Wachtwoord vergeten?

Voedsel zonder inbegrepen hersenkanker
Gepost: 09 december 2008 04:54 PM   [ Negeer ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  17
Geregistreerd  2008-02-18

Eens kijken.. Als ik een snel rondje door de supermarkt loop, met in mijn hand
alle E-Nummers en hun risicofactor. Heb ik alleen nog Jan Linders appelflappen,
Aldi Ice-Tea en bier dat ik kan eten.. Ow ja.. en witte bonen in tomatensaus,
maar dan moet ik wel genetisch gemanipuleerde shit eten.. God.. Achja.. je gaat
sneller dood van honger, en het zal ook wel minder pijnlijk zijn dan hersenkanker?

Signature 

The machines have gathered an army and as I speak that army is drawing nearer to our home.

Profiel

Gepost: 09 december 2008 05:28 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  685
Geregistreerd  2008-01-15

Ouderwets een volkstuintje regelen en zelf je groenten en fruit verbouwen dan maar? wink

Signature 

“Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism—how passionately I hate them!”

Profiel

Gepost: 09 december 2008 08:54 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  17

hm.. tja.. voor 4 mensen in een gezin heb je dan wel
een héél erg groot volkstuintje nodig, denk je niet? rasberry

Signature 

The machines have gathered an army and as I speak that army is drawing nearer to our home.

Profiel

Gepost: 10 december 2008 11:22 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  685

Welnee, ben je gek! Een collega van mij had wat sla geplant in z’n achtertuintje (hij had geeneens een grote tuin en die had hij maar voor ongeveer een kwart volgeplant) en die heeft aan de halve afdeling sla weggegeven. Van een paar planten per groentesoort (en 1 soort fruitboom of plant) heb je al zoveel oogst dat je van gekkigheid niet weet wat je ermee aanmoet!

Signature 

“Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism—how passionately I hate them!”

Profiel

Gepost: 10 december 2008 12:14 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  685

En mocht je willen weten hoe je dan zelf je eigen eten moet kweken (wanneer zaaien/planten, wanneer oogsten, etc.), dan staan op deze websites nog handige tips:

* De eetbare tuin
* Plantaardig.com
* Permacultuur Nederland
* Ekologisch tuinieren
* Transition Towns Nederland

Ik heb zelf alleen een balkonnetje tot mijn beschikking en geen geld en tijd voor een heuse volkstuin (wat toch het meest ideale is, zeker als je een gezin wilt voeden) maar ben van plan van ‘t voorjaar een paar verschillende groenten- en fruitsoorten te gaan inzaaien (gewoon in plantenbakken) en ik verwacht daar meer van te oogsten dan ik opkrijg van de zomer. Als de oogst lukt, tenminste, want ik ga het voor het eerst doen en heb niet bepaald ‘groene vingers’. Ik heb vorig jaar al (hoewel te laat om nog te kunnen oogsten) maïs, komkommer, sla en bladselderij ingezaaid en dat groeide allemaal goed. Ik weet alleen niet of ze de winter gaan overleven maar dat zie ik vanzelf wel. De keukenkruiden doen het in ieder geval heel goed, zowel in het raamkozijn als buiten op het balkon.

Signature 

Profiel

Gepost: 11 december 2008 10:41 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  17

Dan is het zeker het bedenken waard!
Dank voor de links, ellen.

edit:
Hier de lijst voor de belangstellenden:
http://www.uitdaging.net/gezond/E-nummers.html#E_nummers_op_nummerieke_volgorde

Ik heb ook een excel file om te printen, maar deze kon ik niet meer terugvinden,
dus als je hem wil hebben, moet je het even zeggen..

[ : 11 december 2008 10:46 PM constantine]
 Signature 

Profiel