169 verlichte geesten, 2 doorgeslagen complotters en 2 trollen aanwezig, 2183 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

Afbraak Van Het Onderwijs - Deel 1 / reageer

Door Robin de Ruiter, gepubliceerd op 05-03-2008 01:17, 68 reacties, rubrieken: Geopolitiek, Complotmechanismen, Politiestaat, Mind Control, Sheeple

imageAl jaren schrijft Robin de Ruiter over de Illuminati en de 13 bloedlijnen die volgens hem de wereld sinds mensenheugenis in een ijzeren greep houden. In zijn laatste boek doet hij uit de doeken hoe volgens hem de Illuminati de mensheid weet te manipuleren. Eén van de manieren om effectief te manipuleren is door het onderwijs te controleren en om zo bij ‘de wortel’ te beginnen. Naast alle manipulatie die via de massamedia en entertainment-industrie plaatsvindt, zijn kinderen een belangrijk en gewillig slachtoffer om totale controle over de burgers te verkrijgen. Eerder schreven we al over de “verdomming" van de maatschappij en welke desastreuze gevolgen dit heeft voor de weerbaarheid van een maatschappij; de burger verwordt langzaam tot een consument. In de volgende pre-publicatie van zijn nieuwste boek Worldwide Evil and Misery doet Robin uit de doeken hoe dit volgens zijn onderzoek in elkaar steekt.

In hun strijd om de wereldmacht hebben de Illuminati een zeer gedetailleerd plan ontwikkeld. De uitvoering van het plan is inmiddels een aantal eeuwen aan de gang. Het boek Proofs of a Conspiracy Against all the Religions and Governments of Europe van professor John Robison (1798) somt enkele punten uit Weishaupts Illuministische programma op: “Ze willen alle religie en alledaagse moraliteit uitroeien, de huiselijke banden verbreken door het respect voor huwelijksgeloften te vernietigen, en door de opleiding van de kinderen uit de handen van ouders weg te nemen.”

Het is geen geheim dat het onderwijssysteem in de westerse wereld onder de maat presteert . Leerlingen vertonen hiaten in elementaire kennis en vaardigheden. Niet alleen op universiteiten! Het begint al op basisscholen, het middelbare onderwijs, pabo’s en zelfs op lerarenopleidingen. Er worden verschillende oorzaken aangewezen: te grote klassen, te weinig geld, ondermaats onderwijzend personeel, et cetera. Maar dit zijn slechts afgeleide oorzaken. Zelfs als we deze problemen oplossen, wordt de kwaliteit van het onderwijs niet beter. Waarom niet? Omdat dat nooit de bedoeling was. Sinds de Illuminati de macht in handen hebben gekregen, zijn ze bezig geweest met het promoten van een nieuw soort onderwijs met een nieuwe missie (die met onderwijs niets te maken heeft). Onze machtselite is bezig het intellectuele vermogen van miljoenen kinderen systematisch te vernietigen om ze klaar te stomen voor de Nieuwe Wereldorde!

In de Christian Science Monitor van 8 augustus 1927 stond een citaat van een toespraak voor de World Federation of Education Associations (WFEA) op de conferentie die in Toronto, Canada, werd gehouden. De toespraak werd gegeven door Dr. Augustus Thomas, de commissaris voor onderwijs van de Amerikaanse staat Maine, en bevatte de volgende onthullende uitspraken: “Als er mensen zijn die denken dat we onmiddellijk tot een Nieuwe Wereldorde moeten overgaan, staat hen een teleurstelling te wachten. De wereld wacht een lang proces van onderwijs en het opbouwen van publiek bewustzijn en een internationale moraliteit, of, met andere woorden, tot er een wereldwijd gevoel is dat de moderne opvatting van een wereldgemeenschap ondersteunt.”

Een deel van het Illuminati programma is gebaseerd op de filosofie van de vader van de Hegeliaanse dialectiek, de Duitse filosoof Georg Wilhelm Friedrich Hegel. Hegeliaanse dialectiek is het instrument dat door de Illuminati wordt gebruikt om de gedachten van gewone mensen te manipuleren en ervoor te zorgen dat ze veranderingen accepteren die ze normaal gesproken zouden verwerpen. De Hegeliaanse filosofie stelt, in wat de historische dialectiek wordt genoemd, ‘dat alle historische gebeurtenissen voortkomen uit een conflict tussen tegenovergestelde krachten’. Deze opkomende gebeurtenissen staan boven en zijn anders dan de tegenstrijdige gebeurtenissen. Elke idee of implementatie van een idee kan worden gezien als these. Deze these lokt tegengestelde krachten uit, in een zogenaamde antithese. Het uiteindelijke resultaat zal noch de these, noch de antithese zijn, maar een synthese van de twee tegenovergestelde krachten .

De Hegeliaanse dialectiek is, om kort te gaan, het kritische proces waarbij de heersende elite een probleem creëert, en van tevoren weet wat de reactie van de bevolking zal zijn op de gegeven crisis, om op die manier de mensen te laten accepteren dat een verandering noodzakelijk is. Wanneer de bevolking naar behoren is geconditioneerd, wordt de gewenste agenda van onze machtselite gepresenteerd als de gewenste oplossing.

Friedrich Hegel’s invloed is zichtbaar in ons aller lot. Iedere politieke arena in de wereld wordt gestuurd door Hegeliaanse conflicten, van de Verenigde Naties tot de belangrijkste politieke partijen. De primaire instrumenten van de dialectiek zijn dialoog en het scheppen van consensus; angst en intimidatie zijn ook acceptabele instrumenten om het doel te bereiken. Hegel’s gedachtegoed wordt niet alleen gebruikt om de absolute wereldheerschappij van onze machtselite te verwerven en veilig te stellen, het is ook diep doorgedrongen in het onderwijssysteem over de hele wereld. Het heeft gezorgd voor een radicale verandering van het onderwijs in de Verenigde Staten en andere westerse landen. Het huidige onderwijssysteem in de westerse wereld is gebaseerd op het proces dat door Friedrich Hegel is geformuleerd:

Synthese (consensus) - These - Antithese
• Hegeliaanse dialectiek (gemeenschappelijkheid, consensus en compromis)
• Gradualisme (twee stappen vooruit, één stap terug)
• Semantische deceptie (herdefinitie van begrippen om overeenstemming te bereiken zonder begrip)

Een goed voorbeeld van Hegeliaanse dialectiek werd gegeven door T.H. Bell toen hij de Amerikaanse minister van Onderwijs was: “We moeten een crisis veroorzaken om een consensus voor verandering teweeg te brengen.”
De Illuminati gebruiken altijd een opzettelijk veroorzaakte ‘crisis’ in het onderwijs om hun ‘agenda’ te promoten door radicale hervormingen voor te stellen die aan het publiek worden verkocht als oplossing voor de problemen, zonder het ooit daadwerkelijk te zijn. De nieuwe hervormingen scheppen slechts de voorwaarden voor de volgende crisis, die vervolgens weer als excuus dient voor verdergaande hervormingen. Hier wordt dialectiek in praktijk gebracht, een proces dat onze gedragsbeïnvloeders inmiddels tot in de puntjes beheersen.

Het westerse onderwijssysteem is zonder ophouden blootgesteld aan dit dialectische proces, onder het mom van ‘het bereiken van een consensus’ in onze betrokkenheid als ouders in het onderwijs, in de directies van scholen, in wetgevende instanties en zelfs in de doelstellingen van gemeenschapsorganisaties en -groepen . Er is een geheime oorlog gaande in het klaslokaal en onze kinderen zijn het doelwit. De Nieuwe Wereldorde is alleen acceptabel wanneer alle kinderen hebben geleerd te denken en te handelen als een robot. In de toespraak die hij in 1905 voor het Columbia Teachers College hield, schreef Elwood Cubberly (onderwijsdecaan van Stanford) dat scholen fabrieken zouden moeten zijn “waar grondstoffen, kinderen, worden omgevormd in eindproducten zoals spijkers worden gemaakt. De instructies zouden moeten worden verstrekt door de overheid en de industriële sector.”

James Bryant Conant, president van Harvard tussen 1933 en 1953, schreef dat de verandering naar een gedwongen, rigide, potentieel vernietigend onderwijssysteem tegemoetkwam aan de eis van “bepaalde industriëlen en vernieuwers die de aard van het industriële proces aan het veranderen waren.” President Woodrow Wilson zei in een toespraak aan zakenmensen: “We willen dat één bevolkingsklasse een liberale opleiding krijgt. We willen dat een andere bevolkingsklasse, een veel grotere klasse, noodzakelijkerwijs het voorrecht van een liberale opleiding wordt ontzegd en bereid is moeilijke handmatige taken uit te voeren.”

In zijn boek The Scientific Outlook (1931) claimt Bertrand Russel dat de Nieuwe Wereldorde verschillende sociale klassen zal hebben afhankelijk van het soort werk dat men doet:
• De leiders zullen één vorm van educatie aanbieden aan gewone mannen en vrouwen, en een andere aan hen die de toekomstige heersers zullen zijn.
• Van gewone mannen en vrouwen zal worden verwacht dat ze dociel, ijverig, punctueel en gedachteloos zullen zijn.
• Kinderen zullen gedurende hun jonge jaren worden opgeleid op een manier die de minste complexen oplevert.
• Kinderen zullen niet meer boekenkennis verwerven dan strikt noodzakelijk is. In de karakters die op die manier zijn gevormd zal gehoorzaamheid worden opgelegd met de methodes van een exercitiesergeant.
• Alle jongens en meisjes zullen van jongs af aan leren om z.g. welwillend te zijn, d.w.z. te doen wat iedereen doet. Initiatief zal worden ontmoedigd bij deze kinderen, Uitgesproken insubordinatie zal, zonder te worden afgestraft, wetenschappelijk worden uitgebannen.

De kinderen echter die uitverkoren zijn om lid te worden van de heersende klasse zullen een heel andere opleiding krijgen.
• Zij zullen worden gekozen, sommigen al voor hun geboorte, sommigen tijdens de eerste drie jaar van hun leven, en een paar op de leeftijd tussen drie en zes jaar.
• De meest hoogstaande wetenschap zal worden aangewend voor de gelijktijdige verwerving van intelligentie en wilskracht.
• Eugenetica, chemische en thermale behandelingen van het embryo en het dieet tijdens de eerste levensjaren, zullen worden ingezet met als doel de hoogstmogelijke ultieme mogelijkheden. De wetenschappelijke benadering zal worden toegepast vanaf het moment dat een kind kan praten en gedurende de jaren waarop de kinderen het meest open staan voor indrukken zullen ze zorgvuldig weg worden gehouden bij de onnozelen en de laag opgeleiden.
• Van kinds af aan, tot hun 21e zullen zij worden volgegoten met wetenschappelijke kennis, en ieder geval vanaf hun twaalfde zullen zij zich specialiseren in die studies waarvoor zij de meeste aanleg tonen.

De Illuminati wilden uitdrukkelijk een onderwijssysteem dat de sociale orde in stand zou houden door ons net voldoende kennis te geven om te overleven, maar niet voldoende om zelfstandig na te denken, vragen te stellen bij de sociaal-politieke orde, of om duidelijk te communiceren. Het was de bedoeling dat we goede werkers zouden worden, waarbij een dunne bovenlaag van de bevolking - met name de kinderen van onze machtelite - de controle in handen zou hebben. Dit was een openlijk toegegeven blauwdruk voor het openbare onderwijssysteem, een blauwdruk die tegenwoordig nog steeds wordt gebruikt. Hoewel de werkelijke achterliggende redenen zelden worden uitgesproken, lijkt het erop dat ze binnen onderwijskringen nog steeds bekend zijn. Klinisch psycholoog Bruce E. Levine schreef in 2001: “Ooit raadpleegde ik de onderwijzeres van een hoogbegaafde acht jaar oude jongen van wie werd aangenomen dat hij ADHD had. Ik opperde de mogelijkheid dat hij niet leed aan deze ziekte, maar zich eenvoudigweg verveelde. De onderwijzeres, een aardige vrouw, was het met me eens. Ze voegde er echter aan toe: ‘Er is ons verteld dat het onze taak is de leerlingen klaar te stomen voor de arbeidsmarkt dat de kinderen eraan moeten wennen dat ze niet voortdurend worden gestimuleerd en dat ze anders hun baan in de echte wereld zullen kwijtraken.”

Onze kinderen worden met medeweten van onze regeringen voorbereid op een leven als domme dienaren van de Nieuwe Wereldorde, als een volgzame arbeidersbevolking . De geest van de gemiddelde student wordt geleerd (geconditioneerd) het idee te aanvaarden dat het enige doel van onderwijs is de kansen op een plaats op de mondiale arbeidsmarkt te vergroten . Alleen van een domgehouden bevolking kan worden verwacht dat ze zich gewillig schikt in de geplande mondiale arbeidsmarkt. De Belgische minister van Werk en Onderwijs Vandenbroucke bekende: “Kennis is niet langer belangrijk. Het is essentieel dat werknemers hun verantwoordelijkheid nemen, of ze stipt zijn, et cetera.”

De afgelopen dertig jaar wordt er achter de schermen gewerkt aan het creëren van een domme samenleving. Onderwijzers, lesroosters en voorgeschreven leerstof produceren gelijkgeschakelde, uniforme figuren die zonder het zelf te weten hun maatschappelijke plaats hebben leren kennen. Elementaire kennis wordt binnen de Nieuwe Wereldorde niet gewaardeerd. Daarom werden hoofdrekenen, lezen, spelling, huiswerk maken, tussentijdse proefwerken en overhoringen afgeschaft.

De afbraak van het onderwijs in Nederland is een mooi voorbeeld van Hegeliaanse dialectiek. De ideologie van het ‘Nieuwe Leren’ werd in Nederland in de jaren zestig met behulp van onderwijskundige Winand Wijnen van de Universiteit Maastricht vanuit de Verenigde Staten geïntroduceerd. De lerarenopleidingen zijn vanaf de jaren zeventig overgoten door het Nieuwe Leren . Het gevolg was de daling in kwaliteit van het onderwijs over de hele linie. Het rapport van de commissie-Dijsselbloem - geheel volgens Hegeliaanse richtlijnen - dat in Nederland ruime bijval en applaus oogstte, zal geen verbetering in het onderwijs brengen. Het is slechts een volgende stap naar nog meer hervormingen.

Voordat de Illuminati aan de macht kwamen was onderwijs een privéaangelegenheid, waarbij ouders hun kinderen naar de plaatselijke of privéschool van hun keuze stuurden. Zoals we eerder al aangaven, ging Pierre Samuel Dupont, nadat hij zijn onderwijsplan in Europa had geïntroduceerd, in 1799 naar Noord-Amerika om ook in dat land een plan voor landelijk onderwijs op te zetten. DuPonts systeem gaf de mondiale elite de mogelijkheid om de opvoeding en denkwijze van kinderen te vormen en beheersen. De opvolgers van DuPont die het onderwijssysteem ontwierpen, financierden en implementeerden, schreven over hetgeen zij aan het doen waren . Een van de interessante inzichten die deze boeken, artikelen en rapporten ons geven, is hoe de Illuminati, toen ze hun werk in de Verenigde Staten begonnen, geheime cellen financierden op de universiteiten, net als zij eerder hadden gedaan op de universiteiten van Ingolstadt en Oxford. De universiteit van Yale werd een centrum voor de Illuminati .

Om in staat te zijn onze gedachten en handelingen te beheersen, werden er in 1850 drie mannen van Yale naar de universiteit van Berlijn gestuurd om de filosofie van Hegel te bestuderen, om die filosofie vervolgens mee te brengen naar de Verenigde Staten. Nadat de Hegeliaanse dialectiek op die manier naar Amerika werd gebracht, werd de filosofie in de samenleving geïntroduceerd door de geheime orde van Skull and Bones.

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
Jochem | 05-03-2008 03:09
32820 Kom op zo laat rasberry

Morgen ga ik het wel ff lezen wink ik begon er wel aan maar toen zag ik de hele tekst... wink
KC-Bone | 05-03-2008 03:15
32822 Robin FTW!

Leuk dat je is voor ons Zappers online schrijft. Ik ga nu wel ff lezen. smile

We kunnen jou ook verwachten op 17 mei neem ik aan?
KC-Bone | 05-03-2008 03:17
32823 ps: "schrijven" al dan niet direct
KC-Bone | 05-03-2008 03:39
32824 Goed stuk! Ga de referenties zeker is nalezen. Ben benieuwt naar deel 2.
Argwaan | 05-03-2008 07:26
32825 Zien julli eook verbanden met:

Maar waar komen die agressieve fantasieën vandaan? Waarom de toename van geweld tegen anderen en zichzelf? (Zie ook het blog over mysterieuze zelfmoorden.)
Volgens de GGZ leden er naar schatting in Nederland bijna 1 miljoen mensen van 13 jaar en ouder gedurende enige tijd aan depressie. Ook in andere westerse landen waaronder Amerika is depressie volksziekte nummer 1. Mensen lijken een steeds korter lontje te krijgen en waar men vroeger nog blafte bijt men nu.
Uit:

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1791&react=save
Bata_4 | 05-03-2008 10:06
32826 Dat korte lontje wordt ons voorgehouden voornamelijk door de media, met al die agressieve sporten en confronterende ongein programma's als bnn, jackass, paul de leeuw.
Je zou vanzelf wel een beetje adhd worden als je dagelijks naar die meuk moet kijken.

Hollywood maakt vooral films over psychopaten. En dan heb je nog de no fun, no future muziek van al die death, trash en whatever bandjes.

Het wordt gewoon gehyped. Over wie maakt Anton Corbijn een film ?
Over een deprimerende loser, en niet over iemand die op z'n 22ste multimiljonair is en de wereld aan z'n laars kan lappen. Wat toch echt een realistischer beeld is van hen die het maken in de muziek.

Het is het flirten met de loser, wat weer heel "religieus" gezien kan worden.
Het aan een kruis genageld worden als pervers ideaal beeld. Hoe ziek kun je zijn ?

En dan laat ik de subliminale beïnvloeding nog even buiten beschouwing.
Bata_4 | 05-03-2008 10:15
32827 Het constante geflirt met de "ondergang" , ook hier op Zapruder, daar zit een hoop hersenspoeling bij, niet gebaseerd op enige kennis of informatie.
Eddy Hitler | 05-03-2008 10:51
32828 Naar mijn idee gaat de afbraak van ons educatie systeem de laatste jaren wel erg snel.. alles onder de Havo gegroepeerd in een falend vmbo.. op havo en vwo verplicht de grafische rekenmachine ingevoerd, waardoor het simpelweg onthouden van de stelling van pythagoras bijvoorbeeld tegenwoordig achterwege blijft... en dan vervolgens op de universiteit zakkken voor het verplichte wiskunde vak, omdat je totaal niks van wiskunde snapt, en ja, die rekenmachine mag daar dan nog niet gebruikt worden.. althans, enkele jaren geleden nog niet...
xaderp | 05-03-2008 11:36
32829 Daar is een goed medicijn voor: Allemaal naar de Kunstacademie!
:D
Argwaan | 05-03-2008 11:38
32830 het kan nog erger, laatst een gesprek gehad met een docent handvaardigheid, iemand die ook meubels maakt. Hij vertelde dat op de middelbare school waar hij werkt, de leerlingen als ze 8 en 2 bij elkaar moeten optellen, naar hun calculator grijpen.......
george orwell | 05-03-2008 12:08
32831 http://www.volkskrant.nl/binnenland/article509950.ece/De_Dikke_gaat_veel_leerlingen_boven_de_pet

Het domme van onderwijs zit ook in het militaristiese geloof dat kinderen die je opsluit en dwingt ooit zich ontspannen genoeg kunnen voelen om hun passie voor leren te ontwikkelen.
RRRRRRRRRRRING O de bel gaat ik moet rennen.
george orwell | 05-03-2008 12:13
32833 Die toets heb ik met hoge score gemaakt zonder ooit naar de drilmeester te hebben geluisterd, dat was een echte fascist die genoot van straffen en dreigen.
Het niveau is dus gewoon heel laag.
Eddy Hitler | 05-03-2008 12:16
32834 Doe je zelf niet te kort.. die toets is echt pittig! wink
george orwell | 05-03-2008 12:19
32835 Haha, nee ik ken mijn beperkingen.
Kinderen worden idd dom gehouden, het potentieel om te leren ligt 100 x hoger dan nu benut wordt.
Met een mooi woord: Obscurantisme.
Geleuf en infotainment ipv kennis en vaardigheden.
tamso | 05-03-2008 12:24
32836 Tegenwoordig gaat het er niet meer om dat we slimmer worden,maar dommer.
Ik snap de reden ook wel.
Ik begin het hele structuur onderhand al te doorzien.
Het begint al met de geboorte dat je naar school gestuurd word.
Robotachtige structuur om te wennen aan het werkproces.
Dan wat je leert en hoe men bekeken moet worden.
Op school begint de piramyde al.
Leraar/lerares en de directeur.
Religie's geven ook al het beeld dat er meerdere zijn waar je naar moet luisteren,anders word je gestraft door de zonde en meer blablabla.
De fout is dat we niet leren dat we allen gelijk zijn en door dat te weten zal je handelen naar het gelijke.
Ons structuur is dat je beter moet zijn,en meer kan dan andere.
Daardoor zullen mensen zich minderwaardig gaan voelen en de andere superieur.
En dat al eeuwen en eeuwen lang.
Want wat zal er gebeuren als wij op school al leren dat we allen gelijken zijn,ook de natuur en alles erop en eraan.
Zouden we dan luisteren naar anderen.

Ik niet meer.
Omdat ik snap wat hun doel is.
Het gaat er niet om het algemene,maar het individuele.

Ik heb hier een steengoede docu van eustace Mullins,die verteld in 7 delen over het onstaan van de NWO.
Veel weten we al,maar hij legt het perfect uit hoe het systeem is onstaan er waaruit.
Ook het bankieren en welke rol legt hij goed uit.
Ook hoe en waarom de media doet wat ze nu doen.
En waarom wij waarheidszoekers nooit publiek mogen worden.
Wat vandaag de dag speelt is een haatzaaiproces tussen de moslims en cristenen.
Zionisten en de elite heeft er alle baat bij om deze groepen tegen mekaar op te zetten.
De poppespelers die nu in de politiek zitten voeren hun progamma uit en zonder hen zijn het niks en worden ze niks.
Ik denk ook de het grootste deel het niet wil inzien,wat er gaande is.
Dat betekent dat al je dromen een illusiie is.
Vooral wat nog te wachten staat.

http://video.google.com/videoplay?docid=-2209342295571464429

Degene die bang zijn is het verlies van hun eigendommen en zekerheden.
Dat is ook de enigste manier hoe ze de bevolking in de tang houden.
Door alles onder hun controle te hebben en vanuit daaruit alles te regelen.
Tegen die tijd als het zo mag zijn dat de beurs instort en wij niet meer kunnen betalen,al los moet staan van het materialisme.
Het enigste wat een wezen moet doen om te overleven is eten.
Dat is ook het enigste wat je nodig hebt om te overleven.
Dus degene die graag van luxe en mode houden en alles nieuw moet zijn,zal het lijden zwaar zijn.
Ik heb hoop wat er gebeuren gaat.
Ik denk dat vandaag de dag wij veel meer weten als destijds.
Wanneer men onderdrukt worden,zal de waarheid die wij nu spreken eerder aanvaard worden en naar de ware schuldigen kijken die het veroorzaakt.
Degene die dat veroorzaakt zal er zometeen alleen voor staan.
Geen vrienden meer over,omdat men snapt wat het plan was.
Tot die tijd blijf ik geloven,dat niemand mij hoeft te vertellen dat andere meerdere zijn die dat mogen/moeten opeisen.
Hierdoor verloren de romeinen ook hun macht.
Omdat alleen overheersing tot stand komt,omdat de bevolking gebrainwasht is dat hun zogenaamde meerdere dat mag opeisen en desnoods met geweld en dood en verderf.
Totdat je beseft dat het alleen maar ging om enkele die dat deel voor hun eigen wilde opeisen.
Dat zij eigenlijk niet zo vredeliefend waren,maar pure egoisten.
En hun eigen volk daarvoor opofferde.
Of andermans volk.
merethan | 05-03-2008 12:26
32837 Ik herken dit verhaal heel erg als ik terug denk aan mijn basis en middelbare schooltijd. Ik zit nu op het HBO en zelfs daar is het nauwelijks minder erg.
Een robot proberen ze van me te maken onder het mom van "je eigen weg bepalen".

Als je jong begint zijn de mogelijkheden eindeloos...
En de ouders, tja, die weten zelf ook niet beter want die zijn in een vergelijkbare omgeving opgegroeid.

None are more hopelessly enslaved than those who falsely belive they are free.
george orwell | 05-03-2008 12:44
32838
Het enigste wat een wezen moet doen om te overleven is eten.

Ja, afschaffen die hele taal!
Eddy Hitler | 05-03-2008 12:45
32839 Ik moet zeggen dat ik dit niet bewust heb meegemaakt gedurende mijn basis en middelbare school periode.. Heb redelijk veel vrijheid gekregen om me verder te ontwikkelen in onderwerpen waar ik echt in geinteresseerd was (dus extra materie, naast de verplichte lesstof). Wat me daarna op de universiteit wel op viel was dat door bezuinigingen het erg moeilijk wordt om bezig te zijn met hetgeen je interesseert.
Dit laatste wordt ten eerste veroorzaakt door de riante studiefinanciering die we genieten, waardoor je genoodzaakt bent om er naast te werken.. Daarnaast, na 4 jaar wordt het bedrag wat je nog aan studiefinanciering wil ontvangen een lening. Dit leidt tot een drang om zo snel mogelijk af te willen studeren, naar mijn idee.. Daarnaast werd dit ook door professoren redelijk gepushed, een stage werd mij zelfs afgeraden ("dit is geen hbo"). Ook de universiteit pushed natuurlijk voor snel afstuderen, voor elke afgestudeerde krijgen zij natuurlijk hun felbegeerde bonus..dus hoe sneller hoe beter.. lopende band werk tot gevolg..

ook daarnaast hebben de faculteiten te maken met bezuinigingen, ronduit storend als het aantal specialisatie richtingen binnen twee jaar van 17 naar 7 terug gebracht wordt.. jezelf ontplooien .. ja natuurlijk, maar wel zoals het van boven opgelegd wordt
george orwell | 05-03-2008 12:45
32840 Een robot proberen ze van me te maken onder het mom van "je eigen weg bepalen".

Wat is dat voor een opleiding?
george orwell | 05-03-2008 12:51
32841 Goed onderwijs is ook onmogelijk op zulke massa-instituten.
Leren condoompje om te rollen of wegbezuinigen die fabrieken tot er een werkbare
hoeveelheid geleerden overblijft, hoe moet het anders?
Wat heb je aan 3 miljard verstrooide professors?
tamso | 05-03-2008 13:27
32842 george Orwell.

Niet afschaffen,maar beter gebruiken om het elkaar te vertellen.
Elke dialoog wat eist loopt dood.
Elke dialoog over het delen en het gelijke is een eindelose dialoog,wat de machtige nooit zullen opgeven.
Maar doordat alle anderen dat beginnen te snappen,zal de macht verliezen.
Er bestaat dan geen macht meer wat over een ander mag en kan heersen.
Wij zijn dan immers allen gelijken.
De politiek lust ik rauw.
Het zijn in principe allen populisten en misleiders.
Dat aan hen vertellend maakt hen een waardeloos zooitje,wat zogenaamd boven je staat.
Omdat ze niet willen luisteren en in feite een dictatuur volgen.
Vraag ze eens wat hun steun zonder het bankieren en multinationals waard zijn.
Vooral zonder shell.
Het zijn herverdelers van het kapitaal wat men moet afdragen.
Moderne maffia noem ik ze.
Leuk het ene dubbeltje terug en het kwartje inleveren elke keer.
En het grappigste is wat ze elke keer weer beweren.
Nu weer die verkiezingen in Rusland,waar zogenaamd geen keuze is.
En zogenaamd wel in de VS of europa.
Alsof Mc Cain of Hillary de VS dienen.
Eerst trouw zweren aan aipac en beloven tot aan het einde van je regeerperiode dat te beschermen met alles wat in je macht ligt.
En hier geloven we dat zij eerlijk gekozen zijn.

Een goeie tip voor jullie allen.
Doe gewoon die tv de deur uit,want het is alleen maar propaganda van de shakers en de movers.
Een manier om de bevolking tegen mekaar op te hitsen.
En op de goede manier het elkaar vertellen wat er gaande is.
Nano | 05-03-2008 13:54
32843 Ja hoor het circus is weer compleet! We zijn deze jaren alleen maar dommer en dommer geworden en dat is de schuld van een op macht beluste, al dan niet buitenaardse, "elite" met 13 bloedlijnen die door snode plannetjes de wereld proberen te domineren. Ik heb cartoons gezien met een betere verhaallijn.

Het zou natuurlijk niet zo kunnen zijn dat dit een natuurlijk proces is? Dat door media, technologieën we onze hersenen niet meer voor bepaalde processen gebruiken en daardoor dit "verleren". Of dit goed is, is weer een hele andere discussie.

Waarom heeft de illuminati eigenlijk toegestaan dat er scholen zijn ontstaan en dat er zelfs *roffel roffel* er mensen naar universiteiten kunnen gaan? Als ze nou zo slim waren geweest hadden ze dit wel van het begin af aan in de butt genipt denk je niet?

Robin de Ruiter moet ook ergens zijn (opportunistische) boterham mee verdienen maar blijkbaar zijn er bepaalde mensen die geen onderscheid kunnen maken tussen fantasie en werekelijkheid. Ik denk dat je als "schrijver" dan toch een bepaalde verantwoordelijkheid moet nemen, net zoals de "massamedia".
George | 05-03-2008 14:00
32844 waar ik laatst aan dacht..: eerst pushen ze je om geld te LENEN voor een koophuis, en vervolgens moet je SPAREN voor je pensioen..
bij dezelfde motherfuckers..! iets zegt me dat daar iets niet aan klopt..
Antagonizer | 05-03-2008 14:32
32846 Nano, het feit dat er universiteiten bestaan zegt niets over de kwaliteit van het onderwijs. We merken nu al dat veel mensen worden opgeleid voor disciplines waar relatief minder werk in is. Op het gebied van technologie (IT) en wetenschappelijk onderzoek beginnen we steeds meer terrein te verliezen internationaal. Maar over de hele linie zie je deze ontwikkeling overal, want ook landen als Belgie en Amerika klagen steen en been.

Ben het wel met je eens dat door technologie en massamedia er dingen veranderen en dat het onderwijs te star is om daar op in te spelen. Desalniettemin zou je massamedia en techniek ook als enorme kans kunnen zien. De gemiddelde persoon heeft tegenwoordig de facto meer kennis dan pakweg 100 terug, maar dat wil niet zeggen dat men intelligenter is geworden. Men zal ook dat stapje hoger moeten kunnen zetten. Een evolutie in het bewustzijn.
Profeet | 05-03-2008 14:47
32848 Ik heb het hier al vaker verkondigd, een basis cursus filosofie in de brugklas, zou een hoop oplossen. Scholen pretenderen je kennis / wijsheid te geven. Hoe ironisch is het dan, dat het enige wat je er niet leert, is wat kennis/wijsheid is, en hoe je dat kan weten.

Zelf denken een eigen visie hebben word ontmoedigd. Soms zelf bestraft. Heb dat in mijn eigen schooltijd ook meegemaakt. Moet je bijvoorbeeld de geschiedenis leraar in de brugklas is aan de tand voelen, over de gebrekkige informatie betreffende de 2e wereld oorlog, in de geschiedenis boekjes. Je word gewoon de klas uitgestuurd. Toen had ik overigens alleen nog vragen, over het hoe en waarom.
Profeet | 05-03-2008 14:57
32849 Nano, heeft inderdaad wel een punt, maar als je de uitspraken leest die sommige hoge heren binnen het onderwijs doen. Is het dan niet een beetje naïef om te denken dat het alleen door een natuurlijk proces komt?
george orwell | 05-03-2008 15:01
32850 Het is net zo naief om te geleuven dat "ze & de hooge heeren" de hele boel even aan kunnen sturen, alsof de mensen dan geen vrije wil meer hebben.
Het blijft een complex krachtenspel.
De Ruiter | 05-03-2008 15:14
32852 Beste mensen,

ik ben nlij met jullie kritiek en commentaar. Verschillende door jullie genoemde onderwerpen (zoals het creëren van robots) komen in deel 2 aan de orde.

Wij zijn geworden tot een ras van geprogrammeerde wezens die bereid zijn alles wat het politieke systeem, de massamedia en de scholen vertellen, te geloven en te doen. Deze drie instanties zorgen er niet alleen voor dat mensen worden gecontroleerd en beïnvloed, ze hebben ook de macht om alle bestaande relaties in de politiek, samenleving, moraliteit en het gezinsleven op een eenvoudige manier te manipuleren. Er is geen ontsnappen mogelijk! Het is niet toevallig dat de heersende elite onze individuele mening en persoonlijke groei gedurende het gehele traject van ons thuis, via de scholen en universiteiten beheersen
george orwell | 05-03-2008 15:37
32854 Wat dat betreft staan we wel op een keerpunt; mogen we nog bewegen zonder stoplichten en chip-pasjes?

Is de vrije wil aan het uitsterven?

Wat zijn de alternatieven?
Bata_4 | 05-03-2008 17:25
32858 "Er is geen ontsnappen mogelijk".
Wat een pretentie om zo'n absolutistische uitspraak te doen. Hoezo ? Heb jij dat overzicht dat je alle mogelijkheden kent of zo. Guru Robin ?

Je hoeft geen huis te kopen.
Ook hoef je niet aan levensverzekeringen te doen.
We zitten weliswaar gezellig met elkaar [ inclusief die elite ] in hetzelfde schuitje, maar daarbinnen zijn wij nog nooit zo vrij geweest in onze keuzes als juist nu, in deze moderne tijden.

Wat er mankeert aan onderwijs wordt weer goedgemaakt door de enorme bibliotheek van internet waaruit we kunnen putten.
george orwell | 05-03-2008 17:59
32860
Wat er mankeert aan onderwijs wordt weer goedgemaakt door de enorme bibliotheek van internet waaruit we kunnen putten.



Op hedendaagse kunstacademies is alles wat figuratief is en niet op een remspoor lijkt verdacht want reactionair. Maar dankzij internet : de afgekapte schilderkunst-traditie pakken we gewoon weer op met Bob Ross.
Bata_4 | 05-03-2008 18:12
32865 Precies...

En over de "gugenheimiserung" van de beeldende kunst valt ook nog wel een hartig woordje uit te wisselen, zoals wie die verzamelaars zijn die de prijzen maken [ echt iets voor Neeltje Smit Kroes ] , maar dat zou off topic zijn.

Ander keertje dus.
Palestina | 05-03-2008 19:30
32873 Deze man heeft het bij het rechte end.

http://nl.youtube.com/watch?v=6EwbwXDF_GQ
Bata_4 | 05-03-2008 20:06
32876 Gewoon de zoveelste "kijk mij het eens effe goed door hebben" show.
Daar is op zich niets mis mee, alleen kan het al gauw leiden tot wat ze noemen:
p a r a l y s i s b y a n a l y s i s.
Als je in die valstrik trapt dan is ontnappen inderdaad niet langer mogelijk.
Het is trouwens de bedoeling van de elite, dat je dat ook gelooft.
In dat opzicht is Robin dus een ideaal en gewillig werktuig van hen.

En dat beste mensen is dus de grote o n z i n en misleiding.
Problemen zijn geen problemen maar uitdagingen die overwonnen kunnen en zullen worden. Dat is namelijk onze geschiedenis en evolutie.
Mind over matter, weet je wel, net als de alchemisten.
DIck | 05-03-2008 20:47
32877 Mind over matter,that wiil be the day, en dat bedoel ik niet cynisch.
De Ruiter | 05-03-2008 20:58
32879 Ik word moe van mensen die niet het niveau hebben een eerlijke of redelijk discussie aan te gaan. Helaas zijn er – ook in Nederland – veel naïve en gehersenspoelde kinderen van de tijdsgeest. Dit is natuurlijk niet hun eigen schuld. De oorzaak ligt ergens anders. Vandaar o.a. mijn artikel over het onderwijs.

Overigens ben ik geen guru. Door veel onderzoek en jarenlang hard werken kom ik tot mijn conclusies. Met de jaren heb ik een enorm netwerk opgebouwd. Meerdere buitengewone onderzoekers en archivarissen werken al jarenlang met mij samen om sporen te zoeken in stapels documenten en feiten te verbinden. Daarnaast leveren een aantal vooraanstaande wetenschappers en historici met hun adviezen een enorme bijdrage aan mijn publicaties. Veel gedetailleerde informatie, kennis en talrijke onderwerpen in mijn boeken vinden hun oorsprong in persoonlijke gesprekken die ik met ingewijden gevoerd heeft. Daarnaast een aantal regeringsofficials die me belangrijke documenten hebben toegespeeld. Onder hun zijn mensen die voor de NAVO hebben gewerkt, maar ook politici, journalisten, et cetera. Rafael Correa is bijvoorbeeld een vriend van de familie.

Mijn bronnen hebben tot op heden altijd de juiste informatie doorgegeven. Dankzij deze bronnen kon ik jaren geleden de Balkan oorlog voorspellen en ook de problemen die zich thans voordoen in Ecuador (staat allemaal beschreven in mijn boek over de aanslagen van 11 september).

Dat was het voor vandaag. Veel plezier bij het lezen van DEEL 2.
Max Delius | 05-03-2008 20:58
32880 Dit artikel legt haarscherp de matrix bloot. Mensen worden doorlopend misleid door die matrix. Ik realiseer mij, door dit stuk, dat een groot deel van de regels, de conventies en vrijwel alle kennis die we accepteren en die door bijvoorbeeld het onderwijsapparaat wordt onderwezen misschien wel voordeel opleverende massa hallucinaties zijn.
Alle eenheden, de processen, de conventies en de wiskunde zijn eens verzonnen als een handige abstractie die rond blijft hangen wegens traagheid. Ze zijn echter niet meer waard dan een alternatief systeem zou zijn. Ik probeer zelf te zoeken naar universele waarheden, niet verzonnen systemen die per toeval, conventie of traagheid, nu eenmaal gebruikelijk zijn. De meeste mensen interesseert dat echter totaal niet: over het algemeen wil men het juiste antwoord geven, 'juist' in de zin van 'het antwoord dat over het algemeen als juist wordt ervaren'. Dit leid mij nu tot een sombere conclusie: bijvoorbeeld het onderwijs is onlosmakelijk gekoppeld aan onze samenleving en haar primaire taak is dus waarschijnlijk het onderwijzen van deze massa hallucinatie die voor een groot deel dus verantwoordelijk is voor het voortbestaan van de samenleving zoals ze is. Pas op het moment dat de economische realiteit veranderd, het huidige onderwijssysteem is in wezen ontstaan als een reactie op de industrialisatie, volgen ook de morele en culturele veranderingen. Dit betekend dat we moeten wachten tot het einde van de industrialisatie. Waarbij het niet ondenkbaar is dat het concept van onderwijsapparaat zelfs geheel zal verdwijnen, uitsterven, samen met haar voortbrenger.
Bata_4 | 05-03-2008 21:15
32884 DIck, voor sommigen is mind over matter alledaagse realiteit hoor.
We staan nog maar aan het begin van onze kennis omtrent het menselijk brein.

Robin, natuurlijk ben je goed geïnformeerd. Petje af voor wat bij elkaar schrijft. Maar van sommige dingen weten we nog helemaal niks. Dat moet dus nog komen en zal zich nog openbaren.
De Ruiter | 05-03-2008 21:38
32885 WISKUNDE

Een opzettelijk plan om het wiskundeonderwijs ‘dommer’ te maken werd serieus besproken in 1928. Leden van de Council on Foreign Relations woonden een vergadering bij van de Progressive Education Association, waar leraren werd verteld dat het nieuwe wiskundeonderwijs tot doel had leerlingen dommer te maken. O.A. Nelson, een gepensioneerde onderwijsdeskundige, schreef een brief die werd afgedrukt in de Young Parents Alert (1979). Zijn verhaal spreekt voor zich zelf: “Ik weet uit persoonlijke ervaring waar ik het over heb. In december 1928 werd mij gevraagd te spreken voor de American Association for the Advancement of Science. Op 27 december was ik zo naïef en onervaren om ja te zeggen. Ik had werk verricht met betrekking tot het onderwijs van functionele natuurkunde op middelbare scholen, en wilde het daarover hebben. De volgende dag, 28 december, vroeg ene Dr. Ziegler me of ik een bijzondere vergadering over onderwijs wilde bijwonen in zijn kamer na afloop van de A.A.A.S.-vergadering. De vergadering duur van tien uur ’s avonds tot half drie ’s nachts. Er waren dertien mensen aanwezig. Er waren twee redenen waarom Dr. Ziegler, die voorzitter was van de Educational Committee of the Council on Foreign Relations, mij vroeg de vergadering bij te wonen; mijn toespraak over het onderwijs van functionele natuurkunde op middelbare scholen en het feit dat ik lid was van een groep die bekendstond als de Progressive Educators of America. Ik dacht dat het woord ‘progressive’ sloeg op vooruitgang voor betere scholen. Elf van de personen die de vergadering bijwoonden, waren leiders op het gebied van onderwijs. John Dewey en Edward Thorndike, van de universiteit van Columbia, waren aanwezig en de andere aanwezigen hadden vergelijkbare functies . Deze groep had als enige doelstelling onze scholen te vernietigen! Gedurende 1 uur en 45 minuten bespraken we de zogenaamde ‘moderne wiskunde’. Op een zeker moment heb ik geprotesteerd, omdat er teveel op het geheugen werd geleund. Wiskunde heeft te maken met logisch redeneren, niet met het geheugen. Dr. Ziegler draaide zich naar me toe en zei: ‘Nelson, word toch wakker! Dat is wat we willen een soort wiskunde die leerlingen niet in hun dagelijks leven kunnen toepassen als ze van school komen!’ Dat soort wiskunde werd pas veel later geïntroduceerd, omdat de aanwezigen het een te radicale verandering vonden. De radicale verandering werd in 1952 geïntroduceerd. We gebruiken het nog steeds. Dus als de leerlingen die nu van school komen geen benul hebben van wiskunde, neem het hen dan niet kwalijk. Het is juist de bedoeling dat de resultaten bedroevend zijn.”
democraatus | 05-03-2008 21:42
32887 Het doet mij denken aan DDDOA (Deliberate Dumbing Down Of America). Onleesbaar geschreven en de claims zijn pittig zonder harde verbanden. Dat idee krijg ik bij deze bijdrage ook, hoe goedbedoeld ook.

Ik zie allerlei verwijzingen naar uitspraken van lieden uit de recente geschiedenis. 18e eeuw, 19e eeuw, 20e eeuw. Hier en daar hebben kennelijk hoge lieden in niet mis te verstane woorden aangegeven wat hun idee is van een fijne samenleving. Ik leef niet in de illusie dat het hedendage anders zou zijn. Mijn ouwelui dreunen zo de rijtjes met kennis op en mogen nooit met elkaar in een team bij Triviant. Zo werd dat vroeger erin gestampt. Erg imponerend. Aan de andere kant, ik heb niet het idee dat de plaggenhutbewonders op het platteland bij Deventer in de jaren '30 slimmer waren qua kennis dan hedendage. Het is gewoon anders geworden. Wat we toendertijd 'aangepast' aan de omstandigheden noemden, noemen we nu onaangepast. Een lompe boer, daar had niemand last van als hij maar wist hoe het graan- en/of veebedrijf in zijn werk ging. Nu noemen we iemand die het allemaal niet bij kan benen asociaal en een Tokkie.

Ding dong, wellicht zijn het ook Tokkies en moet je ze helemaal geen normen opleggen waaraan ze niet kunnen beantwoorden. Beschaving dit, beschaving dat. Het is maar zeer de vraag of een gros van mensen zich vinden in de aspecten van 'beschaving'. Stug die gouden ring blijven geven en dan man en macht inzetten als de 'beschaving' in sommige wijken niet lukt. Wat dat betreft kan je er ook heel plat naar kijken: het is gewoon niet voor iedereen weggelegd. Welvaart en vooruitgang anno 2008 betekent niet dat iedereen de capaciteiten heeft om daarin 'beschaafd' mee te draaien. Alsof de bestormers van de Bastille de meest erudiete personen waren maar na de plannen van Pierre Samuel Dupont ineens de grote neergang kwam.

Ik snap de achtergrond van de bijdrage, en er zijn zeker stromingen zichtbaar die op achteruitgang duiden. Echter, om nou volledig op het spoor van snode plannen van de elite te gaan leunen vind ik armoede. Het is te eenvoudig. Iedereen is er zelf bij, en snode plannen van de elite zijn er al sinds mensheugenis. Ik zie het liever in termen van Kondratief golven: soms zit het mee, soms zit het tegen.

Misschien verkeer ik in verkeerde kringen. Ik ken meer mensen zonder WO diploma dan met, en stuk voor stuk weet ik wel wie de wereld beter snapt wink
De Ruiter | 05-03-2008 21:59
32889 We zijn er wel bij, alleen zien we het niet omdat men ons heeft doen inslapen
Bata_4 | 05-03-2008 23:20
32896 Het is wel zo dat de wereld om je heen konstant bezig is, om je ergens een ongemakkelijk en ongerust gevoel over te geven.

Maar het is aan jou of je dat gevoel ook binnenlaat.

Je hebt wel degelijk de vrijheid om te zeggen: bekijk het maar met je zorgelijkheid.
Maar je moet je wel goed concentreren en je niet laten afleiden door negatieve invloeden.

Dan ben je dus vrij.

Ter illustratie de schilders Matisse en Picasso.
Picasso kon maar niet tot schilderen komen tijdens WOII.
Matisse echter klodderde rustig door: "Zolang ik nog echt aan het scheppen ben, hebben ze me ook niet in hun grip."

Fantastische schilderijen ook.

Vrijheid zit dus voor een groot deel tussen je eigen oren. Matisse was er bij en zag alles haarscherp.

"Ik word moe van mensen die niet het niveau hebben een eerlijke of redelijk discussie aan te gaan." Go fuck yourself Robin.
Marcus | 06-03-2008 04:08
32904 Waarom zo grof?
Argwaan | 06-03-2008 08:26
32905 Bata-4 voelt zich waarschijnlijk aangesproken, wat zijn redenering nogal ontkracht. Geeft niet, is heel menselijk, wat je bij jezelf als gebrek ervaart, wordt soms je grootste ideaal. Ook prima, want het is onderdeel van het leerproces. Morgen is er weer een dag, dan kijk je er toch weer net even anders tegen aan.
Bata_4 | 06-03-2008 10:06
32906 Autoriteit krijg je door te overtuigen, niet door te klagen over het nivo van een ander.
Dat is namelijk hetzelfde patroon waar Illuminati zich ook altijd van bedienen.

De ander het gevoel geven dat ie ergens tekort in schiet.
Precies daar begint alle ellende.
“Papa is niet boos, papa is verdrietig”, weet je wel.

Maar we worstelen natuurlijk allemaal met onze beperkingen en hebben allemaal de ander nodig om ons een spiegel voor te houden.
Anders sluimeren we weer weg.
Dokter Vlimmen | 08-03-2008 00:14
33069 Hier wat geschiedenisles en wiskunde van de bovenste plank grin

http://www.soulsofdistortion.nl/download/ozo.pdf
Marcus | 08-03-2008 05:17
33089 Dokter, het is m.i. zeker dat we aan de vooravond staan van een natuurwetenschappelijk keerpunt. Kan ook niet anders want er zijn gereproduceerde fenomenen/waarnemingen die niet geduid kunnen worden met de standaard(hoe misleidend kan een naam zijn) theorien.

Op het net zijn presentaties te vinden van mensen die non-localiteit in de vergelijkingen durven te betrekken: een informatie hier beinvloed een omstandigheid daar, los van ruimte (en tijd?) Moet wel zo zijn hoe kan anders een sterrenstelsel miljarden lichtjaren breed zich organiseren?

Ik voel mij in mijn denken niet beperkt door het onderwijs dat ik hier in nederland in de 80er jaren heb genoten. Een goede vriend van me die op de zelfde school heeft gezeten is zelfs over de vroege illuminatii onderwezen!

Ik weet niet of die leraar nog in het onderwijs werkt wink

Robin heeft misschien gelijk dat er krachten zijn die ons dom willen houden, maar er zijn zeker ook krachten die willen informeren en daar is deze community er een van.

Niet alles is zwart
Patman | 08-03-2008 05:30
33091
"Dokter, het is m.i. zeker dat we aan de vooravond staan van een natuurwetenschappelijk keerpunt. Kan ook niet anders want er zijn gereproduceerde fenomenen/waarnemingen die niet geduid kunnen worden met de standaard(hoe misleidend kan een naam zijn) theorien."


Mee eens. Helemaal mee eens.
Dokter Vlimmen | 08-03-2008 10:50
33101 Exactamente, zoek goed en gij zult vinden wink

Dit was mijn laatste bijdrage hier. Dank voor alle infotainment.

Vooral Food as Medicine, Coorporation en Zeitgeist hebben mijn eigen inzicht vergroot.

Tip voor wannabees & Mr. Knowitalls; zoals Ruud uit BB1 al zei: " Laaje nie gek maeke "

Pax
DV
george orwell | 08-03-2008 10:54
33104 een informatie hier beinvloed een omstandigheid daar, los van ruimte (en tijd?) Moet wel zo zijn hoe kan anders een sterrenstelsel miljarden lichtjaren breed zich organiseren?

De signalen die vanaf de hersenen naar het lichaam gaan en viceversa schijnen ook sneller dan het licht te gaan, als ik het goed begrepen heb.
Marcus | 08-03-2008 11:19
33113 In de (theoretische) natuurkunde is iets raars aan de hand: aan de ene kant wil het maar niet lukken om de bestaande theorieen onder een noemer te brengen, de unificatietheorie, aan de andere kant is er experimentele data, waaronder koude kernfusie, die zou kunnen helpen hierin een stap te maken maar grotendeels genegeerd wordt.

Volgens sommigen is een denkfout die gemaakt wordt is dat zwaartekracht het universum bij elkaar houdt, terwijl de hubble ons laat zien dat plasma fenomenen op gigantische schaal zeker ook een rol spelen.
Sander | 08-03-2008 13:02
33120 Wel grappig een jaar of wat geleden had ik het idee na aanleiding van slecht presterende pabo-studenten dat het onderwijs indroctinatie is.
Prompt verschijnen er nu allerlei artikelen in kranten dat het onderwijs stelselmatig beinvloed is door de overheid. Dit artikel is precies wat mijn gedachten hierover waren. Top!

Overigens doet met dit zo denken aan de film Idiocracy. Ergens heeft de film iets willen aankaarten. Het wordt me opeens duidelijk nu met dit artikel.

Challenge the Myth of Modernn schooling
The Underground history of American Education - Het complete boek online.
Het hoofdstuk New Dumbness vind ik wel aardig

Old-fashioned dumbness used to be simple ignorance; now it is transformed from ignorance into permanent mathematical categories of relative stupidity like "gifted and talented," "mainstream," "special ed." Categories in which learning is rationed for the good of a system of order. Dumb people are no longer merely ignorant. Now they are indoctrinated, their minds conditioned with substantial doses of commercially prepared disinformation dispensed for tranquilizing purposes.
| 08-03-2008 17:27
33128 Aangezien ik zelf 20 jaar op school heb gezeten inclusief 6 jaar HBO, weet ik wat een Bullshit het eigelijk veelal was. Bewust saai en ongebegrijpelijk zodat de uitval enorm is...Het gaat erom wie zo goed mogelijk onzin in zijn hoofd kan stampen. Zodat je later als een legbatterij kip kan deelnemen in een corporatie met een strop om je nek...blind vertrouwen in de wetenschap......

Tevens wordt elke scholier besmet met een vals geschiedenisverhaal met verhalen over commusnisme en fascisme..terwijl juist ZIJ nooit verloren hebben...Corporatisme=fascisme=communisme....

De echte realiteit is zo bizar dat niemand het DURFT te geloven...hoe meer ik zoek hoe meer "toevalligheden" je tegen komt....Dan ga ik me inderdaad afvragen waarom ik met school naar Auswitch ben geweest, en waarom ik gratis naar "Schindlers List" moest.....er zit wat achter....De joden zijn opgeofferd voor de Staat Israel....Dat is ook namelijk de letterlijke betekenis van het woord holocaust:

The term holocaust originally derived from the Greek word holókauston, meaning a "completely (holos) burnt (kaustos)" sacrificial offering to a god.

http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust

Scholieren wordt geleerd dat boze Duitsers er acher zaten, terwijl in werkelijkheid de geldmacht alles in scene heeft gezet, terwijl zij ook nu nog alle touwtjes in handen heeft....Ook het Vaticaan en hun steun aan de fascisten is geen raar complot, maar een geschiedkundig feit.....Onderwijs, wetenschap en media hebben ons een droom wereld voorgespiegeld waardoor we nu in een omgekeerde wereld leven....medicijnen maken je ziek...milieubeleid schaad het ecosysteem...Onze regeringen ZIJN de terroristen....

(off topic)
P.s. dit filpje kwam ik tegen, echt f*cking bizar...

Onze regeringen bereiden zich in het geheim voor om de mensheid "te redden" van de komende gebeurtenissen....dit moet je echt zien...

http://www.youtube.com/watch?v=8S0bj76389U

Desinfo is all around us.....
Patman | 08-03-2008 17:35
33130 "Desinfo is all around us....."

Is niet per se desinfo, dat zie jij niet, maar het kan 'ook gewoon zo zijn'...
| 08-03-2008 19:10
33135 Wat ik ermee wil zeggen Patman:

Onderwijs is niet meer dan herhalen van kennis, afkomstig van leugenaars, en verdraaiers van de waarheid....

De oudste verdraaiers van de waarheid betreffen ALLE godsdiensten die nu de clash der civilisations aan het voorbereiden zijn samen met JPB,Geert, het Vaticaan, Zionisten en de hoogste Islamitische leiders....met de groeten van de zwarte paus vanuit Beiroet....

NU moet ik pas elke hersencel uit de kast halen om te kunnen beoordelen wat waarheid is, en wat desinfo...1 ding weet ik zeker:

911 was een false flag en toeval bestaat niet.....

Ik concentreer me nu vooral in hoeverre Zeitgeist het bij het rechte eind heeft...wat godsdienst betreft met name...Jezus heeft nooit bestaan en astrologie is alles....zonaanbidders....piemelaanbidders....luciferaanbidders...

Wellicht heeft robin nog tijd om hier een artikel te schrijven over religie, de messias, de tempel van Solomon, Egypte, Babylon, Moloch enz enz....
Sander 2 | 08-03-2008 19:45
33137 @DIck
Die docu over de maya's begin van ik wel redelijk sterk. Wel enigzins plausibel.
Maar hoe dichter hij bij het nu kwam... dat ik dacht van dit klopt niet.

Dat hij niet zo precies goed over 2007/2008 heeft komt waarschijnlijk door het feit dat hij nog maar kort geleefd heeft na zijn presentatie. zie hier
Sander 2 | 08-03-2008 19:50
33138 @Klaas

CO2 is een goed voorbeeld. We ademen toch dat levensgevaarlijke spul zelf uit. Ik heb altijd geleerd dat daar bomen van leven .. maar nu is het kennelijk een gevaar voor het milieu. Wel onverlaat verzint het, briljant.

Wat ik wel weet is dat je nu als bedrijf zijnde CO2 uitstoot kan inkopen. Onlangs zag ik laatst dat bedrijven als Fortis gewoon een CO2-manager in dienst heeft die CO2-uitstoot koopt van een andere bedrijven. Het is gewoon f*cking handel geworden.
sander | 08-03-2008 20:16
33139 sander2

Men hoeft niks aan te nemen wat hij vertelt.
Het zijn culturen om ons heen die hun visie op het leven hebben.
De maya's leefde als ik het goed begrijp van dag tot dag en waar ze als eerste mee begonnen de dag was feesten en daarna op oorlogspad.

Over de mayakalender doet hij gewoon een goed uitleg over hoe alles onstaan is.
van 1 cel naar meerdere cellen en wat die cellen dragen is water.
Wij bestaan ook 70% uit water.
Ook wat ik wel goed vond was wat hij uitlegt over het bewust zijn.
En waar de kalenders voor dienen.
Alles hoeft niet naadloos op mekaar aan te sluiten.
Wij zijn geen zieners die zeker weten dat dat die dag gebeurt.
Door zijn verhaal leer je gewoon doordenken.
Inplaats van dat het ergens ophoud.
Het heelal is oneindig,zo ook je denkwijze.
Deze tijdperk waar we nu ingaan is een tijdperk van het besef.
De ethiek.
Men gaat zich steeds meer afvragen in het waarom.
Inplaats van maar ja en amen te roepen.

Over alliens wat hij op het laatst zegt,dat dat ook kan bestaan en dat het nog niet de tijd is dat het zich laat zien.
Al zou ik niet geloven in alliens,wanneer ik het pas gezien heb.
Toch begrijp ik het verhaal.
Deze wereld zal vandaag de dag nooit van zijn leven alliens accepteren.
Zie maar hoe wij onze eigen buren behandelen.
Pas wanneer die macht weg is die nu aan de macht is,de tijd kan komen.
dan zal het vredig kunnen leven.
Over alliens zeg ik niet dat ze bestaan,ook niet dat ze niet bestaan.
Wel heb ik het een en ander gelezen over de summerische kleitabletten en vanuit daaruit kan je ook de bijbel begrijpen.
In feite spreekt men over GODEN die op hen leken die ons gecreert heeft.
Het is niet de GOD.
Wat die alliens zijn,is een veel betere beschaving als de onze.
Kan wel miljoenen jaren voor lopen.
kan ook ons gecrrert hebben uit hun DNA.
Dat wij daarom gebouwd zijn om een meerdere te dienen en te werken.
Als slavenvolk.



.
sander | 08-03-2008 20:25
33140 Klaas.

Goed uitgelegd.
Helemaal mee eens.
Kondratieff | 08-03-2008 20:33
33141 Een reactie van een lid betreffende deel II: "Ik word hier zo moe van"
Slaap lekker verder.

Education is een systeem om de de mensheid te controleren:


http://www.wiolawapress.com/educa.htm
Sander 2 | 08-03-2008 22:41
33144 @sander

Het is natuurlijk meerdere zaken die elkaar overlappen...
12th Planet (Zecharia Sitchin), Zeitgeist , dat mayaverhaal. Dat onze geschiedenis toch beetje anders is dan dat ons voorgeschoteld is op school.

En ja aliens accepteren we nog niet. En je hebt gelijk door de stellen dat we onze eigen buren niet eens tolereren. Waarom zouden potentiele aliens kwaadaardig zijn, waarom kan ET niet?. Naar mijn mening zijn we mensen alleen zo kwaadaardig . Dacht dat er in 12th Planet dat we al eeuwen door meerdere alienrassen beschermd/geobserveerd worden. Roswell is natuurlijk niet zo maar een incident.
Sander 2 | 08-03-2008 22:49
33145 @Kondratieff
wat is dat voor maffe website ?
papaloe | 08-03-2008 23:50
33146 @ Klaas
Het schijnt dat ze (we?) in Afghanistan een enorm grotten complex aan het bouwen zijn. De Taliban als excuus voor een geheime operatie?
Krijgen we in 2012 een ondergedoken elite die gaat proberen de ramp te overleven?
Ik denk dat alle wilde verhalen over Camelot gaan uitkomen.
tamso | 13-03-2008 17:17
33424 Beste Zapruder.

Mede dankzij jullie heb ik een boek van Robin binnen gekregen en daarvoor dank.
Het boek van de protocolen van de wijzen.
Ik ga hem vandaag of morgen uitlezen.
In ieder geval bedankt.
Fijne dag allemaal gewenst.
x | 13-03-2008 22:57
33434 Ik werd geattendeerd op het volgende op de website van RdR.

IN MEMORIUM

11 MAART 2008

Investigative journalism

ROBIN DE RUITER

http://www.mayrapublications.nl/index.php?paginaid=21

Dat kan toch niet waar zijn???
x | 13-03-2008 23:17
33435 sorry ik ben wat snel geweest na de alert die ik ontving...

het gaat hier natuurlijk over Milosevic

die overleed op 11 maart 2006
Marcus | 14-03-2008 21:41
33453
En ja aliens accepteren we nog niet.


Als je het relativeert blijft het vreemd: miljarden geloven in een god maar het idee dat er buitenaardsen zijn wordt afgewezen.

Een leuke in dit verband blijft: In den beginne

God / de Heeren waren buitenaardsen wink
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux