Wachtwoord vergeten?

2 van de 2
2
Olieprijzen
Gepost: 31 augustus 2006 01:03 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]  
Rothschild's Spawn
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  17907
Geregistreerd  2007-01-01

Zelf denk ik niet dat Peak-Oil een hoax is. Daarbij baseer ik me mede op de berichten van Evert Wesker. Maar dat wil niet zeggen dat de huidige olie-prijzen niet zouden berusten op bedrog. Er is echter nog veel meer bedrog: niet bestaande olievoorraden, een veel te hoge opgave van te verwachten rendementen, dit alles houdt de beursprijs voor aandelen in de grote olie-maatschappijen in stand.
Peak-Oil wil ook niet zeggen dat de olie op is. Het betekent dat men steeds meer energie moet spenderen om een bepaalde opbrengst aan energie te krijgen. Voor de schone olie uit b.v. het Midden Oosten lag deze verhouding op 1:20 tot 1:18. (als ik me niet vergis) Tegenwoordig is zelfs de sand-oil in Canada economisch rendabel te exploiteren. Dat komt door de hoge olie-prijzen, maar het rendement is daar hoogstens 1:12. Vergeet daarbij niet, dat in deze verhouding de raffinaderijen en andere kostbare installaties, zoals pijpleidingen, niet zijn inbegrepen. Volgens mij gaat het hier om de energie-opbrengst als de boel eenmaal draait.

Overigens denk ik dat oorlog om olie onzin is. Je weet namelijk nog niet half hoeveel benzine en kerosine er worden verspild door het leger! Oorlog is pure verspilling! De enige oplossing is volgens mij: overgaan op alternatieve energiebronnen.

@ Leon, ik ben best benieuwd naar die film, maar ik denk niet dat ik hem zomaar ergens gratis kan downloaden. Klopt dat?

Profiel

Gepost: 31 augustus 2006 01:24 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]  
Rothschild's Spawn
Boudineke - 31 augustus 2006 01:03 PM

Overigens denk ik dat oorlog om olie onzin is. Je weet namelijk nog niet half hoeveel benzine en kerosine er worden verspild door het leger! Oorlog is pure verspilling! De enige oplossing is volgens mij: overgaan op alternatieve energiebronnen.

De oorlogen die de regering Bush is gestart gaan slechts ten dele over olie.
Men wil ook graag de defensie-uitgaven op peil houden.
Veel wapenfabrieken, veel banen, veel geld rondpompen en zo komt het overheidsgeld terug in de zakken van degenen die de verkiezingscampagne betaald hebben.

Syriana is wel een aardige film. Geeft een aardig beeld van de Amerikaanse politiek in het Midden-Oosten. Maar niet echt gebaseerd op waargebeurde feiten.

De Olieprijs is de laatste weken stabiel of zelfs aan het dalen.

Profiel

Gepost: 31 augustus 2006 01:42 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]  
Rothschild's Spawn

@ Boudineke

Ik heb “Syriana” geleend van de bibliotheek hier. Kost 2 euro en dat is mij het downloaden, zoeken van ondertitels en de lege DVD niet waard.

Profiel

Gepost: 01 september 2006 01:56 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]  
Rothschild's Spawn

Olah Boudinke,

Helemaal met je eens. Helaas ligt die verhouding bij Tar-sands nog veel lager. Er zijn zelfs plannen om een kerncentrale neer te zetten voor de benodigde energie!!!

Profiel

Gepost: 04 september 2006 01:04 PM   [ Negeer ]   [ # 20 ]  
Rothschild's Spawn
Donkerdoorn - 01 september 2006 01:56 PM

Olah Boudinke,

Helemaal met je eens. Helaas ligt die verhouding bij Tar-sands nog veel lager. Er zijn zelfs plannen om een kerncentrale neer te zetten voor de benodigde energie!!!

LOL!
Doet me denken aan het berichtje: “camera bewaakt camera” dat ik laatst in onze Provinciale Courant tegenkwam.
Doet me echter ook denken aan die kerncentrales in Iran. Ik ben niet zo blij met kerncentrales, want de winning van uranium is nogal vies en met de DU kun je ook niet veel meer dan er je vijanden mee bestoken. Al die opslag van radio-actief afval bevalt me ook niets.
Iran heeft een grote voorraad olie. Waarom bouwen ze dan kerncentrales? Kunnen ze niet veel beter wat rafinaderijen bouwen? Want als ik het goed begrijp, importeren ze nu hun gerafineerde olie uit Venezuela. Kortom, ik snap er weer eens niets van!

Profiel

Gepost: 04 september 2006 01:52 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]  
Rothschild's Spawn

ik geloof dat wij ook gas uit rusland importeren terwijl het in groningen uit de gron gehaald kan worden
ik kan me natuurlijk vergissen.....

Profiel

Gepost: 05 september 2006 03:23 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]  
Rothschild's Spawn

Hmmm, de olieprijs is inmiddels verder gezakt tot 67 dollar per vat.
Is er al weer een prijsverlaging te merken aan de benzinepomp ??

Profiel

Gepost: 05 september 2006 03:30 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]  
Rothschild's Spawn
euroshopper - 05 september 2006 03:23 PM

Hmmm, de olieprijs is inmiddels verder gezakt tot 67 dollar per vat.
Is er al weer een prijsverlaging te merken aan de benzinepomp ??

http://brandstofprijzen.goedkooptanken.nu/benzineprijs.php

Profiel

Gepost: 20 september 2006 01:54 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]  
Rothschild's Spawn

gisteren zei mijn lieve ex nog dat ze niets begreep van de bezineprijzen (terwijl ik al jaren probeerde uit te leggen waar dat allemaal mee samenhangt) , heb er gewoon gezegd de dollar is het betaalmiddel voor Olie , als je dat in je hoofd houdt en deze link neemt snap je iets meer zonder economie te hebben gestudeerd, het wordt kunstmatig door de FED geregeld
http://www.brillig.com/debt_clock/ na deze link in te hebben getikt om de seconde om vernieuwen drukken en het cijfer bekijken, dat gaat elke seconde razend snel omhoog...er is ook een klok die aangeeft wat de irak oorlog kost per seconde. was het maar leuk dan konden we erom lachen.

deze is ook veel zeggend :http://www.safehaven.com/article-5917.htm

Profiel

2 van de 2
2

Joe Cell ››