Wachtwoord vergeten?

Arresteren zonder Reden? Legitimeren voor een Politie agent? 
Gepost: 03 juni 2009 05:19 PM   [ Negeer ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2009-06-03

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en ik wil graag jullie Mening horen.
Wat vinden jullie ervan dat als je wordt arresteert door een agent en naar het politiebureau wordt gebracht zonder reden? En wat vinden jullie over of je jezelf moet kunnen legitimeren voor een politie agent?

Ik moet namelijk een essay schrijven over deze twee vragen (:

Bedankt voor uw tijd,

Jelle van Loon

Profiel

Gepost: 03 juni 2009 08:19 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1450
Geregistreerd  2007-01-04

Pfff, te vermoeid om na te denken hierover.
Ik kan je wel vertellen wat ik een keer gezien heb.
Voor het oude gemeentehuis hier in Utrecht hadden de wakkere dienders een vader met kind achterop de fiets aangehouden. Om geheel onduidelijke redenen moest de man mee naar het bureau. Het kind (ongeveer 5 jaar oud) moest dus ook maar mee. De man was nog wel aan het redetwisten met de heren agenten. Mensen zoals ik stopten even om dit merkwaardige schouwspel in ons op te nemen. Wat voor vreselijks zou deze vader met kind gedaan hebben? Geen gestolen waar te zien dus zo erg kon het toch niet zijn?

Uiteindelijk nadat een vrouwelijk voorbijganger de man kennelijk moed had ingesproken, gaf hij zijn verbale verzet op: dan moest hij maar mee naar bureau. Voordat ik mijn weg vervolgde maakte ik de wakkere dienders nog een welgemeend compliment: “Nou, de straat is weer veilig hoor!”

Toen ik bijna bij het volgende bruggetje was aangekomen (waar dat Vietnamese loempiakraampje staat) moest ik onwillekeurig even over mijn schouder kijken. Juist op dat moment was de agent die achter mij aanliep tot de conclusie gekomen dat hij zijn handen al meer dan vol had aan de vader met kind op de fiets. Dus staakte hij zijn ‘achtervolging’ van mijn persoon en keerde zich mokkend om. Hij had net niet gezien dat ik me ook had omgedraaid.

Dit hele incident verontruste mij wel in engerlij mate moet ik zeggen.

Wat moesten die f#%(oot#%@kken nou weer?

Signature 

-==VICTORY IN AFGHANISTAN==-

NO SURRENDER TO THE TALIBAN

Profiel

Gepost: 03 juni 2009 08:22 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1450
Geregistreerd  2007-01-04

Wat zou je er zelf van vinden als je zonder reden door de politie wordt gearresteerd en naar het bureau gebracht? Zou jij het allemaal prachtig vinden omdat je toch niks te verbergen hebt?

Mij nemen ze niet mee zonder geldige reden. Die reden kan uiteraard ook een taserbehandeling zijn, een politiehond en stevige handboeien.

Ik heb me gelukkig nog nooit hoeven legitimeren maar ik vraag me af hoe ik zou reageren als men mij dat zonder goede reden vroeg. Waarschijnlijk zouden ze me dan moeten arresteren omdat ik me weiger te legitimeren.

Signature 

-==VICTORY IN AFGHANISTAN==-

NO SURRENDER TO THE TALIBAN

Profiel

Gepost: 06 juni 2009 12:56 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  10
Geregistreerd  2008-08-09

ik kijk altijd ver vooruit waar ik ook ga, en ga ze altijd tactisch uit de weg.

Profiel

Gepost: 05 augustus 2009 06:23 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  89
Geregistreerd  2008-02-12

Als n agent aan jou vraagt je te legitimeren, altijd zeggen:  jij eerst!
Mocht ie dat niet doen of op zo’n manier dat t niet te lezen is bel je 112 met de melding dat je wellicht door n nepagent wordt lastig gevallen.
Wat je daarna kunt doen is aangegeven dat “dit gesprek wordt opgenomen”. Ikzelf heb vaak n klein memo-recordertje op zak maar je kunt ook even je mobieltje laten zien en net doen alsof alle audio wordt opgenomen. Agenten worden opgeleid om mensen te intimideren dus geef ze hiermee n koekje van eigen deeg zou ik zeggen.
In mijn ogen zijn politiemensen nog steeds, voor t merendeel, mensen die vroeger te veel zijn gepest en nooit echt bij n groepje (vrienden) hoorden.

Grtz Luuk

Profiel

Gepost: 02 september 2009 06:23 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  3
Geregistreerd  2009-03-02

Ik ben van mening dat je altijd heel aardig moet zijn tegen agenten. Niet omdat ze gelijk hebben, meestal zijn ze met onzin bezig. Maar zo als jij ze behandeld zo behandelen hun de volgende klant.
.
Dat is net zo als Zionist Geert Wilders haat spuw naar Immigranten die hij die nu voor het gemak even Moseleums noemt. Zijn bedoeling is om agressie te creëeren zo dat wij oorlog mogen voeren voor zijn geliefde Israël.
.
Als je tegen iemand zegt van “Joh wat zit je haar leuk” of “Joh, wat stink je weer uit je bek” dan mag je verschillende reacties verwachten.
.
Begroeting: “Joh, wat stink je weer uit je bek”
Reactie: “Nou, jij ziet er anders ook goed uit vandaag”
.
haha?
.
Ik zou zeggen van: “Ik ben blij dat U niets belangrijkers te doen heeft vandaag. Is er ook koffie op het bureau?”
.

Profiel

Gepost: 02 oktober 2009 12:42 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  374
Geregistreerd  2007-05-29

het is heel eenvoudig, ze werken daar op basis van commissie, ze moeten zoveel bonnen uitschrijven want ander hebben ze niet genoeg geld om van te leven. even wat van mijn vooorganger lenen.
Begroeting: “Joh, wat stink je weer uit je bek”
Reactie: “Nou, jij ziet er anders ook goed uit vandaag. ik vond het belangrijker om opnieuw te leren lopen, na een fataal verkeersongeluk, en sindsdien ben ik gehandicapt

Profiel