Ben ik blind of is er een War on Islam aan de gang met een reden?
Ik denk dat de Channel 4 documentaire The Power of Nightmares heel goed uitlegt hoe de vork in de steel zit. De moslimwereld (lees: Al-Quaida) is de zondebok, net als de eveneens niet-bestaande Vietcong in de jaren ‘60 en de zwaar overdreven bedreiging van het Russische communisme van de jaren ‘50 tot eind jaren ‘80. In werkelijkheid is de CIA de aanstichter van alle “revoluties”, staatsgrepen en (burger)oorlogen sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog. En om de aandacht van de CIA en hun louche drugshandel, psy ops en black ops af te houden wordt er elke keer iets nieuws verzonnen om mensen bang te maken/houden. Want bange mensen kunnen vaak niet of heel moeilijk rationeel en kritisch blijven denken. Vandaar.
Daarnaast is er nog het Christendom (en met name het Vaticaan) die de rivaliserende islam maar al te graag zou willen uitschakelen, het liefst permanent. Zij vinden namelijk dat zij zelf godsdienst nummer 1 in de wereld zouden moeten zijn/worden/blijven.
Ik denk dat de Channel 4 documentaire The Power of Nightmares heel goed uitlegt hoe de vork in de steel zit. De moslimwereld (lees: Al-Quaida) is de zondebok, net als de eveneens niet-bestaande Vietcong in de jaren ‘60 en de zwaar overdreven bedreiging van het Russische communisme van de jaren ‘50 tot eind jaren ‘80. In werkelijkheid is de CIA de aanstichter van alle “revoluties”, staatsgrepen en (burger)oorlogen sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog. En om de aandacht van de CIA en hun louche drugshandel, psy ops en black ops af te houden wordt er elke keer iets nieuws verzonnen om mensen bang te maken/houden. Want bange mensen kunnen vaak niet of heel moeilijk rationeel en kritisch blijven denken. Vandaar.
Daarnaast is er nog het Christendom (en met name het Vaticaan) die de rivaliserende islam maar al te graag zou willen uitschakelen, het liefst permanent. Zij vinden namelijk dat zij zelf godsdienst nummer 1 in de wereld zouden moeten zijn/worden/blijven.
En wie zijn de vrijdenkers in deze? Of vrijvechters, hoe je ze wilt noemen.
Ik begrijp je vraag niet erg. Er is namelijk helemaal geen tegenstand, voor geen van beide bewegingen, voor zover ik kan nagaan. Wat bedoel je precies?
Ik begrijp je vraag niet erg. Er is namelijk helemaal geen tegenstand, voor geen van beide bewegingen, voor zover ik kan nagaan. Wat bedoel je precies?
Ik bedoelde met mijn vraag, welke van de twee, christenen of moslims zoals deze vrijvechters zijn.
Correct alleen ver voor de tweede wereldoorlog werd hetzelfde spel al gespeeld. Ik verwijs alleen al naar de volgende tags
skull and bones , zijn leden en doelstellingen
Averell Harriman en zijn interesse voor de Sovjet Unie
Prescott Bush
Richard Nixon
George Bush sr
Dulles broers
Fritz Thyssen en zijn Nederlands Amerikaanse Bank. Kijk ook naar de Nederlandse directie
Union Banking cooperation
Warburg bankiers en adolf hitler
Amerikaanse Duitse mijnbelangen in Silezie en de fatale beslissing van de Poolse regering in 1934.
Bekijk ook Auschwitz eens in dit verband.
Ellen Ripley - 29 januari 2009 10:28 AM
ER is zeker een “war on islam"aan de gang.
De “heersers"van deze wereld zijn toch de Joden. En deze zullen altijd vijanden zijn van de moslims, en proberen de islam uit te roeien.
Als je ziet wat er gebeurt in de wereld dan is het toch duidelijk genoeg.
@Slaz: Naar mijn mening als niet-gelovige, zijn beiden gewoon ontzettend slecht bezig. Als mensen nou gewoon op individuele basis een religie aanhingen dan hadden we al veel minder (geloofs-)oorlogen gehad. Het maakt het de politiek wat moeilijker om een oorlog te beginnen als religie er niet bijgehaald kan/mag worden. Want ja, wat voor smoes moet je dan verzinnen?
En als je het Vaticaan ziet met hun smerige praktijken, en hoe de katedralen in Rome gebouwd zijn, dan wordt het wel duidelijk dat georganiseerde religie totaal onwenselijk is. Religies onderdrukken mensen en houden ze bewust dom zodat ze makkelijk(er) als voetveeg te gebruiken zijn voor hun eigen gewin en politieke spelletjes. Het wordt tijd dat mensen dit in gaan zien en het niet meer pikken dat religieuze en politieke leiders een religie misbruiken voor eigen gewin. Het geeft zowel het christendom als de islam in ieder geval een slechte naam.
En waar zou Geert Wilders zijn zonder incidentele haatzaaiende imam?
@ Henk Pal: Dat klopt, maar het begon zelfs al veel eerder, in 1918, met de infiltratie van Duitse agents provocateurs in de VS. Ze hadden eind jaren ‘30 alle christelijke en nationalistische bewegingen ofwel geinfiltreerd of zelf opgezet. Zelfs in de politiek (de senaat) hadden ze toendertijd al grote invloed weten te vergaren (ze verstuurden nieuwsbrieven met gefrankeerde enveloppen van diverse sentaatsleden). Dit alles was te lezen in het boek Facts and Fascism van George Seldes, gepubliceerd in 1943. Daarin werd ook al haarfijn uit de doeken gedaan welke grote zakenlieden de nazi’s financieel steunden. De NWO is gewoon fascisme ingevoerd op mondiale schaal als je het mij vraagt. Terug naar het feodale systeem maar dan in een modern jasje.
Mijns inziens liggen de roots voor dit systeem nog verder terug in de geschiedenis. Kijk hoe sommige banken al in de eeuw ervoor globaal van 1830 tot 1918 ontstonden en te werk gingen.Opiumhandel , slave trade etc. Lincoln was de laatste belangrijke president die in de traditie van 1776 handelde. Alle presidenten na hem tot WO I waren sterk beinvloed door een lobby die zichzelf als een boven de bevolking verheven elite zag.Deze lobby ging uiterst pragmatisch te werk. De film there will be blood geeft ten dele inzicht hoe sommigen van hen dachten. Natuurlijk fictie , maar toch. Citizen Kane is een ander voorbeeld. Of de ontstaansgeschiedenis van de Yale vereniging Skull and Bones. En hun denkbeelden. Het blanke ras is superieur. Lees de levensloop van het idool van George Bush Sr Theodore Roosevelt. Dit maakt een hoop duidelijk.
De duitse agenten en provocateurs speelden een ondergeschikte rol. Bliksemafleiders want het systeem werkte veel dieper. Mensen zoals Harriman deden al zaken met het communistische regime in de jaren 20 en zetten de olie industrie op in de sovjet unie. Dezelfde Harriman die later ambassadeur in de sovjet unie werd. Harriman die Roosevelt begeleidde op de Yalta conferentie en wist hoe Europa opgedeeld werd. Geen probleem want alle zaken bleven toch doorgaan. Hetzelfde gold voor zijn joint venture via Fritz Thissen met Duitsland in Poolse mijngebieden. Of hun link met IG Farben. Of Faris van Standard Oil die in 1942 stierf nadat uitkwam dat zijn firma handel dreef met Nazi duitsland en patenten aan duitsland had verstrekt die het Amerikaanse leger niet kreeg. Natuurlijk met een prijskaartje.Het kleinkind van Faris werd later door George Bush sr geholpen in de olie business. Of de broers Dulles de ene in de financiele wereld , de ander in de voorloper van de CIA en later de eerste directeur van de CIA. Een man die vanuit Zwitserland bankzaken met nazi duitsland regelde. Of in 1945 met generaal Wolff een separate vrede aan het uitwerken was totdat de Sovjet Unie getipt werd. Dezelfde Dulles die later het Warren rapport opstelde. Dit soort lobby s hielpen zowel het communisme als het fascisme omdat beide systemen voor hen geld opleverden. De licenties of joint ventures waren belangrijk. Beide systemen leverden goedkope arbeidskrachten. Concentratiekampen zat. En een oorlog levert nog meer op. Verdeel en heers in zijn meest morbide vorm. Zonder het geld van Wallstreet was Hitler in 1927 bankroet. In 1931 moest Rudolf Hess opnieuw bij THissen aankloppen voor een krediet. Dit keer via de amerikaanse nederlandse bank waarbij de Harriman lobby betrokken was. Prescott Bush was een van de mensen waarop Harriman altijd kon bouwen. Zeker nadat hij Prescott Bush gered had van het verlies dat Mr Bush op Wall street geleden had.
Kritische generaals die hun staf niet lieten infiltreren door deze lobby werden wel op een zijspoor gezet. Mooi voorbeeld Douglas McArthur. Een man die Kennedy in 1961 waarschuwde the chickens in the henhouse are coming to roost. Die verder zei dat elke amerikaanse president die op grote schaal troepen naar Vietnam zou sturen in een psychiatrische instelling hoorde. Omdat geen Amerikaanse soldaat echt bereid was zijn leven op te offeren voor een aziatisch land.
James Forrestal is een tragischer voorbeeld.
Tot in de huidige tijd zit deze lobby overal. De wortels lopen veel verder terug dat menigeen zou verwachten. De draad die er doorheen loopt is het creeren van nieuwe vijandbeelden. De ene keer noemt men dit communisme, dan is de Islam aan de beurt en vervolgens weer iets anders. Wel is het belangrijk om aan alle kanten van de zijlijn vertegenwoordigers te hebben. War on terror, war on drugs, kredietcrisis zijn alleen maar bedoeld om de mensen in angst te houden. RAtioneel denken wordt dan onmogelijk. En het levert ook nog wat op.
9 11 inside job zou dus best kunnen.
@ Henk Pal: Dat klopt, maar het begon zelfs al veel eerder, in 1918, met de infiltratie van Duitse agents provocateurs in de VS. Ze hadden eind jaren ‘30 alle christelijke en nationalistische bewegingen ofwel geinfiltreerd of zelf opgezet. Zelfs in de politiek (de senaat) hadden ze toendertijd al grote invloed weten te vergaren (ze verstuurden nieuwsbrieven met gefrankeerde enveloppen van diverse sentaatsleden). Dit alles was te lezen in het boek Facts and Fascism van George Seldes, gepubliceerd in 1943. Daarin werd ook al haarfijn uit de doeken gedaan welke grote zakenlieden de nazi’s financieel steunden. De NWO is gewoon fascisme ingevoerd op mondiale schaal als je het mij vraagt. Terug naar het feodale systeem maar dan in een modern jasje.
Mijns inziens liggen de roots voor dit systeem nog verder terug in de geschiedenis. Kijk hoe sommige banken al in de eeuw ervoor globaal van 1830 tot 1918 ontstonden en te werk gingen.Opiumhandel , slave trade etc. Lincoln was de laatste belangrijke president die in de traditie van 1776 handelde. Alle presidenten na hem tot WO I waren sterk beinvloed door een lobby die zichzelf als een boven de bevolking verheven elite zag.Deze lobby ging uiterst pragmatisch te werk. De film there will be blood geeft ten dele inzicht hoe sommigen van hen dachten. Natuurlijk fictie , maar toch. Citizen Kane is een ander voorbeeld. Of de ontstaansgeschiedenis van de Yale vereniging Skull and Bones. En hun denkbeelden. Het blanke ras is superieur. Lees de levensloop van het idool van George Bush Sr Theodore Roosevelt. Dit maakt een hoop duidelijk.
Tja, het is maar net tot hoever je terug wilt kijken, denk ik. Want je kunt ook stellen dat het al speelt sinds de Franse Revolutie, of wellicht zelfs al daarvoor (Middeleeuwen met de kerk als grote speler). Die film waar je naar verwijst heb ik niet gezien maar die ga ik zeker eens bekijken.
De duitse agenten en provocateurs speelden een ondergeschikte rol. Bliksemafleiders want het systeem werkte veel dieper. Mensen zoals Harriman deden al zaken met het communistische regime in de jaren 20 en zetten de olie industrie op in de sovjet unie. Dezelfde Harriman die later ambassadeur in de sovjet unie werd. Harriman die Roosevelt begeleidde op de Yalta conferentie en wist hoe Europa opgedeeld werd. Geen probleem want alle zaken bleven toch doorgaan. Hetzelfde gold voor zijn joint venture via Fritz Thissen met Duitsland in Poolse mijngebieden. Of hun link met IG Farben. Of Faris van Standard Oil die in 1942 stierf nadat uitkwam dat zijn firma handel dreef met Nazi duitsland en patenten aan duitsland had verstrekt die het Amerikaanse leger niet kreeg. Natuurlijk met een prijskaartje.Het kleinkind van Faris werd later door George Bush sr geholpen in de olie business. Of de broers Dulles de ene in de financiele wereld , de ander in de voorloper van de CIA en later de eerste directeur van de CIA. Een man die vanuit Zwitserland bankzaken met nazi duitsland regelde. Of in 1945 met generaal Wolff een separate vrede aan het uitwerken was totdat de Sovjet Unie getipt werd. Dezelfde Dulles die later het Warren rapport opstelde. Dit soort lobby s hielpen zowel het communisme als het fascisme omdat beide systemen voor hen geld opleverden. De licenties of joint ventures waren belangrijk. Beide systemen leverden goedkope arbeidskrachten. Concentratiekampen zat. En een oorlog levert nog meer op. Verdeel en heers in zijn meest morbide vorm. Zonder het geld van Wallstreet was Hitler in 1927 bankroet. In 1931 moest Rudolf Hess opnieuw bij THissen aankloppen voor een krediet. Dit keer via de amerikaanse nederlandse bank waarbij de Harriman lobby betrokken was. Prescott Bush was een van de mensen waarop Harriman altijd kon bouwen. Zeker nadat hij Prescott Bush gered had van het verlies dat Mr Bush op Wall street geleden had.
Ondergeschikte rol? Ze hebben de VS zeer effectief uit de Tweede Wereldoorlog weten te houden tot aan Pearl Harbor! Zelfs vandaag de dag is de neo-nazi beweging in Amerika nog schrikbarend groot. Deze ‘vijfde kolom’ was heel erg effectief in het ondermijnen van de Amerikaanse ‘war effort’ en de Amerikaanse moraal eind jaren ‘30 en begin jaren ‘40. Zij hadden politieke invloed via het congres. Zij waren een integraal en zeer belangrijk onderdeel van de hele machinerie die jij hierboven beschrijft, maar om ze af te schrijven als ‘ongevaarlijk en onbelangrijk’ is een zware inschattingsfout. Echt, lees Facts and Fascism maar eens. De ‘vijde kolom’ kreeg steun van groot-industriëlen in de VS zoals Ford, Morgan, DuPont, McCormick (media-tycoon), Hearst en Lindbergh. Die namen zijn algemeen bekend, maar niemand heeft het meer over de mensen die hen geholpen hebben om de publieke opinie op hun hand te krijgen door het opzetten van organisaties als “America First”, “Mothers Against The War”, “Keep America Out Of The War” en vele anderen en het rondsturen van de meest vuile pro-nazi propaganda die je je maar voor kunt stellen.
Nederland werkte ook nauw samen met de Duitsers, zowel tijdens WOI als WOII. Wat dat betreft was Amerika niet uniek. Maar Nederland is niet geïnfiltreerd geweest, hier vielen ze gewoon binnen. Dat is het grote verschil. Later kom ik terug op het waarom hierachter.
Kritische generaals die hun staf niet lieten infiltreren door deze lobby werden wel op een zijspoor gezet. Mooi voorbeeld Douglas McArthur. Een man die Kennedy in 1961 waarschuwde the chickens in the henhouse are coming to roost. Die verder zei dat elke amerikaanse president die op grote schaal troepen naar Vietnam zou sturen in een psychiatrische instelling hoorde. Omdat geen Amerikaanse soldaat echt bereid was zijn leven op te offeren voor een aziatisch land.
James Forrestal is een tragischer voorbeeld.
Die lobby waar je het over hebt is de CIA en het militair-industrieel complex. De CIA zat zowel achter de opzet van de oorlog in Vietnam als de Bay of Pigs (die mislukte en waarvoor Kennedy onterecht de schuld kreeg, die hij overigens wel op zich nam omdat hij zich verantwoordelijk voelde. In werkelijkheid was McBundy de ware schuldige: hij had de luchtsteun gecancelled en niet Kennedy) en de moord op de Kennedy broers. De CIA pleegde een coup d’etat op 22 november 1963 en sindsdien zijn zij de ware machthebbers in Amerika. Democratie is daar samen met Kennedy een stille dood gestorven. Als je weet dat de CIA is opgezet door Reinhardt Gehlen en dat die al zijn nazi-vriendjes binnenhaalde, dan weet je eigenlijk al hoe laat het is. En samen met de agents provocateurs waar ik het al eerder over had, is de VS gewoon van binnenuit kapotgemaakt. Want geen leger kan Amerika verslaan en dat weten de groot-industriëlen maar al te goed.
Tot in de huidige tijd zit deze lobby overal. De wortels lopen veel verder terug dat menigeen zou verwachten. De draad die er doorheen loopt is het creeren van nieuwe vijandbeelden. De ene keer noemt men dit communisme, dan is de Islam aan de beurt en vervolgens weer iets anders. Wel is het belangrijk om aan alle kanten van de zijlijn vertegenwoordigers te hebben. War on terror, war on drugs, kredietcrisis zijn alleen maar bedoeld om de mensen in angst te houden. RAtioneel denken wordt dan onmogelijk. En het levert ook nog wat op.
9 11 inside job zou dus best kunnen.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Dat 9/11 een inside job was staat als een paal boven water en de motivatie ervoor is ook niet zo moeilijk te raden: Er was een excuus nodig om Afghanistan (strategisch een heel belangrijk land wat tot voor kort in de handen van de Russen was doordat Amerika hierin een inschattingsfout had gemaakt, nu dus rechtgezet) en later Irak binnen te vallen. Hier zat de CIA achter, want de CIA is de aanstichter geweest van elke oorlog sinds WOII. De reden dat er fictieve vijanden gebruikt worden is omdat er langslepende conflicten gecreëerd dienen te worden die wel tot een oorlog, maar niet tot een wereldoorlog leiden. Want een wereldoorlog brengt het risico met zich mee dat iemand nerveus wordt en op de atoombom knopjes gaat drukken en daar zitten ze nou ook weer niet op te wachten. Een langslepend conflict zorgt tevens voor grote winsten voor het militair-industrieel complex en ook de CIA vaart er wel bij met hun drugshandeltje (Vietnam, Iran-Contra, Afghanistan), waarvan het geld weer gebruikt kan worden voor black ops die buiten medeweten en financiering van congres en Witte Huis uitgevoerd kunnen worden.
Als je je vervolgens bedenkt dat Hitler & co. de zaadjes voor de Koude Oorlog geplant hebben en dat de door-en-door fascistische CIA dit jarenlang uitgemolken heeft (het was dan ook lange tijd haar enige bestaansrecht, vandaar dat Kennedy van de CIA af wilde want hij wilde toch al een einde maken aan die onzinnige Koude Oorlog) dan begrijp je ook wat voor systeem er de daadwerkelijke macht heeft in de wereld: het fascisme. En dat is ook maar een term om het beestje een naampje te geven, want het is precies hetzelfde systeem als het feodale stelsel een paar eeuwen geleden. Waar het werkelijk om draait is dat een kleine elite (dan weer de adel, dan weer de groot-industriëlen, maar altijd de rijksten der aarde) tracht de gehele mensheid tot slaaf te maken. Dat is naar mijn mening het enige dat overal achter zit. En inderdaad gaat dit terug tot wellicht het Stenen Tijdperk. Rijke rotzakken zijn tenslotte van alle tijden.
Misschien kan men zelfs het romeinse rijk als voorbeeld nemen. De senaat in Rome is in sommige opzichten nog steeds een voorbeeld voor deze tijd. Ook een verzameling van lobbyisten. NWO is een toch de zoveelste variant van een feodaal systeem. Ik wil de invloed van een duitse lobby niet geheel onderschatten. Maar het is geen doorslaggevende factor geweest. Toch raad ik iedereen aan met name het tijdperk Theodore Roosevelt te lezen. In zijn kringen waren Duitsers niet geliefd. De Harriman, Bush clan die veel geruislozer te werk ging maakte handig ten dele gebruik van pro duitse propaganda. Maar met welk doel. Hun handelsbelangen veilig stellen.Zij waren zich goed bewust met wat voor lieden zij te maken hadden, maar boeide ze dat iets. Nee,totaal niet. Winsten boven alles.Alleen hun elite telde.
De inval in Polen loste het probleem tussen enerzijds de amerikaans duitse mijn eigenaren en anderzijds de Poolse regering wel heel erg leuk op. In 1934 was er al een conflict met achterstallige belasting. Adolf loste met zijn inval het probleem op.
Een ander voorbeeld. De joodse bank Warburg die tot ver in de dertiger jaren met Nazi Duitsland handel dreef en zelfs binnen hun organisatie duidelijke instructies uitvaardigde om de Duitsers niet te provoceren. Volgens Warburg was Adolf de enige redding terwijl zij wisten wat er met de joden in Duitsland gebeurde. Een van de meest verbijsterende voorbeelden.
Zelfs Frits Thyssen kreeg second thoughts. Ich war ein Dummkopf zei hij letterlijk in 1940 toen hij in Frankrijk probeerde naar Zuid Amerika te vluchten. Helaas voor hem wachtte hij te lang. Hij heeft tot 1945 in goede omstandigheden in een concentratiekamp gezeten. Maar toch second thoughts werden niet geaccepteerd.
Henry Ford tenslotte. Ja een antisemiet en een man die tot ver in de oorlog * 1944 * Hitler geld bleef sturen. Wat minder bekend is dat Ford vanaf de jaren 20 de Sovjet Unie ook ondersteunde. Waarom een oorlog tussen Rusland en Duitsland zou hem genoeg opleveren.
Voor de rest is er heel veel op internet te vinden. Bijv Wallstreet and the rise of Hitler. Of Standard Oil en IG FArben. Veel doorslaggevender dan alleen gestuurde propaganda vanuit Duitsland.
Tja, het is maar net tot hoever je terug wilt kijken, denk ik. Want je kunt ook stellen dat het al speelt sinds de Franse Revolutie, of wellicht zelfs al daarvoor (Middeleeuwen met de kerk als grote speler). Die film waar je naar verwijst heb ik niet gezien maar die ga ik zeker eens bekijken.
Ondergeschikte rol? Ze hebben de VS zeer effectief uit de Tweede Wereldoorlog weten te houden tot aan Pearl Harbor! Zelfs vandaag de dag is de neo-nazi beweging in Amerika nog schrikbarend groot. Deze ‘vijfde kolom’ was heel erg effectief in het ondermijnen van de Amerikaanse ‘war effort’ en de Amerikaanse moraal eind jaren ‘30 en begin jaren ‘40. Zij hadden politieke invloed via het congres. Zij waren een integraal en zeer belangrijk onderdeel van de hele machinerie die jij hierboven beschrijft, maar om ze af te schrijven als ‘ongevaarlijk en onbelangrijk’ is een zware inschattingsfout. Echt, lees Facts and Fascism maar eens. De ‘vijde kolom’ kreeg steun van groot-industriëlen in de VS zoals Ford, Morgan, DuPont, McCormick (media-tycoon), Hearst en Lindbergh. Die namen zijn algemeen bekend, maar niemand heeft het meer over de mensen die hen geholpen hebben om de publieke opinie op hun hand te krijgen door het opzetten van organisaties als “America First”, “Mothers Against The War”, “Keep America Out Of The War” en vele anderen en het rondsturen van de meest vuile pro-nazi propaganda die je je maar voor kunt stellen.
Nederland werkte ook nauw samen met de Duitsers, zowel tijdens WOI als WOII. Wat dat betreft was Amerika niet uniek. Maar Nederland is niet geïnfiltreerd geweest, hier vielen ze gewoon binnen. Dat is het grote verschil. Later kom ik terug op het waarom hierachter.[/q
De verontschuldiging van Fritz Thyssen waren niet gemeend - net als die van August Thyssen - en hij zat nooit in een concentratiekamp. Het zat namelijk zo:
In August 1918, Ludendorff told the Kaiser: “The war must be ended.” But the Kaiser, like Hitler twenty years later, was unwilling to surrender his power and demanded the continuation of the hostilities. At this juncture, when the German General Staff was frantically seeking peace so as to forestall complete Allied victory, the famous German steel magnate, August Thyssen, published an extraordinary “Confession” for all the world to read. It was the most sensational document of the last war. August Thyssen, stating that German industrialists were prepared to sacrifice the Kaiser in return for peace, wrote:
“In 1912 the Hohenzollerns saw that the war had become a necessity to the preservation of the military system upon which their power depends . . . they, therefore, in 1912, decided to embark on a great war of conquest. But to do this they had to get the commercial community to support them in their aims. They did this by holding out to them hopes of great personal gain as a result of the war. . . . I was personally promised a free grant of 30,000 acres in Australia and a loan from a Deutsche Bank of £150,000 at 3 per cent . . . to enable me to develop my business in Australia. Several other firms were promised special trading facilities in India, which was to be conquered by Germany . . . a syndicate was formed for the exploitation of Canada. This syndicate consisted of the heads of twelve great firms; the working capital being fixed at £20,000,000, half of which was to be found by the German government. There were, I have heard, promises made of a more personal character . . . “
This astonishing document reached the United States in the early spring of 1918. It was published as a pamphlet entitled The Hohenzollern Plot by August Thyssen. It was reprinted many times, quoted in newspapers, inserted into the Congressional Record, and publicized especially in American business circles. It did much towards convincing American public opinion that peace could be made with the “sound, business interests” in Germany. Meanwhile, although Thyssen’s “Confession” had openly called for the removal of the Kaiser and the conclusion of the war, nothing was done by the Kaiser’s Government to arrest Thyssen or stop the publication of his document. The steel magnate continued to live in Germany, unmolested and in full control of his vast industrial interests. After the war, August Thyssen died, and the famous “Confession” was forgotten. But the German plan had worked. The peace left German industry intact and in the hands of Fritz Thyssen, Krupp, Kirdorff, Stinnes, and their associates, the industrial representatives of the German General staff.
Twenty years later, in the summer of 1940, another astonishing and sensational “Confession” was made public by a German industrialist. With Poland conquered and France in its last throes, the German General Staff was again ready for peace in the West, so that it could prepare the next stage of the war: the invasion of Soviet Russia. This time the German “Confession” denounced Hitler, and stated that German industry was prepared to sacrifice Hitler in return for a favorable peace with the nations of the West. The 1940 “Confession” was written by Fritz Thyssen, son of August Thyssen, and inheritor of his father’s steel trust. Fritz Thyssen wrote:
“I undertook to finance the N.S.D.A.P. (Nazi Party), together with von Papen, von Schroeder, Kirdorff, Krupp von Bohlen und Halbach. We are, so to speak, the guarantors to Germany and the world for Hitler’s good conduct . . . Hitler promised us the things we most wanted: to von Papen, power and honor; to Krupp, commissions and money, mountains of money; and to me, in particular, a peaceful period of German politics at home and abroad; and understanding with England; and understanding with the working classes who, through far-reaching social reforms, should be compensated for the loss of all political rights; the abolition of trade unions and the appropriation of their property. He promised us a sort of Christian state whose authority should be supported by the Church. . . .”
This second Thyssen “Confession” which burst like a bombshell in the summer of 1940 was immediately circulated throughout Europe and America, just as the first Thyssen “Confession” had been in 1918. The words of Fritz Thyssen were printed in various forms in the United States by Life, the New York Times, the American magazine, Time, Newsweek, were quoted on the radio, referred to in Congress, and, in general, given the widest possible publicity. Fritz Thyssen was reported to be a fugitive from the Gestapo, hiding somewhere as a miserable refugee in southern France. Thyssen was actually living in a luxurious private villa at Cannes. On one side of his villa was the home of Pierre Etienne Flandin, the notorious French pro-Nazi politician and advocate of a Franco-German alliance against Soviet Russia. Flanking Thyssen’s villa on the other side was the prewar residence of Sir Neville Henderson, former British Ambassador to Berlin, one-time friend of Goering and Ribbentrop, and ardent member of the British Cliveden Set.
After the Nazi occupation of France, Fritz Thyssen continued to live in his luxurious villa at Cannes surrounded on all sides by Nazi officials and high-ranking Nazi generals. In 1943, as Hitler’s armies faced disaster in Russia, Fritz Thyssen returned to Germany. He was last seen by a Swedish correspondent early in 1944 residing at the Hotel Adlon in Berlin, still ready to make peace with Britain and America “to save Europe from Bolshevism.” Fritz Thyssen wrote in his famous “Confession”: “Peace is to be had. The price is not high. It is easy to arrange. . . . We still have men who hold the reins.”
Bron: The Plot Against The Peace door Michael Sayers en Albert E. Kahn. Eerste twee hoofdstukken zijn hier online te lezen.
Een luxe villa in Zuid-Frankrijk, nou, dat hadden vele holocaust-slachtoffers en politieke tegenstanders van Hitler cs. ook wel graag gewild!
Die lobby waar je het over hebt is de CIA en het militair-industrieel complex. De CIA zat zowel achter de opzet van de oorlog in Vietnam als de Bay of Pigs (die mislukte en waarvoor Kennedy onterecht de schuld kreeg, die hij overigens wel op zich nam omdat hij zich verantwoordelijk voelde. In werkelijkheid was McBundy de ware schuldige: hij had de luchtsteun gecancelled en niet Kennedy) en de moord op de Kennedy broers. De CIA pleegde een coup d’etat op 22 november 1963 en sindsdien zijn zij de ware machthebbers in Amerika. Democratie is daar samen met Kennedy een stille dood gestorven. Als je weet dat de CIA is opgezet door Reinhardt Gehlen en dat die al zijn nazi-vriendjes binnenhaalde, dan weet je eigenlijk al hoe laat het is. En samen met de agents provocateurs waar ik het al eerder over had, is de VS gewoon van binnenuit kapotgemaakt. Want geen leger kan Amerika verslaan en dat weten de groot-industriëlen maar al te goed.
Klopt helemaal. Echter ik denk Amerika al in een veel eerder stadium zichzelf kapot aan het maken was. In jaren 30 is er een couppoging geweest die uit de bankierswereld kwam met als plan dmv veteranen FDR af te zetten en de regering over te nemen. Prescott Bush is weer een naam die opduikt. Helaas Generaal Smedley Butler bracht deze zaak in de openbaarheid. Het gedachtengoed van deze kliek ligt verder terug dan 1918. Elitair, racistisch en zwaar facistische denkbeelden. Denkbeelden die meer vanuit een Brits en misschien plantage achtig gedachtengoed kwamen. Joseph Conrad en Jack London hebben in dit verband een paar goede boeken geschreven. Fictie vermengd met eigen ervaringen en voorgevoelens.
Gehlens invloed op de CIA is duidelijk. Echter de Dulles broers maakten al avances in de jaren 30 richting Adolf. De finishing touch werd gegeven door de oprichting van de CIA en het gebrek aan controle vanuit de Amerikaanse overheid.
Kennedy was niet hun kandidaat. Kijk Eisenhouwer was in alle opzichten zwak. D Day is door anderen bedacht en Ike werd door George Marshall als diplomatiek hoofd benoemd. Dit om rivaliserende Engelse en Amerikaanse generaals in het gareel te houden. Als president liet hij de CIA relatief ongemoeid hun gang gaan. Ok de Bay of pigs als ontwerp is onder zijn regering opgesteld. Echter omdat zijn regeerperiode bijna afliep zou dit project op het bordje van de volgende president komen. Dit was helaas niet Nixon maar Kennedy. Wat Eisenhouwer wel achteraf betreurde was dat hij het militair industrieel complex zoveel kansen had gegeven zonder zich voldoende te realiseren waar zij naar toe wilden. Opnieuw Prescott Bush als een van de vele loopjongens voor deze lobby.
Kennedy paste niet in hun elitaire wereldbeeld. Katholiek, een andere lobby en minder plooibaar dan een kleurloos figuur als Richard Nixon. Dus volkomen er mee eens dat de CIA vanaf 1963 in feite regeert. Alleen dit is geen Duitse prestatie. Het zaadje hiervoor zat er al veel eerder.
George Bush sr en zoon heb ik altijd met argwaan bekeken. George Bush Sr kwam als het ware vanuit het niets naar boven in de politiek. Eerst directeur van de CIA. Later vice president en uiteindelijk president. Leuk in dit verband de link tussen Hinckley en Neil Bush. Blijkbaar kon George Bush sr bijna niet meer wachten.Bovendien heeft George Bush sr vermoedelijk al veel eerder voor de CIA gewerkt. De beroemde Hoover brief en een foto waar een george bush look a like staat op die beroemde dag in Dallas.
Ook leuk is de mimiek van George Bush Sr op de begrafenis van Gerald Ford op het moment dat hij diens rol in het Warren rapport en that fatefull day aankaart. De grijns op zijn gezicht zegt wel heel veel. Subjectief ik weet het echter het zet mij aan het denken.
Erg dat zo n banale familie al bijna een eeuw een dergelijke stempel kan duwen op de geschiedenis. Niet dat de Kennedy familie heilige boontjes waren, maar toch.