State Dept. and Navy Depts. - not surprising considering the content of the vessel, (which I cannot talk about at this time unfortunately).

Hier houdt het verhaal op. Bij elkaar opgeteld, het verdwijnen van de beide bergingsbedrijven en de “trotskisering” van websites, lijkt er met het gehele verhaal rond het wrak van de onbekende U-boat meer aan de hand te zijn. Waarom zoveel moeite voor een oude Duitse oorlogsboot? De antwoorden moeten in een archief in Boston liggen onder nummer 95-11374RCL. Als die documenten nog open zijn voor publiek.

Het mysterie van de XI-B voor Cape Cod krijgt hiermee een dikke 8 op de “Zapruder-conspiracy-schaal”. 

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
Guderian | 08-12-2008 23:20
49577 Hoax ?
http://64.233.183.132/search?q=cache:3qBnf46V0isJ:www.subsearesearch.com/news.htm+Sub+Sea+Recovery+haiti&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl&client=firefox-a

bedrijf bestaat nog steeds..
Xip Pie | 08-12-2008 23:21
49578 Veel meer info over U-112 op http://discaircraft.greyfalcon.us/Sub.htm en http://discaircraft.greyfalcon.us/Disc%20Aircraft%20Introduction.htm
Guderian | 08-12-2008 23:22
49579 Sub-Sea Research, LLC. of Portland, Maine
Naam wijziging..
Donkerdoorn | 08-12-2008 23:27
49580 @Xip Pie
Dat is dus precies de info die je overal vindt.
@Guderian
Sub Sea Research meldt wel een onderzoek naar een andere U-boat, niet meer project CA-35...
| 09-12-2008 06:51
49586 Gewoon verder graven en dan komen we een heel eind. Sub Sea Research zou gezien de apparatuur waarover ze nu beschikken verder kunnen spitten, alleen dat gebeurt niet. In het SSR team zit volgens hun web site Sandy Burnette, US Admiral Attorney. Toeval?
Inanna | 09-12-2008 10:33
49589 Aha, dat verhaal van die U-boot is dus wáár! Verbaast me niets.

Ik ben ook "Bernhard Gate" van Ton Biesemaat aan het lezen. Op zijn website had ik reeds een aantal pikante verhalen over Benno ontdekt.

Ik heb Bernhard Gate nog niet helemaal uit, want er kwam een Boogyman voorbij, maar het staat vol pikante verhalen over onze Prins der Nederlanden. Het zal je opa maar wezen. wink

Ik wil nu eerst Bernhard Gate uitlezen. Tot op heden kwam ik daarin geen U-boot tegen. Wel een hele hoop andere streken... terwijl het Nederlandse journaille nog altijd van de prins geen kwaad weet!
E-bee | 09-12-2008 12:41
49598 http://bilderberg.org/bernhard.htm C35/U-234/XI-B/ etc.
Er is op de Bilderberg page ook een artikel over de U-234 die nuclair materiaal gedropt zou hebben. Ingeval van de XI-B zouden de wetenschappers en/of documenten vervoerd kunnen zijn. Veel links zijn bewust lamgelegd in dit verhaal.
E-bee | 09-12-2008 12:53
49600 http://bilderberg.org/hbomb.htm

artikel: hydrick U-234, rethinking the Manhattan project, was Nazi uranium used in the Nagasaki bomb?
| 09-12-2008 12:56
49602 De Amerikaanse ontdekker van de U-Boot heeft niet bepaald een vlekkeloze achtergrond. Lijkt me zeer onbetrouwbare informatie en dat terwijl ik lang geleden als eerste over dat U-Boot gedoe in het Nederlands er over berichtte. Maar toen wist ik nog wat ik nu allemaal weet. Heel dat U-Boot verhaal verwijs ik voorlopig naar het rijk der fabelen. De situatie rondom Prins Bernhard en daarmee het Nederlandse koningshuis als machtsfactor van belang is al ernstig genoeg. Vanwege de dubieusheid rondom de U-Boot heb ik dat ook keurig weggelaten uit mijn boek Bernhardgate. Het landverraad van Prins Bernhard en zijn spionage voor de Duitsers vind ik al ernstig genoeg.
| 09-12-2008 13:50
49603 "Aha, dat verhaal van die U-boot is dus wáár!"

Jammer, iets te prematuur weer...
| 09-12-2008 13:58
49604 http://www.paperbackswap.com/book/details/9780975985311-Critical+Mass+How+Nazi+Germany+Surrendered+Enriched+Uranium+for+The+United+States+Atomic+Bomb
Inanna | 09-12-2008 14:05
49605 @ Jos,
Helaas kan ik niet alles checken. Soms vertrouw ik op informatie van anderen. Maar het is net zoals Ton Biesemaat zegt: zonder die U-boot is het landverraad van prins Benno al schandalig genoeg.
sxeptix | 10-12-2008 00:41
49635 DD: heb in het kader van mijn check van de verhalen van de Boogeyman uitgebreid dit verhaal bekeken. Heb lang niet alles gepost wat ik gevonden heb.
Was vooral verbaasd over de enorme berg informatie die er beschikbaar is over U-Boten. De club mensen die hierin geinteresseert is heeft echt alles nageplozen om dit schip te vinden. Vergeet ook niet dat ze zogenaamd op een werf midden in Bremen gebouwd zouden zijn en dat het enorme schepen geweest moeten zijn, het project zat niet ergens achteraf in een dun bevolkt gebied.

Mijn conclusie na het onderzoek is dat SSR domweg veel geld nodig (gehad) heeft om deze lastige berging te kunnen opzetten.
De stromingen ter plaatse zijn groot en dat maakt bergen moeilijk en duur. Daardoor ligt het wrak ook nog eens onder een dikke laag zand.
Ze hebben meer van dit soort ontdekkingen gedaan en claims op wrakken gelegd. Het zijn een soort bounty hunters/schatzoekers. Er ligt nogal wat op de bodem van de Oceaan.

Ik vermoed (kan dit niet hard maken) dat ze dit verhaal zelf zo mooi mogelijk gemaakt hebben om financiering voor de berging te verkrijgen.
Ze zijn echter in dit verhaal wel heel erg veel doorgeschoten.
sxeptix | 10-12-2008 00:50
49636 @ Ton Biesemaat: dat is de juiste insteek. Heb hier met Peter (Stuivenberg, de schrijver van de Boogeyman) ook discussies over gehad in de comments en daarbuiten.
Er is meer dan voldoende hard bewijsmateriaal om de kwalijke praktijken aan te tonen, waarom dan je eigen werk vervuilen met dit soort boterzachte verhalen.

Het klinkt leuk, maar doet per saldo afbreuk aan je goede boodschap.
Donkerdoorn | 10-12-2008 12:54
49651 @Ton

Voordat ik halve Verenigde Staten ga platbellen, als je nog iets in je files vindt over die U-boat ontdekker kun je me een PM sturen?
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux