Wachtwoord vergeten?

1 van de 2
1
Dode agente mag niet gecremeerd worden
Gepost: 23 februari 2007 05:22 PM   [ Negeer ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1450
Geregistreerd  2007-01-04

Dit is wel een vreemd verhaal dat almaar vreemder (verdachter) wordt.

Allereerst las ik het berichtje dat het OM beslag had laten liggen op het lichaam van een overleden politieagente op de dag van haar crematie. Ik dacht toen: sjee, da’s erg als je familie bent en op die trieste dag met een crematie rekening had gehouden.

Blijkt nu dat de familie al eerder (tevergeefs) had gevraagd om het lichaam van de agente niet te cremeren! De familie wilde haar gewoon begraven omdat crematie tegen de geloofsovertuiging van moslims is!

Wat we nu dus hebben is een politieagente die moslima is en onder verdachte omstandigheden is overleden. Iemand (of instantie) heeft er bijna voor gezorgd dat haar lichaam gecremeerd zou worden, tegen de wens van haarzelf en haar familie in. Ik weet nou niet of haar familie ook moslim was of dat de agente een bekeerling was.

De politieagente mag nu wel begraven worden maar niet gecremeerd, zodat achteraf alsnog (eventueel) het stoffelijk overschot onderzocht kan worden.

http://tinyurl.com/2nd26q

nu.nl plaatste deze berichtjes wel maar nergens wordt expliciet vermeld dat:
1) de agente moslima was;
2) haar geplande crematie tegen de zin van de familie was en slechts voorkomen omdat het OM beslag liet leggen op het lichaam;

Wat ik van nu.nl dus gemist heb is het volgende bericht:

OM legt beslag op lichaam moslim agente (wegens ernstige vermoedens omtrent haar overlijden).

Effe wat zwarte humor: zou Wilders hier misschien werk van maken door erop te hameren dat men niet te kiezen heeft of men begraven wordt of gecremeerd?

Het eerdere bericht op nu.nl: http://tinyurl.com/2en9tr

Signature 

-==VICTORY IN AFGHANISTAN==-

NO SURRENDER TO THE TALIBAN

Profiel

Gepost: 23 februari 2007 05:38 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  674
Geregistreerd  2007-01-17

Deze komt uit het NRC

[big]OM legt beslag op lichaam agente[/big]
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 20 febr. Justitie heeft gisteren het lichaam van een overleden politieagente in beslag genomen. Dit gebeurde anderhalf uur voordat de vrouw zou worden gecremeerd. De crematieplechtigheid was op dat moment al gaande.

Bij justitie is gisteren twijfel ontstaan over de doodsoorzaak van de 37-jarige agente. Het Openbaar Ministerie (OM) in Rotterdam zegt te beschikken over informatie die vragen oproept. Het OM wilde vanochtend verder geen commentaar geven.

Ook zijn er twijfels over de wilsverklaring van de agente, die van orthodox-islamitische komaf is. In de wilsbeschikking staat dat de agente heeft gezegd dat ze gecremeerd wil worden. Volgens haar familie was het „ondenkbaar” dat dit haar wens was, aldus hun advocaat Frank van Ardenne. Binnen het islamitische geloof is crematie van een een stoffelijk overschot zeer uitzonderlijk.

De familie spande een kort geding aan tegen een Rotterdamse uitvaartonderneming, omdat deze een niet-rechtsgeldige wilsverklaring had laten optekenen. De rechter gaf de familie vorige week gelijk, maar stelde dat de crematie kon doorgaan. De wilsverklaring van de agente bestaat uit een invulformulier, hoewel alleen een geschreven tekst rechtsgeldig is. Bovendien is de wilsverklaring verder zeer summier ingevuld.

Na de lijkschouwing was er volgens de Rotterdamse politie geen reden om aan te nemen dat de dood van de agente een misdrijf betrof. Een schouwarts stelde de doodsoorzaak vast op een beroerte.

De Rotterdamse advocaat Frank van Ardenne wil nu dat er een uitgebreide sectie wordt gedaan op het stoffelijk overschot. Het OM heeft dit toegezegd. Van Ardenne heeft vandaag tevens aangifte gedaan van valsheid in geschrifte. Volgens Van Ardenne was het uitvaartcentrum, een eenmansbedrijf, persoonlijk betrokken bij de crematie van de agente. Het OM wil hier niets over zeggen. De familie is tevens van mening dat de handtekening onder de wilsbeschikking niet correspondeert met die van de overleden agente.

Signature 

Knowledge is Power. Arm yourself

Profiel

Gepost: 23 februari 2007 05:45 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank

Whoa, ‘ze’ hebben zo te zien nu ook hun eigen crematoria! Ben benieuwd of dat crematorium nog lang in business is onder het huidige management…

Uitkijken met waar je loopt zou ik zeggen, mensen. Heden zij (moslima agente) morgen gij.

Signature 

Profiel

Gepost: 23 februari 2007 05:54 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  674

Tja, dit is wel weer een erg bizar verhaal. Een beetje de Anna Nicole Smith van de Lage Landen...?

Signature 

Profiel

Gepost: 23 februari 2007 08:49 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
VOER - 23 februari 2007 05:54 PM

Tja, dit is wel weer een erg bizar verhaal. Een beetje de Anna Nicole Smith van de Lage Landen...?

Ik zie absoluut geen verband. Ze schreeuwen het niet bepaald van de daken dat die agente moslima was en bijna gecremeerd was, of wel?

WIE IS ANNA NICOLE SMITH cool grin

Signature 

Profiel

Gepost: 23 februari 2007 09:01 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  2224
Geregistreerd  2007-01-01

Die laatste vraag doet het hem wel Audie al is, Wie wás ANNA NICOLE SMITH een betere vraag , pleeboy smile
Hou het erop dat ze de Marlyn Monroe van 2007 is/was, ik zie nu ook dat het graf van jezus crhistus ontdekt is, natuurlijk in Jeruzalem http://www.nu.nl/news/987450/20/'Graf_van_Jezus_ontdekt'.html .

Soms is NU.nl wel betrouwbaar en vaak is het lukoekbingo

[cite]Na 1 mei mogen nabestaanden bij de officier van Justitie vorderen dat de agente van het korps Rotterdam-Rijnmond alsnog gecremeerd wordt. Dit mag alleen als gebleken is dat haar wilsbeschikking niet is vervalst.[/cite]

Dit is en blijft een heel erg raar verhaal, ook geen idee wat ik hiervan moet denken, waar is ze aan overleden ?

[cite]AKEN - Een voormalige Nederlander die zich tijdens de Tweede Wereldoorlog aansloot bij de SS en die in 1944 drie vermoedelijke verzetsstrijders heeft vermoord, moet alsnog een levenslange celstraf uitzitten. Dit heeft de rechtbank in Aken beslist. De man, wiens naam niet is bekendgemaakt, is inmiddels 85 jaar oud. Het zou gaan om Heinrich Boere. [/cite]

Nazi’s zijn niet mijn vrienden , maar is dit nou goed voor de maatschappij ??

Signature 

John Pilger - Obama and Empire excaim 
http://www.youtube.com/watch?v=gXL998q7skI&feature=related

Profiel

Gepost: 23 februari 2007 09:04 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank

Symbiose, ‘t is een intellectueel (ahum) dingetje:

1) mijn geveinsd wereldvreemde uitroep WIE IS ANNA NICOLE SMITH wil doen voorkomen alsof ik nog nooit van de dame in kwestie gehoord heb;

2) dientengevolge kan ik ook niet weten dat ze kassie wijlen is.

rasberry AHAHAHAHAHAHAHA!!!

En die aftandse nazi: dit soort berichten is uiteraard bedoeld om sympathie te wekken voor de Alte Kameraden en hun jongere navolgers. Ik heb gelezen dat bLOOD aND hONOUR vanaf heel gauw openlijk de SS gaan vereren.

Signature 

Profiel

Gepost: 23 februari 2007 09:05 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  166
Geregistreerd  2007-01-05

Zeker een apart verhaal ik weet niet wat ik hier van moet denken, net zoals de rechter die bij Anna nicole Smith ging janken
tijdens het vonnis.
Ik vind het erg om te zien dat er zo op de emoties van mensen wordt gespeeld ik heb er geen goed woord voor over.

Signature 

Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt

Profiel

Gepost: 23 februari 2007 09:06 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank

Jongens, die overleden moslima agente die bijna gecremeerd was is

NIET BEPAALD VOORPAGINANIEUWS

in de media of heb ik het fout?

Signature 

Profiel

Gepost: 23 februari 2007 09:12 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  166
Geregistreerd  2007-01-05

Nee zeker geen voorpagina nieuws, op teletekst staat nu een stukje dat er een VN functionaris Gambia uit wordt gezet omdat ze
kritiek heeft geuit op president Jammeh die beweert aids te genezen doormiddel van kruiden en rituelen.

Signature 

Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt

Profiel

Gepost: 23 februari 2007 09:46 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  674
Roberto - 23 februari 2007 09:05 PM

Zeker een apart verhaal ik weet niet wat ik hier van moet denken, net zoals de rechter die bij Anna nicole Smith ging janken tijdens het vonnis.
Ik vind het erg om te zien dat er zo op de emoties van mensen wordt gespeeld ik heb er geen goed woord voor over.

Ja, in die richting bedoelde ik het, al dat juridische getouwtrek rondom een overledene… In dit geval is de uitspraak gunstig voor de familie en dat lijkt me ook het meest logisch.

Signature 

Profiel

Gepost: 24 februari 2007 12:09 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank

Ik zou wel ‘s willen weten hoe die agente nou om het leven is gekomen.

Waarom moest ze, tegen haar levensovertuiging en tegen die van de familie in, in eerste instantie gecremeerd worden en op wiens bevel?

Als het OM zover gaat om de crematie te verbieden vanwege mogelijk onderzoek dan is de dood van die agente in ieder geval (nog) verdacht.

Ik zou wel ‘s willen weten of er een onderzoek naar dat crematorium wordt ingesteld.

Ja, ik ben paranoïde maar het zou mij niet verbazen als we hier met een “afvloeiregeling” van één of andere geheime dienst te maken hebben. Het crematorium is dan hun vaste “verwerker.”

Signature 

Profiel

Gepost: 27 februari 2007 05:04 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  674

Het gaat dus waarschijnlijk om een valse handtekening op haar wilsbeschikking en een evt. niet natuurlijke doodsoorzaak (ik ving iets op over een beroerte). De combinatie van de handtekening en de onopgehelderde doodsoorzaak maakt dit verhaal denk ik wat “spooky”. Toch even afwachten wat de contra-expertise erover gaat zeggen.

[big]Handtekening niet juist[/big]
Afgelopen maandag, op de dag dat de agente gecremeerd zou worden, werd het lichaam in beslag genomen. Er was informatie bij het OM binnengekomen, waardoor twijfel aan de doodsoorzaak ontstond. Het Openbaar Ministerie werd door de advocaten van de familie van de vrouw gewezen op mogelijke valsheid in geschrifte. Volgens de familie wil de vrouw begraven worden, zoals gebruikelijk bij moslims. Toen bleek dat de handtekening op de wilsbeschikking tot cremeren niet juist was, werd aangifte gedaan van valsheid in geschrifte.

Het lichaam is inmiddels vrijgegeven nadat uit sectie op het lichaam een natuurlijke doodsoorzaak bleek. Toestemming voor begraven of verbranden is nog niet gegeven. De rechtbank verordonneerde de officier maandag toestemming te geven het lichaam ter aarde te bestellen. Er loopt nog een contra-expertise naar de doodsoorzaak en een strafrechtelijke onderzoek naar valsheid in geschrifte omtrent de wilsverklaring van de vrouw. De uitslag van de contra-expertise komt nu binnen als het lichaam al ter aarde is besteld, denkt advocaat van de familie Frank van Ardenne. Mocht uit de onderzoeken blijken dat de agente toch door een misdrijf om het leven is gebracht dan zal de advocaat van de familie mogelijk verzoeken het lichaam weer op te graven.

Signature 

Profiel

Gepost: 27 februari 2007 05:10 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank

Bij mij gingen hoe dan ook de alarmbellen rinkelen. Maar ja, ik ben dan ook een tikje p........

Degene die het lichaam wilde cremeren i.p.v. begraven wilde waarschijnlijk dat er geen sectie meer op het lichaam verricht kon worden.

En zou nog steeds een kijkje willen gaan nemen bij dat crematorium. Zou me niks verbazen als de boel is dichtgetimmerd en de manager al maanden niet is gezien.

Signature 

Profiel

Gepost: 27 februari 2007 05:23 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  674

Volgens Van Ardenne was het uitvaartcentrum, een eenmansbedrijf, persoonlijk betrokken bij de crematie van de agente.

Ja, ik word ook wel nieuwsgierig naar de persoon die in z’n ééntje, op zo’n manier zijn bedrijf runt: “de uitvaartondernemer voor als je snel van iemand afwil.”

Signature 

Profiel

Gepost: 27 februari 2007 05:27 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank

Zucht tja, ik zou willen dat het níet zo was maar dit gaat toch stilletjes heel erg verdacht lijken.

Hoe zou die cremateur heten? Biereco & Biereco, voor al uw herverbrandingen?

Ach, als ‘t écht iets wordt dan bestáát die onderneming niet eens meer volgende week en dan staat op die plek een gemiddeld grasveld met anderhalve paardekop te grazen.

Of er gebeurt een akelig bedrijfsongeluk waarbij de ondernemer, die de oven effe wilde schoonmaken, per ongeluk zichzelf opsluit, de oven inschakelt en zichzelf cremeert waarna gelijk maar het hele bedrijfpand in de hens gaat en tot de grond toe afbrandt.

Signature 

Profiel

1 van de 2
1