Ik ben van mening dat politie in Nederland over het algemeen TUIG is. Om dit aan te tonen verzamel ik (dagelijks) artikelen uit de media waarin wordt bericht over politiegeweld, corruptie, machtsmisbruik en incidenten waar politie bij betrokken is (als je nog over incidenten kunt spreken).
Ook ben ik van mening:
- De politie is er niet als je ze nodig hebt. Als je ze niet nodig hebt lokken ze je in n fuik waar je wordt ondervraagd en achterstallige belastingen worden gecontroleerd.
- Onder de politie is meer sprake van huiselijk geweld, drank- en drugsmisbruik, corruptie en snelheidsovertredingen dan andere beroepsgroepen.
- Het toelatings- en opleidingsniveau is zeer laag.
- Politieagenten zijn geen helden! Hun beroep staat nog niet in de top tien van gevaarlijke beroepen.
Tips voor confrontaties met de politie:
Alleen de bestuurder van een motorvoertuig mag zonder rede om legitimatie en papieren worden gevraagd door politie ter controle.
Zonder REDELIJK VERMOEDEN van een strafbaar feit mag politie niet naar ID vragen of staande houden.
Politie is verplicht zich te legitimeren als jij ernaar vraagt VOORDAT je jezelf legitimeert. Doen ze dit niet heb je zelf een redelijk vermoeden met nepagenten te maken te hebben.
Blijf altijd rustig, ga niet provoceren of beledigen. Blijf altijd bewust van het REDELIJK VERMOEDEN, wat politie nodig heeft en van het feit dat WILLEKEUR niet toegestaan is. Dit kun je als argument aangeven om niet mee te willen werken aan opdrachten die jou gegeven worden.
Dit is geen oproep of aansporing!!
Grtz Luuk