arie_kanarie - 08 juni 2006 07:57 PM
Hmmmm...er zijn een hoop mensen die graag films kijken en geen documentaires. Dit is veel meer een film dan een documentaire. Beginnersfilm? Ik denk dat de inhoud van iedere 9/11 film/docu schokkender is dan de vorm. Misschien dat dit een manier is om mensen te bereiken die afknappen op Loose Change?
Mensen die afknappen op Loose Change die knappen hier helemaal op af volgens mij.
Ik zie deze film wel vertoond worden in filmhuizen terwijl ik dat bij Loose Change niet zo snel voor me zie. Misschien heb ik het mis en is mijn blik vertroebeld door de enorme hoeveelheid 9/11 materiaal die ik inmiddels al gezien heb. Ik blijf erbij dat het een ontzettend goeie film is.
Je hebt al zo veel gezien dat je niet meer overtuigd hoeft te worden van wat er gebeurd is, of hoe, maar eigenlijk alleen nog geïnteresseerd bent in het wie en het waarom.
Interessante vragen natuurlijk, maar enkel voor degenen die (voldoende) ingevoerd zijn in de materie en niet meer overtuigd hoeven te worden. Het verhaal van O’Neill spreekt natuurlijk tot de verbeelding, maar de paranoide sfeer die in de film tot uiting komt lijkt (de scepticus) rechtstreeks te verwijzen naar het domein van Niburu (’alien obductions’, UFO’s en graancirkels).
Zeer knap geproduceerd ook, 1 regisseur, 1 acteur, 1 cinematograaf en 1 musicus.
Deepthought, ik zou je willen aanraden de film helemaal te kijken. Hij wordt steeds beter en indringender naar het einde toe.
Kun je me het door O’neill geschetste complot niet even uitleggen ...of me vertellen wanneer (in de film) er dieper wordt ingegaan op het schema aan de muur?