Wachtwoord vergeten?

1 van de 11
1
Smalhout in telegraaf over moord Fortuyn
Gepost: 05 mei 2007 09:14 PM   [ Negeer ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  52
Geregistreerd  2007-01-31

....
Ben het zelf niet altijd eens met de columns van Smalhout maar dit keer doet ie toch wel zeer krasse uitspraken.
.....
.....
[cite]De dode die een gevecht won…
.....
..... 
Morgen, 6 mei, is het precies vijf jaar geleden dat de veelbelovende politicus Pim Fortuyn werd vermoord. De journaliste Pamela Hemelrijk, destijds columniste van het AD, schreef daarover een artikel dat door haar hoofdredactie werd geweigerd. Pamela’s sympathie voor Fortuyn kostte haar toen haar baan. Maar haar geweigerde column is nog steeds actueel.
In dat stuk vermeldt zij dat ze aanwezig was bij de rouwplechtigheden rondom Pim Fortuyn in Rotterdam. Ze zag de tienduizenden mensen, onder wie zeer veel allochtonen, die het ervoor over hadden drieënhalf uur in een lange rij te moeten wachten alvorens ze langs de open kist konden lopen. Dat alles om een laatste blik te werpen op de man die op nooit eerder vertoonde wijze een heel volk weer in politiek had weten te interesseren. Pamela was gaan kijken omdat alle Nederlandse publieke tvzenders in alle talen zwegen. Om te weten wat er in Rotterdam werkelijk gebeurde, moesten geïnteresseerden overschakelen naar buitenlandse zenders.
Bij de dranghekken trof Pamela een journalist aan van het Britse blad The Observer. Die stond het schouwspel verbijsterd gade te slaan. Hij liet zich de teksten van de spandoeken in het Engels vertalen. Zoals bijvoorbeeld: ’Stop de linkse dictatuur’. En toen citeerde de Engelsman uit een klassiek Schots gedicht de woorden: ’I saw a dead man win a fight’; Ik zag een dode de strijd winnen…
....
....
Gelijk
....
....
Dat hij gelijk had, bleek ook uit de resultaten van de Kamerverkiezingen, die enkele dagen na de moord plaatsvonden. De partij van Fortuyn won met een enorme zetelwinst. Het was het ultieme bewijs dat de kiezers genoeg hadden van de achterkamerpolitiek van onze hypocriete regeerders. Helaas was dit eclatante succes een eenmalige vertoning. In wezen bestond de Lijst Pim Fortuyn maar uit één persoon, en dat was Pim zelf. Hij heeft niet de tijd gehad bekwame mensen om zich heen te verzamelen en zo zijn succes een permanente basis te geven. Zijn partij ging aan onbekwaamheid en ruzies te gronde.
Maar toch is de invloed van zijn ideeën nog ongeëvenaard groot. De dode vecht nog steeds. Zijn vroegere vijanden zijn inmiddels aan de haal gegaan met zijn ideeën en doen alsof ze het allemaal zelf hebben bedacht. Wat in 2002 nog een politieke doodzonde was, is thans een bespreekbaar probleem geworden. In dit licht moet dan ook het nieuwste boek over de flamboyante politicus Fortuyn gezien worden. De schrijfster is Ine Veen en de titel luidt: ’MOORD, namens de Kroon?’
Ine Veen, van huis uit ballerina en actrice, heeft jaren besteed aan de meest uitgebreide research. Ze wist de hand te leggen op honderden foto’s, duizenden rapporten en verslagen, onder meer de rechtbankdocumenten, het verslag van de gerechtelijk patholoog-anatoom en de processen-verbaal van de politie. Haar nieuwsgierigheid was gewekt door de unieke maar gruwelijke foto die door fotograaf Robin Utrecht werd gemaakt, weinige minuten na de aanslag. Fortuyn ligt op straat. Er komt bloed uit zijn hoofd, hals en borst. Maar de recherche is reeds ter plaatse en heeft al kleine bordjes geplaatst bij de lege patroonhulzen die naast het lichaam op de grond liggen. Ine Veen verbaasde zich erover dat dit alles zo snel was geregeld. Alsof iedereen al in de startblokken had gestaan, wachtend op de dodelijke schoten.
....
....
Samenzwering
....
....
De conclusies van de schrijfster zijn zonder meer schokkend. Ine Veen trekt een parallel met de moord op president Kennedy, op 22 november 1963 te Dallas. Ook daar was vrij zeker sprake van een samenzwering van hooggeplaatste politici, zakenlieden en onderwereldfiguren, die allen wat te vrezen hadden van de politieke ideeën van John Kennedy. Iedereen weet thans dat de zogenaamde dader Lee Harvey Oswald niet de belangrijkste moordenaar was. Hij moest alleen voor de moord opdraaien en was eigenlijk zélf een slachtoffer van het complot. Enkele dagen na de moord werd Harvey Oswald zélf met pistoolkogels voorgoed het zwijgen opgelegd.
Bij de moord op Fortuyn heeft de gevangengenomen moordenaar Volkert van der G. vermoedelijk de rol gespeeld van de Nederlandse Harvey Oswald. De eigenlijke killer was een beroepscrimineel die van een veel grotere afstand Fortuyn door het hoofd heeft geschoten. Enkele seconden voordat Volkert de reeds stervende Pim Fortuyn op korte afstand van achteren doorzeefde. De naam van die huurmoordenaar wordt door de schrijfster zelfs vermeld. Het is de Libanees Abu Fatah, die 19 minuten na de moord in een donkerblauwe BMW geëscorteerd door politie met hoge snelheid naar Schiphol werd gereden.
Met het woord Kroon in de vermelding ’MOORD, namens de Kroon?’ bedoelt de schrijfster de hoogste regionen in de Nederlandse politiek. Die hadden veel te vrezen als Fortuyn aan het bewind zou zijn gekomen. Zijn uitlatingen over zich weerzinwekkend verrijkende topmanagers, zijn rigoureuze plannen om de volksgezondheid, de krijgsmacht en het onderwijs te saneren, alsmede zijn aangekondigde acties tegen de zogenoemde ’welzijnsmaffia’ waren genoeg om Fortuyn op een dodenlijst te plaatsen.
Volkert van der G. komt vermoedelijk over zeven jaar vrij. Nooit heeft iemand de vraag gesteld waar hij, als uitkeringstrekker, het geld vandaan haalde om zich door de duurste advocaten te laten bijstaan. Wellicht dat het boek ’MOORD, namens de Kroon?’ objectieve onderzoekers kan inspireren de politieke grauwsluier over Pims dood eindelijk te verscheuren. Dan pas heeft de dode professor zijn gevecht gewonnen.[/cite]

telegraaf link

[ : 05 mei 2007 09:20 PM bartelomeus00]
Profiel

Gepost: 05 mei 2007 09:22 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  583
Geregistreerd  2006-12-30

In ieder geval heerlijk complotvoer.

Signature 

Knowledge is Power

Profiel

Gepost: 05 mei 2007 09:34 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1102

Hier nog meer :
http://www.geocities.com/aaactions/kamakura1.html

Signature 

“Wake up and smell the fascism.”

--Liberty stickers.

Profiel

Gepost: 05 mei 2007 09:44 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  2477
Geregistreerd  2007-01-01

Mooie post @ Bartelomeus

Ik was zeker geen Pim fan maar ik stond er van te kijken hoe snel er toen zoveel politie was.

Als ik mijn eigen situatie zo bekijk ik zou de ideale Patsie zijn, maar juist omdat ik dat openbaar maak en lekker actie voer ,tegelijk ook weer niet. LOL
Ik val op hier maar ben verder extreem geweldloos,de terugslag van een pistool kan ik fysiek niet eens meer verdragen, dus de aivd kan rustig gaan slapen.

[cite]Enkele seconden voordat Volkert de reeds stervende Pim Fortuyn op korte afstand van achteren doorzeefde. De naam van die huurmoordenaar wordt door de schrijfster zelfs vermeld. Het is de Libanees Abu Fatah, die 19 minuten na de moord in een donkerblauwe BMW geëscorteerd door politie met hoge snelheid naar Schiphol werd gereden. [/cite]

Dat valt mij dus nog steeds op, want let wel ik was absoluut geen Pim fan, sterker nog het heeft me vrienden gekost, die er wel achteraan liepen.
Ik had in Utrecht met een mede actie voerder nog een gesprekje over het verschil tussen Aanhouden en staande houden niet iedereen kent dat verschil.Wat is het verschil tussen aanhouden en staande houden?
Ik heb zelf diploma’s Beveiliging maar even deze hint.

[cite]Op mijn pas staat PBOR, wat betekent dit?
Welke organisaties vallen onder de wet PBOR?
Mag ik handboeien dragen? [/cite]

[cite]Wat is het verschil tussen aanhouden en staande houden?
Aanhouden is iemand de vrijheid ontnemen ter overdraging aan een opsporingsambtenaar.
Staande houden is iemand ophouden ter identificatie.
Aanhouden mag door een ieder worden gedaan, staande houden slechts door opsporingsambtenaren.

Op mijn pas staat PBOR, wat betekent dit?
PBOR staat voor: Particuliere beveiligingsorganisatie en Recherchebureaus.
Het gaat hier om de wet PBOR.
Naast de wet kennen we ook de regeling en de circulaire echter zijn deze meer bedoeld voor de beveiligingsorganisatie en de afdeling bijzondere wetten van de politie.

Welke organisaties vallen onder de wet PBOR?
Onder de wet PBOR vallende volgende organisaties:
- particuliere beveiligingsbedrijven;
- bedrijfbeveiligingsdiensten;
- particuliere alarmcentrales (PAC’s);
- particuliere geld- en waardetransportbedrijven;
- overige beveiligingsorganisaties.

Mag ik handboeien dragen?

Als burger mag u ze bij zich dragen, maar u mag ze inet gebruiken bij aanhouding.
Als beveiliger mag u ze niet bij u dragen.
Een handboei is namelijk een geweldsmiddel en deze mogen alleen gebruikt worden door aangewezen opsporingsambtenaren.

De minister van Binnenlandse zaken kan ontheffingen geven. [/cite]

http://home.wanadoo.nl/pisisius/beveiliging/faq2.html

cool smirk waarom was er toen zo snel zoveel politie om Volkert Staande te houden ¿¿

[ : 05 mei 2007 10:42 PM Symbiose]
 Signature 

6 jaar zonder Televisie,Priceless.

http://www.youtube.com/watch?v=DYfM8FqSIRs

W.M.D.’s staan in veel huiskamers.... de TV

Profiel

Gepost: 05 mei 2007 09:50 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  52
Geregistreerd  2007-01-31

Vond hier nog wat interessante teksten:

Klacht over journalist Jan van Egmond van het Eindhovens Dagblad aan de Raad voor de Journalistiek

[cite]Volgens mij heb ik hiermee goede redenen te denken dat hier echt alles stinkt. Ik twijfel dan ook over de manier waarop de moord op open terrein in het bijzijn van meerdere getuigen heeft plaatsgevonden; het niet opengaan van het hek voor de ambulance, het plotseling openrukken van een blik ME’ers die ‘toevallig’ voorbij reden. Ook het met een grote boog (waarom als je in het zicht van iedereen Pim neerknalt?) teruglopen naar zijn dom geparkeerde auto? Waarom ook nog plattegronden van de woningen van enkele LPF’ers als bewijsmateriaal in z’n auto laten liggen?

Het zwijgen van Van der Graaf is ook zo opvallend. Je zou verwachten dat een milieuactivist zijn beweegredenen uitschreeuwt. Hij kiest dan ook nog een heel bijzondere advocaat. Kortom, wanneer men de zaken naast elkaar legt, de kranten- en mediaberichten, mijn post naar Fortuyn en het hele circus om de milieubeweging in een kwaad daglicht te stellen, gekoppeld aan het gerotzooi bij de Raad van State rond mijn procedures over milieufraude - o.a. door de Elektriciteitscentrales met het opstoken van zwaar kankerverwekkend afval voor gesubsidieerde groene stroom - dan vraag je je echt af waarmee we in dit land bezig zijn. Kennelijk is de pers deels een verlengstuk van de BVD en de regering. Recht is in elk geval ver te zoeken. Pamela Hemelrijk, columniste voor het Algemeen Dagblad, voorspelde in haar column van 10 mei 2002 dat men via de pers met de moord op Fortuyn tevens de milieubeweging in een kwaad daglicht kon stellen[/cite]

Profiel

Gepost: 05 mei 2007 09:55 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  3124
Geregistreerd  2007-02-27

Demonisering gaat gewoon door
Vraag is wel: Wat was de misleiding rond de Shimura-groep uit Japan die beweerde een video te hebben van een bewakingscamera waarop te zien was dat vanaf het energiehuisje op het Mediapark op Fortuyn geschoten zou zijn, nog voordat Volkert van der G. het eerste schot gelost had.
http://www.sdnl.nl/aivd-fortuyn.htm
En dan vind men het gek dat je radicaliseert in dit land… smirk

[ : 05 mei 2007 09:58 PM Arminius the Terrible]
 Signature 

Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Profiel

Gepost: 06 mei 2007 10:05 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  633
Geregistreerd  2007-01-05

Uit een artikeltje van een paar regels in het AD op de dag van de moord, blijkt inderdaad dat Fortuyn bezoek heeft gehad van belanghebbenden: ‘De Amerikaanse ambassadeur Sobel en hoge luchtmachtofficieren hebben bij LPF-lijsttrekker Pim Fortuyn gepleit voor Nederlandse deelname aan de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter.’ Willem Oltmans in Het Parool van zes januari van dit jaar:

‘Pim Fortuyn heeft in zijn boekje over Paars, op pagina 84 en 85, geschreven dat hij de hele luchtmacht wilde opdoeken. Sobel, de Amerikaanse ambassadeur, is door Bush aangesteld om die tien miljard binnen te halen.’’

[Het Parool:] Tien miljard?
[Oltmans:] “Ja, voor de Joint Strike Fighter. Dat je dat niet begrijpt...”

-Pim Fortuyn was tegen de JSF.
“Ja, en daarom wilde Sobel vorig jaar met Pim praten over de JSF. Pim heeft me dat zelf verteld. Albert de Booij was ook bij dat gesprek aanwezig, omdat Pims Engels zo slecht was. Hij heeft mij verteld dat de ambassadeur zich schor heeft geluld om Pim over te halen die vliegtuigen te aanvaarden.”

-En dat is gelukt?
“Volgens De Booij had de ambassadeur Pim al een heel eind omgeturnd. Pim zei tegen mij iets heel anders, maar goed, die is er niet meer. Waar het om gaat, is dat Sobel in een interview met NRC Handelsblad ontkent dat hij met Pim over dat vliegtuig heeft gesproken. Toen ik dat las, dacht ik: de vent liegt. De vraag is: waarom liegt de Amerikaanse ambassadeur?”

-Ja, waarom?
“Om daarachter te komen, heb ik een fax gestuurd naar meneer Sobel. Waarom liegt u? Why do you lie?”

-En wat zei meneer Sobel?
“Nadat ik die fax had gestuurd, werd ik gebeld door een man uit Huizen. Die noemde zijn naam en telefoonnummer. ‘U kunt bij de politie navragen wie ik ben, want ik ben zeer bekend. Ik wil u wel waarschuwen dat als u doorgaat de Amerikaanse ambassadeur te bestoken met faxen’ - nou, ik had één fax gestuurd - ‘en u zou naar Amerika gaan, dan komt u in een psychiatrische kliniek.’ Letterlijk zei hij dat. ‘En als u hier blijft, dan zou ik maar uitkijken, want dan krijgt u een kogel.’ Nou, daar ben ik wel van geschrokken. Het is de eerste keer dat ik die beurt krijg, hè.”

-En hoe voelt dat?
“Ik sla alarm. Pim zei ook: ze gaan me vermoorden, en ze hebben het gedaan.”

-Is het een complot?
“Ik heb geen flauw idee! Maar ik denk dat Sobel de aandacht van Fortuyn wilde afleiden. Je weet wie Pim hebben opgeruimd? Dat hebben de Hollandse boertjes niet gedaan.”

-Oh, ik dacht dat Volkert…
“Ja, wat dacht u? Wij schieten toch geen mensen dood in dit land? Het was voor de Amerikanen toch van het allergrootste belang die tien miljard binnen te halen?”

-Dus u denkt dat de Amerikanen Pim Fortuyn hebben vermoord?
“Dat denk ik, ja. Dat vinden ze natuurlijk ontzéttend vervelend dat ik dat denk.”

-Vandaar dat ze nu achter u aan zitten. Heeft u de AIVD al gebeld?
“Vandaag komt mijn advocaat terug, dan ga ik stennis trappen.“‘

mogen ze ook wel eens onderzoeken.

Signature 

“You can’t make somebody understand something if their salary depends upon them not understanding it.”

Profiel

Gepost: 06 mei 2007 10:18 AM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  3043
Geregistreerd  2007-01-01

Erg bizar allemaal, ze hadden hem toch binnen enkele minuten te pakken. De Nederlandse politie is nog nooit zo snel in actie gekomen incl. vesten aan, die dingen moeten eerst uit de achterbak gehaald worden ofzo? Ik heb Oltmans nogal hoog zitten dus dat zijn creepy uitspraken zeg.

Mohammed B was wat moeilijker te pakken…

volkert.jpg

[ : 06 mei 2007 10:21 AM monkeyman]
 Signature 

- Democratie zou verboden zijn als het zou werken.
- We moeten vrijheid legaal maken.

Profiel

Gepost: 06 mei 2007 10:24 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank

Er kwam `toevallig` net een bus MEers langs rijden, die terug kwamen van een oefening.

En er was ook nog een `verdwenen` bandopname, die weer opgedoken is, waarop Pim zou zeggen dat hij voor de JSF was.

Pim Fortuyn over de JSF
In het interview zegt Fortuyn dat de Amerikanen zich geen zorgen hoeven te maken over de aanschaf van het gevechtsvliegtuig JSF. Met Fortuyn was de deelname aan het JSF-programma dus ook doorgegaan, blijkt uit het interview dat hij op de ochtend van 6 mei, de dag van zijn dood, gaf aan VARA-journalist Bert van Slooten.
http://www.matherben.nl/index.php?menuID=70&itemID=11

[ : 06 mei 2007 10:27 AM Arminius the Terrible]
 Signature 

Profiel

Gepost: 06 mei 2007 10:53 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1450
Geregistreerd  2007-01-04

ME’ers zijn gewoon politieagenten, geen speciale eenheid (hoewel de naam anders doet vermoeden). Iedere straatagent krijgt om de zoveel maanden ME-training (waarbij de ene helft voor relschoppers speelt en de andere voor ME hehehe).

Op de foto (mooie foto’s trouwens, bedankt, Monkeyman) zie ik alleen gewone politieuniformen wat niet wil zeggen dat het geen ME’ers zijn want zoals gezegd is er alleen uiterlijk een verschil met gewone politie. ME is simpelweg politie in riot-gear. Die agenten zullen niet geweten hebben wat er te gebeuren stond (want anders zouden ze wel ‘s bezwaar hebben kunnen maken om deel uit te maken van een doofpot).

Op de radio zullen ze wel te horen gekregen hebben dat de verdachte vuurwapengevaarlijk was dus die vesten aantrekken was een kleine moeite.

Neemt natuurlijk niet weg dat ze wel lekker snel ter plekke waren omdat ze toevallig in de buurt waren.

En dat interview met Oltmans is gewoon bizar. Wordt ie over de telefoon bedreigd door iemand die gewoon z’n naam en telefoonnummer geeft. Maar ik vertrouw ietsje meer op Oltmans dan op de gewone mediamaffia.

Dus Pim veranderde van gedachten op dezelfde dag dat ie werd neergeschoten? Tja, zo’n moordcontract is natuurlijk niet zomaar af te blazen of misschien vertrouwden ze zijn plotselinge ommekeer niet. Of ze waren nog bezig met dat interview te vertalen (bureaucratie) of ‘t moest nog vertaald worden. Had ie z’n interview maar in het Engels moeten geven voor CNN ofzo…

[ : 06 mei 2007 10:59 AM Audie]
 Signature 

-==VICTORY IN AFGHANISTAN==-

NO SURRENDER TO THE TALIBAN

Profiel

Gepost: 06 mei 2007 11:11 AM   [ Negeer ]   [ # 10 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank

Daan heeft trouwens ook nog de nodige vragen..
http://www.daanspeak.com/1/MoordFortuyn.html
De website van Ine Veen
http://www.ineveen.nl/iv16.htm

[ : 06 mei 2007 11:20 AM Arminius the Terrible]
 Signature 

Profiel

Gepost: 06 mei 2007 11:14 AM   [ Negeer ]   [ # 11 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  633

daar heb ik het interview met Oltmans vandaan ja. In een onderzoek moeten ze vooral achter die Sobel aan.

Signature 

“You can’t make somebody understand something if their salary depends upon them not understanding it.”

Profiel

Gepost: 06 mei 2007 11:19 AM   [ Negeer ]   [ # 12 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  583

Die Mercedes, dat is toch snelwegpolitie?

Signature 

Knowledge is Power

Profiel

Gepost: 06 mei 2007 11:21 AM   [ Negeer ]   [ # 13 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank
democraatus - 06 mei 2007 11:19 AM

Die Mercedes, dat is toch snelwegpolitie?

Nop, Hilversum is een rijke gemeente, daarom rijden ze daar in mercedes, net als in Den Haag geloof ik.

Signature 

Profiel

Gepost: 06 mei 2007 11:53 AM   [ Negeer ]   [ # 14 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  633

in den haag rijden ze ook met mercedes idd.

Signature 

Profiel

Gepost: 06 mei 2007 12:55 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  674
Geregistreerd  2007-01-17
Robbertjan - 06 mei 2007 10:05 AM

Uit een artikeltje van een paar regels in het AD op de dag van de moord, blijkt inderdaad dat Fortuyn bezoek heeft gehad van belanghebbenden: ‘De Amerikaanse ambassadeur Sobel en hoge luchtmachtofficieren hebben bij LPF-lijsttrekker Pim Fortuyn gepleit voor Nederlandse deelname aan de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter.’ Willem Oltmans in Het Parool van zes januari van dit jaar:

Dit is toch ongeveer hetzelfde complot als uit van Gogh’s film 0605?

Over the next few days, Jim uncovers a conspiracy behind the murder, a plot involving Dutch state security, defense contractors, and shadowy Americans.

Signature 

Knowledge is Power. Arm yourself

Profiel

1 van de 11
1