Beste DKNWZ, dank voor deze brief! Het is inderdaad niet eenvoudig om een politieke partij te beginnen en al zeker niet rond dit onderwerp. Overal paranoia en iedereen staat op scherp! We wachten met spanning af tot zaterdag. Uit de brief citeer ik een heel klein stukje:
ditkannietwaarzijn.nl - 13 september 2006 04:24 PM
... als we elkaar zaterdag spreken wil ikje prive nog wel even vertellen wat voor een bak shit we inmiddels van de mannen met regenjassen over ons heen hebben gehad en wat we daar mee te kampen hebben gehad. als we dan niet zuiver zouden zijn dan hadden we die ellende niet gehad en ik kan je wel vertellen; daar wordt je echt niet vrolijk van wat ons prive de laatste weken is overkomen.
Ooit was er in de vrouwenbeweging een belangrijk bewustzijn:
HET PERSOONLIJKE IS POLITIEK.
Wat jullie privé is overkomen, dat is natuurlijk niet privé, het is politiek. Daarom is het belangrijk dat jullie dit op een rijtje zetten en naar buiten brengen. Omdat het politiek is, kan het ons allemaal overkomen. Besef daarbij dat de meest indringende vorm van onderdrukking bestaat uit gebeurtenissen waarvoor we ons schamen, of die de goede naam bedreigen van mensen waar we van houden.
Praat hier dus over met elkaar en breng het daarna naar buiten! Vergeet daarbij ook niet, om openlijk te vertellen met welke negatieve emoties deze ellende gepaard gaat!
Ik wens jullie alle goeds!