Inanna, als je de boeken van Sitchin hebt gelezen, dan weet je hoe de Anunnaki het overleefden in de kou.
Heel de reden voor de kolonisatie van Mars en de Aarde was vanwege dat probleem - hoe overleef je de kou als je niet in de buurt bent van een lekker warm zonnetje.
Een atmosfeer geladen vol gouddeeltjes was de oplossing van de Anunnaki volgens Sitchin. Dat zorgde ervoor dat de warmte veeeel langer werd vastgehouden en dat de kern niet afkoelde.
In hoeverre dit allemaal mogelijk is weet ik niet, maar als de Anunnaki toen al verder waren in ontwikkeling dan wij nu, dan geloof ik dat het theoretisch wel moet kunnen - wij mensen zijn tegenwoordig ook begonnen met kijken naar hoe we het klimaat kunnen beïnvloeden door modificatie van de atmosfeer.
De vraag is of die Anunnaki en hun planeetje Niburu uberhaubt werkelijk hebben bestaan natuurlijk.
Volgens de Sumerische geschriften hebben de Anunnaki goud nodig om hun atmosfeer te beschermen. Omdat de Anunnaki het beu waren om het goud zelf op te delven kwam de Anunnakische wetenschapper Enki op het idee om een primitief wezen te scheppen wat hun arbeid kon overnemen. Toen de hoger geplaatsten aan Enki vroegen hoe hij dat kon realiseren antwoordde hij: ”Het wezen wat we nodig hebben bestaat al, we moeten er enkel ons merkteken op plaatsen”. Dit kan refereren naar een DNA-verandering. Meer gedetailleerde informatie vind je op de website van Zecharia Sitchin.
Een atmosfeer geladen vol gouddeeltjes was de oplossing van de Anunnaki volgens Sitchin. Dat zorgde ervoor dat de warmte veeel langer werd vastgehouden en dat de kern niet afkoelde.
Met de basistheorie van Stichin heb ik totaal geen probleem. Het menselijk lichaam is deels voortgekomen uit genetische experimenten door Annunaki-afgezanten. Absoluut, geen SF naar mijn idee. De mythen doen de ronde dat mensen vroeger tijdens de Sumerische beschaving en de latere Atlantis-beschaving (iets meer gedegradeerde versie van Sumerie) ver boven de 100 jaar oud konden worden. Het feit doet dus de ronde dat we flink aan het degraderen zijn in mentaal en fysiek opzicht. Daarvoor hoef je geeneens in deze buitenaardsen te geloven, de wereld is al een puinzooi en de gemiddelde zombie-slaaf burger gelooft alles wat hem verteld wordt.
Het jammere is alleen dat Stichin een excuus loopt te verkondigen voor de Annunaki. “die arme wezens hebben goud nodig voor hun planeet en daarom hebben ze alle hulp nodig hier op aarde om dit goud te delven”. Goud is ten eerste niet heel erg overvloedig aanwezig op deze aardkloot. Mochten de Annunaki ons gecreeerd hebben om het goud te delven dan zijn het echte slavendrijvers. Blijkbaar hebben ze dan een flinke vinger in de pap in aardse zaken. Gevaarlijke gekken in politieke partijen aanprijzen en rare “wetenschappelijke” theorieen verkondigen, waar men totaal niet mee verder kan komen. Het creëren van mensen kost volgens mij meer tijd dan het delven van goud uit je ruimteschip met een flinke laserbeam en een anti-gravity lift mechanisme. (ja ik heb een hoop SF gelezen)
Ohja, maar het topic ging over First Contact van Anton Teuben. Wist je dat er een aantal onderzoekers in de ‘waarheidssector’ hier al heel lang over waarschuwen? Er zijn boeken geschreven die duidelijk maken dat Annunaki afgezanten al eeuwen hier op aarde aanwezig zijn. Ze degraderen mensen op lichamenlijk-genetisch opzicht én spiritueel-mentaal opzicht. Ze zijn erg geinteresseerd in de resources van deze planeet(voornamelijk planten en onze biologische lichamen) en kunnen onze hulp goed gebruiken om dit allemaal (makkelijker) voor hun beschikbaar te stellen. Het is iets wat duidelijk negatief is voor onze vrijheid, maar als wij mensen geloven dat ‘zij’ in liefde en ‘enlightment’ komen dan staan we met open armen te wachten. Er is niets beter dan een slaaf die denkt dat hij vrij is. Zo zijn The Secret en New Age bewegingen opgericht om mensen te laten geloven dat alles goed komt zolang men maar positief over alles denkt. Zo kan men makkelijk een NWO implementeren en buitenaardsen worden in romantische zin afgebeeld omdat zij vast en zeker in LIEFDE komen. Mochten die eikels inderdaad zich openbaar kenbaar maken dan moet men alles wat die ‘gasten’ zeggen met een korreltje zout nemen. Zjj hebben de wereld gemaakt wat het nu is, een rotzooi. Het is precies zoals onze wereldse politiek in elkaar zit. Anton Teuben heeft gelijk ‘ze’ komen, maar of het 14 oktober is dat is maar de vraag. Echter, Anton support de New-Age talk van LIEFDE en Verlichting, maar ze komen voor uitbuiting en verderf.
Het menselijk lichaam is deels voortgekomen uit genetische experimenten door Annunaki-afgezanten. Absoluut, geen SF naar mijn idee. De mythen doen de ronde dat mensen vroeger tijdens de Sumerische beschaving en de latere Atlantis-beschaving (iets meer gedegradeerde versie van Sumerie) ver boven de 100 jaar oud konden worden. Het feit doet dus de ronde dat we flink aan het degraderen zijn in mentaal en fysiek opzicht.
Er zijn boeken geschreven die duidelijk maken dat Annunaki afgezanten al eeuwen hier op aarde aanwezig zijn. Ze degraderen mensen op lichamenlijk-genetisch opzicht én spiritueel-mentaal opzicht. Ze zijn erg geinteresseerd in de resources van deze planeet(voornamelijk planten en onze biologische lichamen) en kunnen onze hulp goed gebruiken om dit allemaal (makkelijker) voor hun beschikbaar te stellen.
Mochten die eikels inderdaad zich openbaar kenbaar maken dan moet men alles wat die ‘gasten’ zeggen met een korreltje zout nemen. Zjj hebben de wereld gemaakt wat het nu is, een rotzooi. Het is precies zoals onze wereldse politiek in elkaar zit. Anton Teuben heeft gelijk ‘ze’ komen, maar of het 14 oktober is dat is maar de vraag.
Zo...en nu terug naar m’n klooster.
Whahaha ! ... wat een O N Z I N! ! ! ‘Jullie’ zijn nog grappiger dan rechts-extremistisch-creationistische-Christenen. Wat een ‘geloof’ ...
Heb je het boek gelezen? Ik wel, en er zit meer in de theorie van Sitchin dan van de gristelijke bijbel. Maar als jij een betere verklaring hebt, let’s hear it.
Heb je het boek gelezen? Ik wel, en er zit meer in de theorie van Sitchin dan van de gristelijke bijbel. Maar als jij een betere verklaring hebt, let’s hear it.
Joh ... ik leef naar de wetenschap; al die vreselijke kul-verhalen uit de Bijbel, Qur’an of van Tsarion met zijn Hongaarse vriendje, die wil doen geloven dat de Annunaki ons hebben gecreeerd, zijn je reinste flauwekul !
Er is evolutie. Punt !
Geen idiotie als Annunaki, Allah, Jezus de Verlosser, UFO’s, geesten, leven na de dood en Nessie.
Ross - 31 oktober 2008 12:05 PM
‘Jullie’ zijn nog grappiger dan rechts-extremistisch-creationistische-Christenen. Wat een ‘geloof’ ...
“Jullie?” haha… inderdaad het is meervoud voor jou. Ik ben namelijk van Adel
Laat me niet praten over “rechts-extremistisch”...Wilders is er niks bij!
Maar buiten dat, ik behoor bij geen enkele kerk of wat dan ook.
Sterk argument overigens!
Dank je.
Weet je waarom die opmerking ? Omdat dat soort figuren een enorm eng wereldbeeld hebben [eng van smal]. Jullie hebben blijkbaar een enorme fantasie nodig, om de meest simpele zaken te kunnen bevatten. Evolutie is al lang aangetoond, maar jullie hebben Annunaki nodig om de mens te verklaren. Creationisten menen dat mensen naast de dinosaurussen leefden. Wat een idioten ! ‘Jullie’ menen dat ruimtewezens ons uit apen hebben gecreeerd ... whahaha ... wat een vreselijke, vreselijke onzin. Hoe kun je dat geloven. En moet ik daar dan nog serieus op ingaan ? Vergeet die rare Hongaar, Tsarion, de Bijbel, Qur’an en noem het maar op. Verbrand die boeken van mijn part, maar geloof het niet, want dat is het enige wat je kunt doen : Erin geloven. Er staat namelijk niets dan onzin in ‘de oude geschriften’. En rotstekeningen van ‘aliens’, of kleitabletten van ‘reuzen’ zijn simpelweg Artistieke Vrijheden !
Tja dat is juist hetgene waar veel mensen op dit forum kritiek op hebben. Ze vertrouwen niet alle beweringen van de reguliere wetenschap wegens de vele mogelijke elangenverstrengelingen en postulaten op basis van mogelijk verkeerde basistheorieën. Oftwel de verstrooide professor dit het totale plaatje niet meer ziet.
Geen idiotie als Annunaki, Allah, Jezus de Verlosser, UFO’s, geesten, leven na de dood en Nessie.
Om nog meer op één hoop te gooien...je vergeet wat: leven na de dood en Nessie.., de kerstman, sinterklaas, de kabouters en elfjes.
Weet je waarom die opmerking ? Omdat dat soort figuren een enorm eng wereldbeeld hebben [eng van smal].
Tja dat is juist hetgene waar veel mensen op dit forum kritiek op hebben. Ze vertrouwen niet alle beweringen van de reguliere wetenschap wegens de vele mogelijke belangenverstrengelingen en postulaten op basis van mogelijk verkeerde basistheorieën. Oftwel de verstrooide professor dit het totale plaatje niet meer ziet.
Op gebied van, bijvoorbeeld, medicatie kan ik me dat voorstellen; ‘enige’ belangenverstrengeling en dat is ook aangetoond. Maar wat heeft ‘evolutie’ met belangenverstengeling te maken ? Niets ! Het is een logische verklaring tegenover de Adam-en-Eva en Annunaki-figuren. Er is een overdaad aan fossielen, tegenover niets van de zijde van de ‘andere zijde’. Slechts Heilige Boeken en wat kleitabletten.
Ross - 09 november 2008 11:46 PM
Om nog meer op één hoop te gooien...je vergeet wat: leven na de dood en Nessie.., de kerstman, sinterklaas, de kabouters en elfjes.
Tsja ... een pot nat ... allemaal absolute onzin.
Ross - 09 november 2008 11:46 PM
Weet je waarom die opmerking ? Omdat dat soort figuren een enorm eng wereldbeeld hebben [eng van smal].
Igor zei “Er is evolutie. Punt !”
Ja, geen God en Djinns en Annunaki en Lumeriers en Atlantiers en Cyclopen ...
Het is allemaal onbewijsbare flauwekul. Wellicht heeft er een Mozes-type bestaan, maar die pratende braambos was echt een hallucinatie. Braambossen praten niet; er zijn geen aliens op deze Aade en die hebben zeker niet de mens gemaakt.
Joh ... ik leef naar de wetenschap; al die vreselijke kul-verhalen uit de Bijbel, Qur’an of van Tsarion met zijn Hongaarse vriendje, die wil doen geloven dat de Annunaki ons hebben gecreeerd, zijn je reinste flauwekul !
Er is evolutie. Punt !
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Je hebt het boek dus duidelijk niet gelezen. Want dan had je geweten dat de kernboodschap in het werk van Sitchin is dat de Bijbel in feite de evolutie-theorie ondersteunt in plaats van tegenspreekt. En daarvoor wordt er ook nog rijkelijk gequoted uit wetenschappelijke (natuurkundige) hoek.
Jammer dat je je niet ergens in verdiept voordat je er je mening over geeft. Dat kan veel verwarring (en dom overkomen) voorkomen.
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Je hebt het boek dus duidelijk niet gelezen. Want dan had je geweten dat de kernboodschap in het werk van Sitchin is dat de Bijbel in feite de evolutie-theorie ondersteunt in plaats van tegenspreekt. En daarvoor wordt er ook nog rijkelijk gequoted uit wetenschappelijke (natuurkundige) hoek.
Jammer dat je je niet ergens in verdiept voordat je er je mening over geeft. Dat kan veel verwarring (en dom overkomen) voorkomen.
‘… dat de Bijbel in feite de evolutie-theorie ondersteunt ...’ Ga toch weg met je pseudo-wetenschappelijke zooi. Ik heb de Bijbel gelezen en zie er niets in terug; sterker nog, ‘echte’ Christenen verwerpen de evolutie strikt. Sitchin heb ik zat gezien met zijn DNA structuren op toegangspoorten. Sitchin verkondigt flauwekul en zijn ‘vertalingen’ worden sterk aangevochten. http://www.sitchiniswrong.com/sitchinerrors.htm#nibiru
Dus ? Ik verwerp de ‘vertalingen’ al van Sitchin, laat staan, dat ik die onzin ga lezen. Het interesseert me niks, in welke pseudo-wetenschappelijke bochten hij zich wringt, om enige erkennning van, bijvoorbeeld, een atheist te verkrijgen door zijn ‘goedkeuring van de evolutie’; het is en blijft pseudo-wetenschappelijke prietpraat.
‘… nog rijkelijk gequoted uit wetenschappelijke (natuurkundige) hoek ...’ Laat me raden ... “zijn DNA structuren op toegangspoorten.” ? Associatief denken : “Met het laterale denken (associatief) weet je misschien niet wat je aan het zoeken bent, voordat je het gevonden hebt. Het laterale denken kan vaak alleen herkend worden nadat het iets teweeg heeft gebracht.” Dat heeft Sitchin leuk gedaan en na ‘zijn ontdekking’ is hij een beetje doorgedraaid. “Want dat kan ertoe leiden dat er niet langer andere benaderingen gezocht worden.”
Kijk, de batterij uit Baghdad is bewezen en de mensen zullen ermee verguld [of verzilverd] hebben, wat afgods- en koningsbeelden van goud en zilver moesten lijken. Wellicht hadden ze ook een manier om kortstondig enig licht te produceren, maar een batterij van 2 volt is al snel leeg bij inferieure verlichtingstechnieken.
Vermoedelijk waren er ook al hanggliders of hete-luchtbalonnen ontwikkeld; de Grieken hadden immers al een echte klok in het jaar ‘nul’.
Dit is echter geen onzinnige pseudo-wetenschap over onzinnige kleitabletten en Heilige Boeken; dit is door research op vondsten gebaseerd, niet op rare vertalingen van onzinnige boeken en kleitabletten. Elk volk heeft weer een eigen ‘geloof’; ga toch weg met ‘geloven’. Wetenschap [zonder pseudo] is het enige echte aantoonbare en bewijsbare en herhaalbare.
Hoe hebben de mensen dan de piramides gebouwd, of die enorme stenen bij Baalbek uitgehouwen ? Gewoon zelf gedaan, met enorm veel geduld. Een kathedraal bouwen duurde zo’n 150 jaar in de middeleeuwen ! Maar daar werkte slechts een fractie van de mensen aan, die aan de piramides werkten. Er zijn erg oude piramides gevonden met duidelijke constructiefouten omdat die halverwege de bouw zijn bezweken; in duizend jaar, hebben ze de techniek vervolmaakt en toen kon plots de econonie zulke machtswellustige projecten niet meer opbrengen.
‘En de Maya’s dan ?’ Die gekke kalender is ook onzin en die piramides, daarop geven ze zelf al het antwoord. Quetzlcoatl, hoewel dat de Azteken waren ...
Quetzlcoatl, de bebaarde God, kwam aan in zijn boot en startte de beschaving. Om nu echte, logische pseudo-wetenschap te betrachten, die verklaard kan worden aan de hand van oude papyrussen waarop verre reizen van Egyptenaren worden beschreven, kan ik vervolgen, dat er best een schip met ongeschoren Egyptenaren heeft kunnen landden in Amerika en daar een revolutie in bouwen heeft kunnen veroorzaken. ’Kijk; da’s zinnig pseudo-wetenschap.