Wachtwoord vergeten?

1 van de 2
1
Totale ziekheid: 2 Telecom-medewerkers vermoord, omdat ze “teveel wisten”
Gepost: 31 augustus 2006 10:59 PM   [ Negeer ]  
Rothschild's Spawn
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  17907
Geregistreerd  2007-01-01

Misschien hebben jullie dit een paar dagen terug op prisonplanet.com al gelezen, maar ik wil dit toch even hier onder de aandacht brengen. De Italiaanse pers stond er bol van, maar hier is er uiteraard niets over te lezen in de kranten.

Het verhaal, in het kort:
Twee klokkenluiders, één in Italië, en één in Griekenland - ontdekten een aftapsysteem van hoogstwaarschijnlijk de NSA.
Nadat ze hun ontdekking hadden vertelt aan hun werkgevers (Vodafone en Sony Ericsson), werden ze nog geen dagen later dood gevonden. Zelfmoord, zo luidt het officiële verhaal. Onzin, zeggen de nabestaanden.

Lees snel verder over dit verhaal. Alle ziekmakende elementen zitten er in: vernietiging van bewijs die onderzoek onmogelijk maakt, CEO’s met banden met de NSA, doofpot, you name it. Als dit geen bewijs is van een “New World Order”, dan weet ik het ook niet meer. Vermoord worden omdat je de waarheid kent; totale ziekheid…

Check: http://www.bradblog.com/?p=3305&print=1
Artikel die prisonplanet postte: http://www.rinf.com/columnists/news/two-strange-deaths-in-european-wiretapping-scandal

Profiel

Gepost: 01 september 2006 01:36 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Rothschild's Spawn

Absurd verhaal, ik had er nog niet over gehoord.

Waar is onze nederlandse pers?? Pisnijdig word ik ervan

Profiel

Gepost: 01 september 2006 09:06 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Rothschild's Spawn

bizar verhaal idd. ik zie dit als pure censuur.je kunt ook denken dat ANP of reuters er niet over geschreven heeft, dus dat de NL pers niets te copy-pasten had confused

Profiel

Gepost: 01 september 2006 12:53 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Rothschild's Spawn

Ja maar je zou toch verwachten dat een goede Nederlandse journalist ook in andere landen kijkt wat daar zoal speelt. In Griekenland en Italië was dit verhaal behoorlijk mainstream. In Amerika, het land van de boosdoeners in dit verhaal, werd het verhaal slechts “noted, and then dropped...”.

En mensen, ik zal maar oppassen wat je allemaal door de telefoon zegt. Uit het eerste artikel uit de openingspost:
“(...) Both [de Griek en de Italiaan] had uncovered American attempts to eavesdrop on government officials, anti-war activists, and private businessmen.” Ik denk dat wij wel onder de noemer anti-war vallen…

Profiel

Gepost: 01 september 2006 01:21 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
Rothschild's Spawn

Wellicht is het een goed idee dat Zapruder een topic over deze en wellicht andere ‘zelfmoorden’ maakt.
Ik zal DaanSpeak op deze nieuws wijzen. Misschien kan hij er ook een artikel aan wijden.

Profiel

Gepost: 01 september 2006 01:51 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Rothschild's Spawn

Ik moet tot mn spijt bekennen dat ik deze compleet vergeten ben bij de maandagbriefing te zetten. Patman heeft me er nog op gewezen......

Profiel

Gepost: 01 september 2006 02:16 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Rothschild's Spawn
Donkerdoorn - 01 september 2006 01:51 PM

Ik moet tot mn spijt bekennen dat ik deze compleet vergeten ben bij de maandagbriefing te zetten. Patman heeft me er nog op gewezen......

Binnenkort weer een nieuwe maandag!

Profiel

Gepost: 12 september 2006 01:27 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
Rothschild's Spawn

Ziek word je ervan en idd waar is onze Pers? Aan ‘t slapen of houden ze opzettelijk info achter om The New World Order tot een succes te voltooien!!
Het word steeds enger hoe dieper je in deze materie terecht komt, maar dat het uitgezocht dient te worden is zeker! Lang leve Zapruder!!

Profiel

Gepost: 12 september 2006 02:51 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
Rothschild's Spawn

De BBC, één artikel:

Death muddies Greek spy probe (24/03/06) : http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4838552.stm
A senior aide to the Greek prime minister is expected to be the next person to testify before a parliamentary committee investigating what is believed to be the worst espionage scandal in the country’s history.

Hier nog een artikel van New America Media: Security Experts’ ‘Suicides’ Called Into Question—European Media Probe Dangers of Secret Surveillance Systems

En nog een Overzichtsartikel

Grootse spionage-schandaal ooit? Hallo, Nederlandse pers, wordt wakker!

Profiel

Gepost: 19 september 2006 08:25 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
Rothschild's Spawn
VII - 01 september 2006 01:21 PM

Wellicht is het een goed idee dat Zapruder een topic over deze en wellicht andere ‘zelfmoorden’ maakt.
Ik zal DaanSpeak op deze nieuws wijzen. Misschien kan hij er ook een artikel aan wijden.

Er was al enige aandacht aan besteed in Nederland wink

http://johnito.blogspot.com/2006/08/dood-door-afluisterschandaal.html

Edit: en deze blijft ook interessant:

http://darealjohnito.web-log.nl/darealjohnito/2005/10/mysterieuze_doo.html

Profiel

Gepost: 19 september 2006 08:30 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]  
Rothschild's Spawn

Dr. David Kelly had toch ook zogenaamd zelfmoord gepleegd?

Profiel

Gepost: 19 september 2006 08:34 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]  
Rothschild's Spawn
Johnito - 19 september 2006 08:25 PM

VII - 01 september 2006 01:21 PM

Er was al enige aandacht aan besteed in Nederland wink

http://johnito.blogspot.com/2006/08/dood-door-afluisterschandaal.html

Edit: en deze blijft ook interessant:

http://darealjohnito.web-log.nl/darealjohnito/2005/10/mysterieuze_doo.html

Inderdaad Johnito, je was er snel bij met dat nieuws smile.
Ik had dit nieuws op je weblog over het hoofd gezien, terwijl ik toch een regelmatige bezoeker ben. Ik moet wat beter opletten denk ik. I.i.g. keep up the good work!

Profiel

Gepost: 20 september 2006 11:39 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]  
Rothschild's Spawn

Telecombranche is zowieso een smerig broeinest.
Ik heb 5 jaar als IT-er bij een grote telecomboer gewerkt en was erg verbaasd toen er zo’n ophef kwam over het bewaren van de verkeersgegevens. Die data werd namelijk al lang bewaard (moet van belastingdienst) en politie en justitie maakten hier gretig gebruik van.

Ook werden er op een gegeven moment in opdracht van justitie zgn blackboxen geplaatst, waarvan maar enkele mensen wisten waar deze voor dienden.

Toen er midden in de nacht een “development server” uit de serverruimte werd gejat (4 hoog) ben ik ondervraagd geworden door een aivd-er, omdat ik 15 minuten voor de roof nog backuptapes had gewisseld in die ruimte.

Profiel

Gepost: 21 september 2006 12:18 AM   [ Negeer ]   [ # 13 ]  
Rothschild's Spawn

Vertel eens wat meer graag.

Profiel

Gepost: 21 september 2006 08:34 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]  
Rothschild's Spawn

Tuurlijk.

Ieder telefoontje wat gemaakt wordt, moet natuurlijk ook voor betaald worden. Die data wordt verzameld en iedere paar uur verstuurd naar het hoofdkantoor. Die verwerken die data tot zgn CDR’s (call detail records). Hierin staat precies vermeld welk imsi nummer (abo nr) en imei nummer (nr van je telefoon) vanaf welke BSC (zeg maar de telefoonpaal) met welk nummer contact heeft gehad. Die CDR’s gaan wekelijks richting een speciale servicedesk die zich alleen maar bezig houdt met het inwilligen van verzoeken van politie en justitie. NL is niet voor niets wereldkampioen afluisteren.

In mijn werk kreeg ik vaak spoedverzoeken, omdat ik zeg maar het dichtste bij de bron zat. Met afluisterpraktijken heb ik nooit iets te maken gehad, dat werkt compleet automatisch. De officier van justitie/politie/aivd krijgt gewoon een mailtje met een mp3-tje zodra er een call gepleegd is.

Als je wist hoe ver dit gaat zou je bang worden. Van alleen al de cdr’s worden complete sociale netwerken aangelegd, en het maakt dus geen reet uit hoe vaak jij van telefoon of van nummer wisselt. Stel jij belt vaak met klaasje, pietje en jantje. Je wisselt van nr omdat je denkt dat je dan veilig bent. Echter door de inkomende calls van klaasje, pietje en jantje te analyseren kun je binnen no time je nieuwe nummer achterhalen.

Ik weet van een excollega die ooit bij de mivd heeft gewerkt dat als zij illegale praktijken hoorden tijdens het afluisteren, zij dit gewoon aan de politie doorgaven en dit later in de krant stond als “via een anonieme tip”

Misschien een beetje een wazig verhaal, maar ik ben over het algemeen niet zo’n forumbeest.

Profiel

Gepost: 21 september 2006 09:39 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]  
Rothschild's Spawn
space-invader - 21 september 2006 08:34 PM

Tuurlijk.

Ieder telefoontje wat gemaakt wordt, moet natuurlijk ook voor betaald worden. Die data wordt verzameld en iedere paar uur verstuurd naar het hoofdkantoor. Die verwerken die data tot zgn CDR’s (call detail records). Hierin staat precies vermeld welk imsi nummer (abo nr) en imei nummer (nr van je telefoon) vanaf welke BSC (zeg maar de telefoonpaal) met welk nummer contact heeft gehad. Die CDR’s gaan wekelijks richting een speciale servicedesk die zich alleen maar bezig houdt met het inwilligen van verzoeken van politie en justitie. NL is niet voor niets wereldkampioen afluisteren.

In mijn werk kreeg ik vaak spoedverzoeken, omdat ik zeg maar het dichtste bij de bron zat. Met afluisterpraktijken heb ik nooit iets te maken gehad, dat werkt compleet automatisch. De officier van justitie/politie/aivd krijgt gewoon een mailtje met een mp3-tje zodra er een call gepleegd is.

Als je wist hoe ver dit gaat zou je bang worden. Van alleen al de cdr’s worden complete sociale netwerken aangelegd, en het maakt dus geen reet uit hoe vaak jij van telefoon of van nummer wisselt. Stel jij belt vaak met klaasje, pietje en jantje. Je wisselt van nr omdat je denkt dat je dan veilig bent. Echter door de inkomende calls van klaasje, pietje en jantje te analyseren kun je binnen no time je nieuwe nummer achterhalen.

Ik weet van een excollega die ooit bij de mivd heeft gewerkt dat als zij illegale praktijken hoorden tijdens het afluisteren, zij dit gewoon aan de politie doorgaven en dit later in de krant stond als “via een anonieme tip”

Misschien een beetje een wazig verhaal, maar ik ben over het algemeen niet zo’n forumbeest.

Dit is behoorlijk creepy, al verbaast het me niet. Enig idee of Zapruder-klanten etc. ook onder de mogelijke belangstelling vallen?

Profiel

1 van de 2
1