swinferno - 23 februari 2007 05:16 PM
tsja, ik als rasechte atheist ben daar denk ik toch te nuchter voor
aangezien ik niet in God geloof, geloof ik ook niet in Satan. Dus als mensen Satan willen vereren of verheerlijken doen ze dat maar lekker.
Het wordt een ander verhaal als die zg. Satanisten aan het evangeliseren slaan....
Atheisten hebben met christenen, moslims en joden een ding gemeen: ze geloven allemaal.
Net als de andere geloofsgroeperingen hebben atheisten geen bewijs nodig voor het al dan wel of niet bestaan van (een) god. Zelfs met de wetenschap dat de wetenschap nog niet de helft of minder van de zgn. werkelijkheid kan verklaren, geloven atheisten toch dat god niet bestaat.
Werkelijk nuchtere en sceptische mensen zijn de agnosten, waar ik mij uiteraard toe reken. Wij geloven nergens in want geloven doe je maar in de (atheistische) kerk. Wij agnosten twijfelen overal aan (behalve aan het punt dat alles te betwijfelen valt). Zo betwijfel ik of de Amerikaanse of zelfs de Nederlandse overheid wel het beste met de burger voorhebben, zoals zijzelf middels hun propaganda stellen.
Bestaat er een god? Wie weet. Is er nog veel dat de wetenschap niet heeft verklaard? Nogal. Ik noem maar ‘donkere materie’ als een voorbeeld. Hoewel de wetenschap geen idee heeft hoe ‘donkere materie’ eruitziet (net zo vruchteloos als proberen een Zwart Gat te zien met je ogen) gaat men er nu wel vanuit dat het merendeel van het bestaande universum wel’s uit ‘donkere materie’ kan bestaan. Dus wie weet, is ‘god’ donkere materie.
Zou kunnen, zeg ik.
Maar ja, die atheisten he… Die geloven stellig dat er geen god bestaat.