Wachtwoord vergeten?

3 van de 28
3
Maanlandingen in scene gezet
Gepost: 26 juli 2006 04:59 AM   [ Negeer ]   [ # 31 ]  
Rothschild's Spawn
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  17907
Geregistreerd  2007-01-01

En zou zo’n nieuwe missie naar de maan werkelijk onbetaalbaar zijn?

Ik ben van de Space Shuttle generatie en ik verbaasde me erover dat ze met dat enorm geavanceerde ruimtevliegtuig (in vergelijking met de bijzonder primitieve Apollocapsule) niet richting de maan konden reizen. Zat ruimte voor brandstof en voorraden aan boord: het kon met de kleine Apollo terwijl de Space Shuttle ongeveer ter grootte van een MD-90 (DC 9) is.

Ze zouden dan niet 1-2-3 kunnen landen op de maan maar op z’n minst hadden ze dan beter beeldmateriaal hebben kunnen opnemen plus ze zouden sattelieten en ruimtetelescopen in een baan rond de maan hebben kunnen brengen. Dat laadruim van de Spaceshuttle zou overigens best ook een nieuwe generatie maanlander hebben kunnen herbergen.

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 08:44 AM   [ Negeer ]   [ # 32 ]  
Rothschild's Spawn

Ik heb het materiaal niet bekeken, maar Audi, als een vlag 30 minuten aaneengesloten stil blijkt te hangen op videomateriaal, ben je dan met mij eens dat dat een goede aanwijzing is dat er geen sprake is van wind?

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 08:53 AM   [ Negeer ]   [ # 33 ]  
Rothschild's Spawn

De snoeihard “oscillerende” vlag zegt eigenlijk alles. Dat-ie ergens 30 minuten stil hangt, zegt niet zo veel.

Nog een leuke (hoewel met bewijswaarde nul): Armstrong en de andere twee astronauten die publiekelijk worden ondervraagd en erbij zitten als betrapte schooljongetjes. Het gestotter over wel of geen sterren is ronduit vermakelijk. Combineer dat met de laatste shots van Armstrong waarin hij met de tranen in de ogen iets van de waarheid naar voren brengt. Heerlijke televisie.  LOL

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 10:38 AM   [ Negeer ]   [ # 34 ]  
Rothschild's Spawn

De snoeihard “oscillerende” vlag zegt eigenlijk alles. Dat-ie ergens 30 minuten stil hangt, zegt niet zo veel

Ik begrijp deze zin niet. Wat is er dan zo significant aan de oscillerende vlag? Het filmpje dat ik zag is allesbehalve duidelijk.

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 10:59 AM   [ Negeer ]   [ # 35 ]  
Rothschild's Spawn

“Oscillerend” is natuurlijk sarcastisch bedoeld en slaat als term voor een normaal wapperende vlag helemaal nergens op. Maar daar gaat het nu precies om. Op de maan is geen weer en toch wappert die vlag alsof het Koninginnedag is. Kan niet.

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 11:40 AM   [ Negeer ]   [ # 36 ]  
Rothschild's Spawn

Audie je springt wel van hak op de tak, van de maan naar 9-11 naar de Tour de France. Leuk dat je nu 1 jaar 9-11 niet meer gelooft maar dat lampje ging bij mij al eind 2001 branden. Voor 9-11 brandde het lichtje al dat de wereld schofterig in elkaar zat, je zult de verhalen nu ook wel kennen. Niet om interessant te doen alleen om aan te geven dat ik je vijand niet ben. Je moet alleen wel uitkijken dat je elke vorm van kritisch denken gaat verliezen, sommige dingen lijken de waarheid totdat iemand met een goede verklaring komt. Met mijn open geest bedoel ik gewoon dat je niet selectief kan lopen winkelen wat wel en niet kan kloppen en jezelf niet overschatten. Ik keur je denkwijze over de maanlandingen niet eens af en je reageert al zo sterk, ik ben nog vrij ruimdenkend maar praat je ook op deze wijze in je omgeving?

Mijn probleem blijft… ik weet niet genoeg over de kosmos en dat soort zaken, hoe kan ik dan een “internet” filmpje 100% op waarheid geloven. 9-11 is toch wel het meestervoorbeeld dat er de grootste onzin beweringen worden gedaan. Dat soort “feiten” en filmpjes kunnen ze net zo goed in een manipulerende vorm gieten zoals de media en politiek doet. Jimmy Walters lijkt ook zo’n slimme man en hij is immers ook miljonair, totdat je hem bij Penn en Teller met zijn vliegtuig helm ziet (dat heb je toch wel gezien zeker?). Je kunt gewoon niet alles weten vanuit je huiskamer, laat altijd ruimte open voor nieuwe informatie. Ik heb vaak genoeg gesproken met mensen die niet geloven in dit soort wilde verhalen en komen dan met ook hele interessante antwoorden.

Maar goed ik ga je filmpjes vandaag even bekijken om het eens op te frissen.

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 11:50 AM   [ Negeer ]   [ # 37 ]  
Rothschild's Spawn

Of er mensen op de maan zijn geweest weet ik niet. Dat er met foto- en videomateriaal geknoeid is lijkt me overduidelijk.

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 12:20 PM   [ Negeer ]   [ # 38 ]  
Rothschild's Spawn
Leon34 - 26 juli 2006 10:59 AM

“Oscillerend" is natuurlijk sarcastisch bedoeld en slaat als term voor een normaal wapperende vlag helemaal nergens op. Maar daar gaat het nu precies om. Op de maan is geen weer en toch wappert die vlag alsof het Koninginnedag is. Kan niet.

Ik zal mijn vraag duidelijker maken:
- er zijn twee mannen met een vlag bezig. Er wordt wat gerommeld en daarna beweegt de vlag nog een paar keer (tik tak) nadat ze klaar zijn en weggelopen.
- er zou ook beeldmateriaal zijn van de vlag die 30 minuten doodstil hangt.

Waarom mag aan het tweede punt geen waarde worden gehecht om bij het eerste punt de gedachte dat het wat ‘naswingen’ van de vlag was na het planten door twee mannen aannemelijk te maken?

In normale woorden: de vlag beweegt ja, maar waarom beweegt hij dan niet 30 minuten lang op een ander stukje beeldmateriaal als het wind was. Zou het dan toch gewoon naswingen zijn geweest. Ik vind het niet zo overtuigend allemaal.

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 01:15 PM   [ Negeer ]   [ # 39 ]  
Rothschild's Spawn

Je hebt je eigen ogen en verstand. Geloof wat je wilt geloven.  cool smile

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 01:22 PM   [ Negeer ]   [ # 40 ]  
Rothschild's Spawn

er zijn natuurlijk veel meer aanwijzingen dan alleen die wapperende vlag…

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 01:26 PM   [ Negeer ]   [ # 41 ]  
Rothschild's Spawn

Een interessante MOCKumentary

Dark Side Of The Moon
http://video.google.nl/videoplay?docid=3288261061829859642&q=moon

http://www.documentaire.nl/doc.asp?oId=226
Tijdens een interview met de weduwe van Stanley Kubrick kwam een bijzonder verhaal aan het licht: Kubrick zou ooit benaderd zijn door de Amerikaanse regering om in een studio beelden te maken van de eerste mens op de maan, voor het geval er iets mis zou gaan met de echte maanlanding.

De ruimtewedloop met Rusland zette Nixon onder druk. Hij wilde zeker stellen dat een Amerikaan als eerste voet op de maan zou zetten. Zien is geloven en hoe meer mensen geloofden in het Amerikaanse ruimteproject, hoe meer geld ervoor beschikbaar zou komen.

Dit bracht de makers van Dark side of the moon op een idee: in hoeverre kan je de waarheid manipuleren met beelden? Het antwoord zochten de makers in deze documentaire-intrige, een subtiele mix van feiten, fictie en hypothesen, rond een gebeurtenis die de 20ste eeuw markeerde: de landing op de maan.

De documentaire laveert tussen leugens en waarheid. De makers gebruiken alle mogelijke ingrediënten: allerhande archiefmateriaal, valse documentatie, interviews die uit hun context zijn getrokken of bewerkt door middel van een voice-over, vooropgezette interviews met acteurs en natuurlijk interviews met astronauten, zoals ‘Buzz’ Aldrin.

De ontwikkeling van film- en televisietechnologie heeft onzichtbare manipulatie mogelijk gemaakt. Zelfs het gebruik van archiefmateriaal hoeft geen garantie te zijn voor de echtheid.

Dark side of the moon is geen gewone documentaire. Doel is de kijker te informeren en te vermaken, en daarbij hem of haar te waarschuwen altijd met een kritische blik te blijven kijken.

het is dus geen documentaire...neem het niet serieus!

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 01:49 PM   [ Negeer ]   [ # 42 ]  
Rothschild's Spawn

Als je de dark side of the moon AFKIJKT dan snap je de bedoeling, nu verpest je een beetje de truuk. De vlag wappert maar dan is de verklaring dat de airco heel hard stond te waaien, dat vind ik ook weer een idioot idee.

Ik heb net even de docu gekeken + de vent met zijn bijbel wat erg leuke entertainment was grin
Dat filmpje van de aarde is dus duidelijk in scene gezet alleen bewijst het niet dat ze nooit naar de maan zijn gegaan. Mensen lastig vallen met de bijbel en daarmee rare reakties uitlokken bewijst ook erg weinig. Ik vind ze wel erg weinig zelfspot hebben, ze maken zichzelf wel erg druk. Je kunt ook overal cryptische boodschappen in zien, ook mager bewijs. Mijn geheugen is weer opgefrist en mijn oordeel is nog steeds hetzelfde, ze hebben lopen rommelen maar tot hoe ver weet ik gewoon niet.
Ik vind het verder prima vragen die schijnbaar lastig zijn te beantwoorden door de bekende gezichten. Misschien naar de TU Delft gaan om Wubo Wokkels eens lastig te gaan vallen grin

Ik wil je ook wel doorverwijzen naar deze site, de 2 filmpjes werken geloof ik niet goed maar via p2p is het ook te vinden. Ja het is in scene gezet, ja het journaal en de wereld slikt het als zoete koek. Alleen betekent het niet dat er geen probleem is tussen de Palestijnen en Israel.
http://www.seconddraft.org/movies.php

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 06:36 PM   [ Negeer ]   [ # 43 ]  
Rothschild's Spawn

Jongens, Dark Side of the Moon heb ik gezien toen ik nog dacht dat de maanlandingen echt waren. Mijn ouders, die de ‘docu’ voor het eerst zagen geloofden letterlijk wat daar werd gemeld.

Nu ben ik altijd sceptisch geweest tegenover beweringen van mijn ouders. Mijn vader was altijd anti-Israël en mijn moeder had altijd haar ‘intuïtie.” Daarom al dacht ik dat ze in één of andere grap waren getrapt. Met name de info dat Amerikaanse dissidenten nota bene in VIETNAM waren ondergedoken toen daar oorlog was en verder… Te gek voor woorden. Ik heb toen dus Dark Side of the Moon gezien en heel smakelijk moeten lachen. Het lag er zó dik bovenop. ‘Insiders’ werden gepresenteerd en vervolgens monteerden ze daar interviews met Kissinger en Rumsfeld doorheen. Dit was zo overduidelijk omdat de achtergronden steeds wisselden wanneer een ander iemand aan het woord was. Wel leuk gemonteerd.

Vervolgens werden boude uitspraken door deze zgn. ‘insider’ gedaan, waarop dan een fragment van Rumsfeld of zelfs Nixon die dan zoveel zeiden als: “Ja, dat is waar.” Of meer van die generieke shit. Naarmate de ‘docu’ vorderde werd het alleen maar gekker. Het hoofd van de CIA spreekt Frans als een native-speaker. Het bericht van zijn overlijden was zo gephoto-shopped dat zelfs een zuigeling dit door kon hebben.

En na het zien van deze mockumentary was ik er helemaal van overtuigd dat die idiote conspiracy theoristen en lunatics weer bezig waren geweest. Kostelijk, haha! Een tijdje daarna zag ik “Painful Deceptions” van Eric Hufschmid. Hoewel Eric nu in slecht gezelschap is beland vind ik zijn eerste 9/11 werk nog steeds zeer goed onderbouwd en zeker relevant.

Op zijn site vond ik deze alleraardigste Science Challenges, die een paar leuke wetenschappelijke vraagjes stelde m.b.t. het Apollo-project. Eén vraag was: kunnen astronauten op de maan sterren zien? Omdat de maan geen atmosfeer heeft wordt het zonlicht niet verspreid zoals hier op aarde. Dus de maanhemel is overdag ook zwart, omdat het ook geen oceanen heeft die door de lucht weerspiegeld worden. Dát was de vraag. Niet: waarom zijn er op foto’s van de maan geen sterren te zien? Wel: kunnen astronauten op de maan ook sterren zien? En daaruit volgde: waarom hebben de astronauten geen enkele foto van de prachtige sterrenhemel gemaakt?

Na nog een Science Challenge en de PDF-file over het Apollo-project van Eric Hufschmid te hebben doorgelezen, las ik en passant ook nog de verklaring waarom Dark Side of the Moon werd gemaakt. Was het misschien juist disinformatie om mensen die aan het Apollo-project twijfelen, belachelijk te maken? Het leek er heel sterk op. Het was mij ook al opgevallen dat niet de minsten hun vrijwillige medewerking gaven aan die mockumentary. Kissinger, Rumsfeld, de weduwe van Kubrick. Allemaal waren ze geïnterviewd en allemaal werden ze ook vermeld in de aftiteling. Welk belang hadden deze hooggeplaatste mensen bij een simpele mockumentary? Immers, iedereen weet dat we op de maan zijn geland! Niemand trekt dat serieus in twijfel! Daarom zijn er ook tig debunking sites om ons te vertellen dat we echt, heus, helemaal waar, niet gelogen op de maan zijn geland! Heus!

Zoveel disinformatie motiveerde mij om realistische kritiek op het Apollo-project door te nemen. Alleen informatie die realistisch leek en waarop NASA geen passend antwoord heeft. Van nature ontwijk ik altijd al strawman argumenten: zogenaamde punten van kritiek die in feite door de disinformanten zelf is bedacht om sceptici zoals ik belachelijk te maken.

Waarom stopte die vlag met wapperen? Huh, zou het kunnen dat de regisseur besloot om de ventilatie/airco even uit te zetten omdat die vlag zo hinderlijk wapperde? In het script stond immers dat er op de maan geen atmosfeer is en dus geen wind waait.

Jullie, die nog steeds geloven dat we echt op de maan zijn geland (d.w.z, 12 astronauten uit de VS) moeten wel goed beseffen dat het wetenschappelijk niet bewezen is dat de maanlandingen echt zijn. Geen enkele andere mogendheid heeft het kunnen dupliceren (correctie). Noem mij ‘s een menselijk record dat niet gedupliceerd is door anderen. Al het zogenaamde bewijs waarmee wij gebombardeerd worden komt van NASA, die het aan de media dicteerde en die media namen het allemaal voor zoete koek aan. Net zoals ze de “9/11” pil slikten.

Ik geloof nergens in. Ik denk dat er zeer sterke aanwijzingen zijn dat “9/11” een inside job was. Ik denk dat de officiële versie een fabeltje is. Ik denk dat er geen afdoende bewijs voor is dat ‘we’ ooit op de maan zijn geland. Ik denk dat het officiële verhaal van NASA een mooi sprookje is. Vooral Apollo 13 was een uitstekend script voor een Hollywood blockbuster maar het hele project is één happy story met een happy end. Hoe eindigde het? Ze gingen niet meer want het geld was op. Oh ja, en verbroedering in de ruimte met de Soviet kosmonauten op de laatste Apollovlucht (die niet naar de maan ging maar in plaats daarvan copuleerde met een Russische capsule). En het begon zo tragisch, met de dood van drie astronauten in Apollo 1… Gelukkig hebben de Amerikanen, met hun technische know-how, hard werken en moedig improviseren, de wereld laten zien dat in Amerika alles kan, als je maar gelooft…

Science Challenge! Educate yourself! cool grin

SC #24

SC #25

SC #26

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 07:00 PM   [ Negeer ]   [ # 44 ]  
Rothschild's Spawn

En fascinerende video, JapieJapie. Daar moet je beslist een afzonderlijk topic van maken.

Ik vraag me wel af voor wie Talal werkelijk werkt. Ik bedoel, zulk soort acties doen overduidelijk meer schade aan het Palestijnse image dan welke aanslag dan ook.

Mensen die dit zien en die geloofden in het originele “Three bullets and a child"-scenario zullen waarschijnlijk denken: die Palestijnen liegen allemaal en Israël zal nooit op burgers schieten.

Die mensen zouden moeten nadenken: betekent dit dat er geen Palestijnse burgers door het Israëlische leger zijn doodgeschoten?

Er zijn helaas geen beelden van de Palestijnse jongeren die met stenen gooiden naar Israëli’s onderaan de Klaagmuur. Het IDF schoot als reactie en dat waren de eerste doden van de Intifada (Eerste of Tweede Intifada, dat weet ik niet meer).

Zoals ik al zei, maak er effe een nieuw topic van.

En nog mijn excuses, Japie. Je hebt helemaal gelijk. Ik kan er ook niets aan doen dat ik zo fel wordt. Maar gelukkig staan nu meer mensen open voor de waarheid omtrent 9/11 dus ik heb geen moeite gehad om mijn DVD’s kwijt te raken. In het recente verleden heb ik het zelfs aan de stok gekregen met iemand die ik beschuldigde van antipathie t.o.v. moslims. Bleek dat die gast later een marechaussee buiten dienst was. Maar toen heb ik ook m’n excuses gemaakt. Ik had nog geen DVD’s toen helaas.

Profiel

Gepost: 26 juli 2006 11:20 PM   [ Negeer ]   [ # 45 ]  
Rothschild's Spawn

Leuke film van die vlag, dat ziet er inderdaad wel koninginnedag-achtig uit smile

Profiel

3 van de 28
3