Nee, niet gezien, althans niet op het eind. (Ik was pas laat thuis.) Komt misschien ook omdat de film een paar minuten langer duurde dan 23.00u, en exact om die tijd schakelden ze over naar een kort promo-filmpje van Vrije Keyser en daarna de beeldkrant + radio. Dat is het enige lullige aan Salto: ze schakelen altijd strikt heen en weer op het hele uur, ongeacht of de uitzending van Vrije Keyser afgelopen is of niet. Ze zetten gewoon de knop om. Da’s toch wel jammer, maar goed, ‘t is nou eenmaal een lokaal zendertje. Het zullen hun uitzendregels en budget wel zijn, ofzo.
Even verschrikkelijk off-topic: dat strikte heen en weer schakelen zag ik voor ‘t laatst op een klein atol in Pacific, exact 8 jaar geleden. Daar hadden ze 1 satellietschotel, aangesloten op een lokale antenne. Degene met die schotel pikte alle zenders uit de lucht en linkte het signaal door naar de antenne, waardoor alle mensen op het eiland met simpele antenne-tv’tjes toch “satelliet tv” konden kijken. Degene met die schotel schakelde elk uur strikt over naar het volgende kanaal dat ie ontving, volkomen willekeurig. Dus nooit ruzie over de programmering op dat eiland. IJzeren regelmaat, nooit gezeik. Dus dan zat je net een film te kijken op TNT, en zag je opeens basketbal op ESPN, en dan weer opeens een documentaire op Discovery, dan weer MTV, dan weer westerse ellende op CNN etc. etc. Iedereen vond het allemaal even schitterend. Kom ik net een hostel inlopen, eindelijk op dat atol, zit de hele familie met het volume op 10 Ghostbusters te kijken… ook wel weer grappig, natuurlijk.
(Sorry jongens, ik kon het even niet laten. Salto brings back travel memories.)