Dit is wel een vreemd verhaal dat almaar vreemder (verdachter) wordt.
Allereerst las ik het berichtje dat het OM beslag had laten liggen op het lichaam van een overleden politieagente op de dag van haar crematie. Ik dacht toen: sjee, da’s erg als je familie bent en op die trieste dag met een crematie rekening had gehouden.
Blijkt nu dat de familie al eerder (tevergeefs) had gevraagd om het lichaam van de agente niet te cremeren! De familie wilde haar gewoon begraven omdat crematie tegen de geloofsovertuiging van moslims is!
Wat we nu dus hebben is een politieagente die moslima is en onder verdachte omstandigheden is overleden. Iemand (of instantie) heeft er bijna voor gezorgd dat haar lichaam gecremeerd zou worden, tegen de wens van haarzelf en haar familie in. Ik weet nou niet of haar familie ook moslim was of dat de agente een bekeerling was.
De politieagente mag nu wel begraven worden maar niet gecremeerd, zodat achteraf alsnog (eventueel) het stoffelijk overschot onderzocht kan worden.
nu.nl plaatste deze berichtjes wel maar nergens wordt expliciet vermeld dat:
1) de agente moslima was;
2) haar geplande crematie tegen de zin van de familie was en slechts voorkomen omdat het OM beslag liet leggen op het lichaam;
Wat ik van nu.nl dus gemist heb is het volgende bericht:
OM legt beslag op lichaam moslim agente (wegens ernstige vermoedens omtrent haar overlijden).
Effe wat zwarte humor: zou Wilders hier misschien werk van maken door erop te hameren dat men niet te kiezen heeft of men begraven wordt of gecremeerd?
Het eerdere bericht op nu.nl: http://tinyurl.com/2en9tr