Ik heb eens even gekeken naar wat er zoal is gepubliceerd en ik moet zeggen dat ik vooral veel lees dat het bijna werkt maar nergens zijn echt duidelijke bouwtekeningen te vinden of constructie beschrijvingen. Alles is text based en de filmpjes zijn allemaal erg vaag en laten niet echt zien wat er nu gebeurt.
Zo dat was mijn cynische kant van het verhaal.
Waar ik wel in geloof is dat mannen zoals Tesla een energieveld hebben ontdekt dat door de huidige wetenschap nog niet erkent is (niet in het openbaar iig).
Dit hele verhaal valt in de categorie morfologische velden of eerder onder de naam ethervelden. Etherenergie heb ik nog niet vaak voorbij zien komen maar daar zit nog heel veel toekomst in denk ik. Ik las ook ergens dat de cell pas werkt als iemand zijn aandacht er op richt of in iedergeval een soort van telepathische verbinding met de machine. Nu wordt het verhaal natuurlijk wel erg wazig maar goed. Is er in nederland al iemand bezig geweest met een joe cell of beginnend?
Ik zou het graag eens proberen maar dat wil ik wel eerst een beetje meer bewijs zien, zo te zien bestaat dat apparaat uit niet magnetische buizen (RVS of aluminium) en 2 polen om het water elektrisch te laden. Vervolgens gaat dat water koken en laten ze met het vrijgekomen gas(?) de motor lopen. Ik heb zelf zowel een mechanische als een elektrotechnische opleiding genoten maar ik kan het niet helemaal volgen. Het enige gas dat vrij kan komen is waterstof en zuurstof en dat brand erg goed maar te goed om een motor op te laten lopen, de motor zou te warm worden door de extreem snelle verbranding (de mix waterstof en zuurstof heet niks voor niks knalgas).
De makers claimen ook dat de cell oneindig energie levert en dat het water niet opraakt. Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk als er gas vrijkomt, dit gas moet ergens vandaan komen, er wordt beweerd dat uit puur vacuum materie kan ontstaan maar voor zover ik weet zijn de enkele deeltjes en zeker geen sloot gas om je motor op te laten draaien.
conclusie:
Als ik heel nuchter kijk zie ik dat ze een vat water met 2 polen onder spanning zetten en dat er gas vrijkomt. Dit is gewoon de simpelste elektrolyse die er is en iedereen heeft dat wel eens bij scheikunde les gedaan. Naar mijn idee trekken ze gewoon de accu waarmee ze waterstof maken leeg en stoppen ze het gas in een auto (die technisch gezien echt niet op waterstof gaat rijden). Eigenlijk ben ik aan het eind van dit verhaal bang dat het gewoon een hoax is.