stiekume chips |
|
|
| Gepost: 19 augustus 2006 10:03 AM |
[ Negeer ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Totaal Aantal Posts 17907
Geregistreerd 2007-01-01
|
Hoewel ik laatstelijk, wellicht naief, Audi zei dat ik niets te verbergen had, blijkt dat de RFI chip, of hoe dat ding ook mag heten al bij mensen in kleding wordt verstopt. De chip zendt, indien gevraagd, allerlei informatie uit, zoals wie of waar je bent, je aankoopgedrag, indien in auto;s verstopt kan de overheid overal vragen hoe (te) hard je rijdt en ga zo maar door. Laatst heeft men een test gedaan in Las Vegas, waarbij een nepbom tot ontploffing kwam. Diverse mensen liepen langs de bom maar deze ging slechts af toen de paspoorten van amerikanen waarin de chip verwerkt is, vrolijk riep dat het amerikanen waren.
De nederlandse overheid gaat deze chip ook in het paspoort verwerken, alsmede onze vingerafdrukken. Dat betekend dus dat de overheid altijd en overal weet wat je doet, waar je bent, en wie je bent. Dat lijkt mij een behoorlijk nare ontwikkeling.
Ik ben daar dus falikant tegen.
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 19 augustus 2006 10:15 AM |
[ Negeer ]
[ # 1 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Zo’n chip komt geloof ik ook in de nieuwe Britse ID-bewijzen en paspoorten vanaf 2010. Zal in Nederland niet anders zijn.
En bij het nieuwe biometrische paspoort komt ook nog je iris- en gezichtsscan. Joepie.
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 19 augustus 2006 11:08 PM |
[ Negeer ]
[ # 2 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Ik ben vandaag naar een fotograaf gegaan om pasfoto’s te laten maken voor een nieuw paspoort, dat ik a.s. maandag ga aanvragen bij de gemeente. De mijne loopt april volgend jaar af, dus mijn gedachte was: waarom niet vast even voor 26 augustus a.s. een nieuwe gehaald. Behalve dat het biometrisch paspoort mij totaal niet bevalt, wordt het ook nog een stuk duurder.
Na afloop van de fotosessie (die zo voorbij was) raakte ik in gesprek met de fotograaf, die mij vooraf keurig had gevraagd of de pasfoto voor het oude of nieuwe paspoort was. Vervolgens kwam er een hele tirade tegen het nieuwe “paspoort-gedoe”. De man vertelde mij dat hij inmiddels uitgebreide instructies heeft gekregen over de nieuwe wijze van fotograferen die voor het nieuwe paspoort is vereist. Hij verwacht dat fotosessies veel langer gaan duren (en dus ook veel duurder worden) omdat er zeer strenge eisen aan de nieuwe pasfoto worden gesteld. Samenvatting van de fotograaf: “ze zijn volledig doorgeslagen.”
Het enige nadeel aan het oude paspoort is volgens de fotograaf dan nog wel dat het maar de vraag is of je er in de toekomst nog de VS mee binnen kan.... nou, ik ben er al eens geweest en ik heb geen plannen er ooit nog naar toe te gaan. Dus, dames en heren Zapruder, ik zou zeggen grijp je kans en haal nog een oud paspoort komende week waar je dan nog 5 jaar mee vooruit kan. Wie dan leeft, wie dan zorgt…
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 19 augustus 2006 11:25 PM |
[ Negeer ]
[ # 3 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Ja maar dat zit in de kleding omdat er voor 1 miljard uit winkels wordt gejat. Dat ze NIKS doen om winkeldieven keihard aan te pakken zeggen ze er niet bij. De draaideur criminelen veroorzaken 90% van de ellende en die staan weer sneller op straat dan de winkeleigenaar die aangifte moet doen.
Blijkbaar hebben we tig jaar onder extreme risico geleefd met ons papieren paspoortje, het is een wonder dat we nog leven en de maatschappij nog bestaat.
Als ik moet kiezen tussen die paar negers die over de grens kruipen of totaal gevolgd worden dan weet ik het wel. Oh ja die negers komen hier naartoe omdat hetzelfde systeem Afrika uitknijpt. Ze praten nu wel over een regeling voor illegale werknemers, die zijn goed voor de Nederlandse economie. Staat haaks tegenover het “veiligheids probleem”.
Een sterk staaltje problemen maken en daarna een oplossing aanbieden.
Deco dat je er falikant tegen bent maakt niks uit, jij bent niet de beslisser en je gaat gewoon doen wat ze voor je beslissen. Je kunt natuurlijk geen paspoort halen maar dan sta je buiten de maatschappij. We leven in 1 grote gevangenis, wen er maar aan want 99% van Nederland ligt te slapen.
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 19 augustus 2006 11:44 PM |
[ Negeer ]
[ # 4 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
nieuwe foto’s zijn omdat ze dan je gelaatskenmerken op kunnen slaan. dat gaat vast beter van voren dan van opzij....
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 19 augustus 2006 11:48 PM |
[ Negeer ]
[ # 5 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
De pasfoto voor het oude paspoort is van voren… schijnt al een tijdje zo te zijn.
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 20 augustus 2006 12:04 AM |
[ Negeer ]
[ # 6 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Audie - 19 augustus 2006 10:15 AM Zo’n chip komt geloof ik ook in de nieuwe Britse ID-bewijzen en paspoorten vanaf 2010. Zal in Nederland niet anders zijn.
En bij het nieuwe biometrische paspoort komt ook nog je iris- en gezichtsscan. Joepie.
Het biopaspoort is er al in nederland.
http://biopaspoort.blogspot.com/
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 20 augustus 2006 12:09 AM |
[ Negeer ]
[ # 7 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Rik on Net - 20 augustus 2006 12:04 AM Het biopaspoort is er al in nederland.
Ja, maar pas vanaf 26 augustus. Komende week nog het oude…
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 20 augustus 2006 12:12 AM |
[ Negeer ]
[ # 8 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Haddock - 20 augustus 2006 12:09 AM Rik on Net - 20 augustus 2006 12:04 AM Het biopaspoort is er al in nederland.
Ja, maar pas vanaf 26 augustus. Komende week nog het oude...
Nog 6 dagen veilig.........
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 20 augustus 2006 01:42 AM |
[ Negeer ]
[ # 9 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
JapieJapie - 19 augustus 2006 11:25 PM Ja maar dat zit in de kleding omdat er voor 1 miljard uit winkels wordt gejat. Dat ze NIKS doen om winkeldieven keihard aan te pakken zeggen ze er niet bij. De draaideur criminelen veroorzaken 90% van de ellende en die staan weer sneller op straat dan de winkeleigenaar die aangifte moet doen.
.
Het merendeel van diefstallen uit winkels wordt door het eigen personeel gepleegd, niks draaideurcriminelen. Gewoon werknemers.
dit even ter correctie.
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 20 augustus 2006 04:36 AM |
[ Negeer ]
[ # 10 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Petra - 20 augustus 2006 01:42 AM JapieJapie - 19 augustus 2006 11:25 PM Ja maar dat zit in de kleding omdat er voor 1 miljard uit winkels wordt gejat. Dat ze NIKS doen om winkeldieven keihard aan te pakken zeggen ze er niet bij. De draaideur criminelen veroorzaken 90% van de ellende en die staan weer sneller op straat dan de winkeleigenaar die aangifte moet doen.
.
Het merendeel van diefstallen uit winkels wordt door het eigen personeel gepleegd, niks draaideurcriminelen. Gewoon werknemers.
dit even ter correctie.
Euhhh dat zijn ook draaideur criminelen Petra
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 20 augustus 2006 02:22 PM |
[ Negeer ]
[ # 11 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
JapieJapie - 20 augustus 2006 04:36 AM Petra - 20 augustus 2006 01:42 AM JapieJapie - 19 augustus 2006 11:25 PM Ja maar dat zit in de kleding omdat er voor 1 miljard uit winkels wordt gejat. Dat ze NIKS doen om winkeldieven keihard aan te pakken zeggen ze er niet bij. De draaideur criminelen veroorzaken 90% van de ellende en die staan weer sneller op straat dan de winkeleigenaar die aangifte moet doen.
.
dit even ter correctie.
Euhhh dat zijn ook draaideur criminelen Petra 
Het is helemaal niet erg om soms gewoon te zeggen dat je het mis hebt hoor…
Die 90% klopt niet, en het klopt niet dat de daders in meederheid zgn draaideurcriminelen zijn. Als je het probleem op wilt lossen zal je eerst moeten weten wat de oorzaak is.
Klop eens aan bij het Platform Detailhandel.
http://www.platformdetailhandel.nl/index.cfm/4,750,html
6 paginas info over criminaliteit in winkels
En deze over de betrokkenheid van het eigen personeel
http://www.zibb.nl/retail/overig/nieuwsbericht/asp/artnr/1215199/versie/1/
Blokker eat your heart out.
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 20 augustus 2006 11:36 PM |
[ Negeer ]
[ # 12 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Ik heb geen probleem om te zeggen dat ik het mis heb alleen bedoel ik met winkeldieven niet direct een “klant” maar ieder die uit een winkel iets jat.
Dat soort nieuwsberichten gooien namelijk ook dit cijfer van 1 miljard op 1 grote hoop, tegen het personeel wordt ook niks gedaan anders hadden we nu enorme hoeveelheden uitkeringtrekkers met een strafblad thuis zitten. Ik waardeer je bijdrage want inderdaad had ik het verhaal niet volledig verteld, aan de chips hebben we ook weinig als het personeel door de achterdeur verdwijnt. Nog een goede reden dat het nutteloos is.
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 21 augustus 2006 04:04 AM |
[ Negeer ]
[ # 13 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Stop je paspoort in een kooi van Faraday dan kan niemand het meer ongevraagt van een afstand uitlezen.
Iets van metaal erom heen doen dus. Bv alufolie. Waarschijnlijk kan je binnenkort wel een mapje kopen
van een laminaat van aluminiumfolie en plastic, heel dun en handig. Hoeft niet meer te kosten dan 10 cent ofzo.
Zou mooi een eerlijk (dus het zal wel niet gebeuren) zijn als de overheid zon mapje er meteen bij zouden geven
Dan is het probleem van skimming meteen voor een deel opgelost.
Al zal je het paspoort er soms weer uit moeten halen en dan sta je dus weer bloot aan skimming en identiteitsdiefstal.
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 21 augustus 2006 04:56 AM |
[ Negeer ]
[ # 14 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Ik las dat dit truukje hooguit het bereikt verminderd, electriciteit is toch iets anders dan een radiogolf? Ik kan in de trein en auto ook gewoon een portable radio gebruiken, doet zo’n kooi niks aan. Ik wordt echt doodsbenauwd doordat zo’n chip echt meters ver loopt te “stralen”, het nut is me ook totaal onduidelijk. Ik snap het wel omdat het voor iets heel anders gebruikt gaat worden dat het plan nu is....ze willen dat ding vanuit je broekzak kunnen lezen om je te volgen en automatisch toegang te geven tot bepaalde plekken. Om even te vergelijken, banken zijn niet zo gek om met dit soort draadloze techniek te gaan experimenteren op bankpasjes, dat doen ze niet voor niks. Hetzelfde als met draadloze internet/netwerk verbindingen, in een streng beveiligd systeem sluit men dat NOOIT aan omdat het veel te lek is. Ach het is maar een paspoort, er staat wel duidelijk op dat je het niet moet verliezen of mee rommelen want dat is strafbaar. Het is allemaal tegenstrijding met elkaar, een super lek systeem om de veiligheid te waarborgen, knettergek.
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 21 augustus 2006 09:04 AM |
[ Negeer ]
[ # 15 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Ja die chip is bedoelt om je ten alle tijde te kunnen tracken, uiteindelijk via satelieten.
Net als de biometrische geazichtsherkenning, het is supergoedkoop want je hebt alleen een camera nodig.
En dan nog de rekenkracht om gezichten te herkennen. Maar dat stelt ook niet veel voor.
Voeg daarbij het electronisch stemmen, terrorismewetII en je hebt je politiestaat al bijna bij elkaar.
En dan heb je nog de politie en het leger die samenwerken om criminelen op te pakken.
En partijen die om wat voor een reden dan ook overal hun mond over houden.
Op het moment dat wij als Nederlanders onze rechten opgeven dan zijn 99% van ons het bokje.
|
|
|
|
|