Enkele vragen die ik mijzelf stel bij de aanslag op het koningshuis op Koninginnedag 2009:
-de politie spreekt nu al van een eenmansactie (hoe kunnen ze dat zo vroeg al weten?);
-de bestuurder van de zwarte Suzuki(? in ieder geval geen grote auto) botste tegen een monument, een obelisk (toeval of was dat zijn doelwit?);
-wat kan zo’n kleine auto voor schade aanrichten tegen die Oranjebus? Tenzij die vol explosieven zat maar gezien de reacties na afloop was hier geen sprake van (geen ontruiming van de plek des onheils);
-is dit misschien een ‘zogenaamde aanslag,’ gepleegd door een geestelijk gemanipuleerde drone met als doel de beveiligingsmaatregelen verder te verscherpen?
Voordat de aanslag gebeurde, werd een stuk geplaatst met als kop “Gezelschap Oranjes te groot” (om te beveiligen zonder enorme extra kosten).
Ik voorspel dat na de tragische gebeurtenis van vanochtend de beveiliging van de hele Oranje extended family zonder morren blijvend zal worden uitgebreid, expenses be damned.
Ik vind deze actie het woord ‘aanslag’ niet eens waard. Totaal kansloos, ook als het allemaal had gegaan zoals men beweert dat het had moeten gaan. Mijn eerste gedachte toen ik de beelden voor het eerst op TV zag was “Bea had blijkbaar geen zin in koekhappen dit jaar...”
Ach, ja, well… Mijn AIVD-handler stond erop dat ik dat woord, AANSLAG, in de kop gebruikte.
Doet mij een beetje denken aan die eerste aanslag op Benazir Bhutto, toen zij ongedeerd onstnapte (in haar gepantserde bus) aan de bomexplosie die verder een hoop omstanders doodde.
Je zou dit in ieder geval een aanslag op het publiek kunnen noemen.
Hier is ten eerste sprake van een zeer trieste gebeurtenis, waarbij vele onschuldige mensen zijn gedood, verwond en getraumatiseerd.
Daarnaast zijn er toch een aantal zaken die ik erg opmerkelijk vind.
De auto komt tegen de Naald (een obelisk!?) tot stilstand. En ter ere van wat staat die obelisk daar?
http://www.apeldoorn.nl/smartsite.dws?id=110858
Heel Apeldoorn liep er voor uit: de onthulling van de Naald, op negen maart 1901. Het was dan ook een cadeau van de inwoners van het dorp aan het bruidspaar koningin Wilhelmina en Prins Hendrik.
Er is dus iemand die een aanslag op de koninklijke wil plegen en die komt uitgerekend tot stilstand tegen een monument wat ter ere van de koninklijke familie geplaatst is.
I don’t mind being called a conspiracy theorist by someone who doesn’t mind being called a coincidence theorist.
Ook zie ik hier toch weer aardig wat symboliek.
1901 is een 11 (1+9+0+1=11)
2009 is ook een 11
30-04-2009 is een 18, dus een 9.
Waar hebben we getallen 11 en 9 vaker gezien?
Achter op de bus waar de koninklijke familie in zit staat een 11, waarom?
Als de bestuurder de Naald (of obelisk) had willen raken, had hij dat niet beter kunnen doen.
Is het toeval dat hier net een obelisk geraakt wordt, die ook nog een ter ere van de koninklijke familie geplaatst is?
(een symbool voor een aanval op het koningshuis?)
We zullen binnen enkele dagen wel te horen krijgen dat de dader regelmatig internetsites bezocht waar complottheorieën worden beschreven en waar de holocaust in twijfel getrokken wordt. Daarom zal het van groot preventief belang blijken om deze sites te weren…
Een gitzwarte dag dat is het zeker,maar hoe vaak hoorde ik “als de dader maar geen Moslim is” ? ,zelfs de vergelijking met 9/11 werd in de media vaak gemaakt.
Ik vrees zelf dat het een Veteraan is hoewel dat ook speculeren is, een ooggetuige kwam in de uitzending van “casa luna” , deze man had de dader 3 minuten voor zijn wanjoopsdaaddaad gesproken.
Hij reageerde kalm toen er een grap werd gemaakt over een lichte schade aan zijn wagen hij reed daarna ook kalm naar zijn doel toe Sombermans solo actie als u het mij vraagt.
Een gitzwarte dag dat is het zeker,maar hoe vaak hoorde ik “als de dader maar geen Moslim is” ? ,zelfs de vergelijking met 9/11 werd in de media vaak gemaakt.
Ik vrees zelf dat het een Veteraan is hoewel dat ook speculeren is, een ooggetuige kwam in de uitzending van “casa luna” , deze man had de dader 3 minuten voor zijn wanjoopsdaaddaad gesproken.
Hij reageerde kalm toen er een grap werd gemaakt over een lichte schade aan zijn wagen hij reed daarna ook kalm naar zijn doel toe Sombermans solo actie als u het mij vraagt.
Eerlijk is eerlijk. Als het wel een moslim was geweest zouden we morgen wakker worden in een beginnende burgeroorlog. In die zin mogen we, ondanks de tragische gevolgen van de aanslag, echt blij zijn dat het niet zo is. Ik was in ieder geval opgelucht, voor zover dat mogelijk is in dit soort gevallen.
Laat onverlet dat het zorgelijk is dat de dader waarschijnlijk niet meer zijn verhaal zal kunnen doen. Daardoor loopt elke groep die aan de beurt is om gebasht te worden de kans om met hem geassocieerd te worden. Inclusief bezoekers van complotsites. Tenslotte hebben we al de dierenrechten/milieubeweging gehad, alsmede Marokkanen en moslims. Het is maar net wat mediageniek is en/of politiek goed uitkomt.
@A Perfect Kilt:
Helaas maar waar. Alleen vind ik die 30-04-2009 = 18, 1+8=9 nogal omslachtig.
Als die bestuurder de bus had weten te raken dan had dat ongeveer hetzelfde effect gehad als na de botsing met die obelisk. Gelukkig zat de koninklijke familie op de veiligste plek, zelfs bij een botsing hadden ze zelf geen schrammetje overgehouden.
Het is wel jammer dat die man dood is zodat we hem niks meer kunnen vragen maar ik vind het wel logisch. Dader overleden, case closed!
“Alleen vind ik die 30-04-2009 = 18, 1+8=9 nogal omslachtig.”
Ben ik met je eens maar dat is nu eenmaal hoe numerologie werkt.
En dan heb ik bewust niet aangehaald dat de dader 38 (3+8=11) jaar was.
Er zullen vast nog een hoop zaken zijn die ik over het hoofd zie.
Maar wat ik me verder afvroeg: De auto zou al eerder bij de afzetting zijn weggestuurd. Toen hij voor een tweede keer kwam reed hij door de afzetting en door het publiek en kwam hij precies gelijk met de bus op de kruising aan.
Ik meen aan te mogen nemen dat hij de bus niet kon zien van achter de afzetting en het publiek, zittend in een auto.
Toch reed hij pas de tweede keer door de afzetting en het publiek heen.
Was het geluk dat hij precies gelijk met de bus op de kruising aankwam of heeft hij een signaal gekregen wanneer hij moest gaan rijden?
Dat laatste zou geloofwaardiger zijn en wijst dus op een (minstens) tweede dader.
Of ben ik de enige die het verdacht vindt dat ook nu weer direct gezegd wordt dat ook hij weer alleen opereerde?
Jajaja mensen, het is allemaal toeval! Neem dat maar van mij aan, gelooft u mij, alles is opgelost.
En omdat het om een eenling ging, was hij niet te traceren of af te luisteren omdat ze geen Hofstadgroepje hadden om te infiltreren. De man had ook geen strafblad dus de enige conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat mannen die auto kunnen rijden en niet bij een Hofstadgroepje zitten, vééls gevaarlijker zijn omdat je nooit weet wanneer ze gaan toeslaan.
Dus:
1) voortaan bij Koninginnedag verregaande veiligheidsmaatregelen. Stad wordt dag van te voren uitgekamd, preventieve huiszoekingen en dito arrestaties. Op D-Day (30 April) wordt de stad volledig afgesloten van de buitenwereld. Van iedereen die dan aanwezig is worden DNA-monsters genomen en gechecked of er een strafblad van hen is. Als dat er NIET is, wordt de persoon in preventieve hechtenis genomen.
2) geen geneuzel meer over “hoeveel mag dat kosten enzo” want bij veiligheid speelt geld geen rol. Iedereen die er voortaan nog over zeurt zal worden gezien als Nederlandhater en in preventieve hechtenis genomen.
3) alle personenauto’s krijgen per direct RFID tags plus afstandbesturing zodat de autoriteiten in geval van nood de besturing over kunnen nemen.
PARANOID ALERT
Toeval bestaat niet bij psy ops, black ops, photo ops en whatever ops. Dus als het allemaal gepland was dan is die auto gewoon “gelanceerd” zodat ie op dat tijdstip wel tegen die Obelisk moest aanrijden. En hoe zit dat dan met berichten dat de man, in zelfde auto, met lichte beschadiging, al eerder was weggestuurd? Aha, u bedoelt: man met zelfde signalement, rijdend in zelfde type wagen met zelfde kleur, met lichte beschadiging. Dit was uiteraard een dubbelganger om de aandacht af te leiden van de ‘lanceerinstallatie’ die even verderop op scherp werd gesteld. Het feit dat de auto met bestuurder al eerder gesignaleerd was in de buurt, versterkt het verhaal dat de man van plan was om zijn daad uit te voeren.
Opmerkelijk dat de dader toch nog heeft kunnen verklaren dat het een opzettelijke actie tegen de koninklijke familie was…
Deze foto die gelijk na de crash is genomen doet vermoeden dat een goed gesprek onmogelijk zal zijn.
Ik had deze foto nog niet gezien, maar je hebt helemaal gelijk. Als voormalig brandweerman heb ik vaak met verkeersslachtoffers te maken gehad en als die één ding gemeen hebben, dan is dat wel dat ze per definitie niet spraakzaam zijn. Ook is het verstandig datgene wat ze eventueel wel zeggen in gezond twijfel te trekken.
Maar deze man had dus blijkbaar geen gordel om en reed frontaal op een blok steen die geen centimeter mee gaf. De auto stond dus direct stil (Suzuki Swift staat niet bekend om zijn ruime kreukelzones) en de man sloeg met de rijsnelheid tegen de binnenkant van de auto. Meteen daarna sloeg zijn schedelinhoud met vrijwel dezelfde snelheid tegen de binnenkant van zijn schedel. Het is vrij veilig om aan te nemen dat die man niet meer gesproken heeft.
Oh nee, ze zeggen het op televisie dus het is wel waar! Dom van mij..
Bij Pauw en Witteman, lakeien van de elite, wist de bewuste fotograaf nog te zeggen dat volgens hem de man er dood uitzag.
Maar ja, we weten nooit wat er zich in de ambulance na afloop heeft afgespeeld.
Doorgaans overlijden zulke mensen juist in de ambulance op weg naar het ziekenhuis (voormalig Labourleider John Smith, prinses Diana) maar in dit geval is de man kennelijk juist nog even tot leven gekomen.
Zou die man überhaupt bij bewustzijn geweest zijn tijdens die rit? Of zat ie helemaal onder invloed van anti-depressiva?
Dat die man nog wat gezegd zou hebben is volgens mij gewoon een verkooppraatje van de media geweest.
Het had net zo goed een idioot kunnen zijn die onder invloed van drugs was en daardoor niet wist wat die deed of gewoon opgefokt was en geen zin had om om te rijden maar dit soort nieuws verkoopt niet, daar hebben mensen het een dag over en dan moeten de media weer een nieuw item hebben.
Nu die man (volgens een journalist) gezegd heeft dat het om een aanslag zou gaan, kunnen de media weken op dit bericht teren.
Wat ik trouwens ook erg vond is dat er mensen waren die gewoon bloemen gingen neerleggen bij die paal waar die vent zichzelf had doodgereden.
Die bloemen hadden nooit voor de dader neergelegd mogen worden, maar die hadden moeten liggen op de plaatsen waar de slachtoffers geraakt werden.
Ook die sensatiezoekers die allemaal gingen lopen kijken vond ik om te kotsen, ik hoorde zo’n (bewust intelligent uitstralend) vrouwtje zeggen dat ze “niet veel kon en het gewoon wilde zien om het te zien”, het woord “verwerken” kwam niet eens in haar op. Dat je het wil zien om het te kunnen verwerken, ok, maar het “zien om het te zien"… Sick :S
Een mensenmassa in een crisissituatie is het toppunt van idioterie.
Is het misschien al bij IEMAND hier opgekomen dat Karts T. gewoon een nutcase was?? Een idioot? Ziek? Ik zie hier allerlei prachtige wiskundige berekening om maar op getallen als 9 en 11 terug te kunnen vallen. Te zot voor woorden.
Ik begrijp best dat er sommige dingen gebeuren in de wereld die wat vreemd zijn, maar dit gaat echt te ver. Denken jullie nu echt dat die kerel nog in staat was om uberhaupt die auto tegen die paal aan te zetten na die klap? haha. Lachwekkend. Of dat hij heeft gewacht tot zijn 38 ste en 30-04-09(de 11) alvorens hij deze aanslag zou plegen?? haha. Dit is gewoon echt belachelijk. Sta liever stil bij de slachtoffers die deze zieke gast met zijn actie heeft veroorzaakt en zoek niet achter alles wat in de wereld gebeurd een complot theorie.
Ik vind het bijna misselijk makend wat hier gebeurd. Compleet paranoide gedrag.
Tim: zou je wellicht eerst wat meer kunnen lezen over programma’s zoals MkUltra? De Amerikaanse overheid heeft openlijk toegegeven dat in de jaren zestig zwervers, prostituees en andere lowlives (zwarte gevangenen) werden onderworpen aan een rigide conditioneringsprogramma. Uiteraard heeft dit programma niks opgeleverd behalve een zooi dooie mensen die vrijwel niemand verder miste.
Heb je er wel ‘s bij stilgestaan dat je gewoon een stom schaap zou kunnen zijn?
Niemand zal meer zeuren dat de beveiliging van het koningshuis te hoog is en tegelijkertijd is de koningin populairder dan ooit. Eigenlijk heeft die Karst Hare Majesteit dus enorm geholpen.
Overigens, jij klinkt als een man die niet bij een terroristische organisatie zit en je hebt waarschijnlijk ook geen strafblad. Heb je ook een auto?
Ik heb je alvast maar aangegeven bij de AIVD want je weet maar nooit. Dat wisten ze bij Karst ook niet van tevoren.