Wachtwoord vergeten?

Folder/flyer samenstellen in overleg. Zelfstandig verspreiden. 
Gepost: 19 augustus 2008 04:48 PM   [ Negeer ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  2
Geregistreerd  2008-08-13

Ik zit te denken om iets te organiseren voor een folder/flyer met verschillende onderwerpen om mensen aan het denken te krijgen en te bevrijden uit de matrix van de gevestigde media.

Webpagina met keuze uit artikelen.

Iedereen die een folder wil verspreiden kan een standaard folder kiezen of zelf samenstellen uit deze artikelen.

Verschillende artikelen bij elkaar zoeken waarover mensen kunnen nadenken en waarmee ze naar relevante websites worden verwezen.

Over de inhoud kunnen we online communiceren. De opmaak kan door iemand op de computer gedaan worden en vervolgens online gezet worden.
Iedereen die mee wil doen kan een folder uitprinten, laten copiƫren en verspreiden.

Door bijvoorbeeld vier korte stukjes te combineren is het mischien mogelijk om bij een grote groep de interesse te wekken.
De mogelijkheid om zelf onderwerpen te kiezen of weg te laten moet het voor meer mensen aantrekkelijk maken om mee te doen.

Mischien is het een idee om een DVD samen te stellen met Nederlandse ondertitels.
In de folder staat dan dat die besteld kan worden voor 1 euro of zo.
Met een beetje compressie kunnen er mischien wel een aantal films samen op een schijf.

Door hier je mening te geven kan je helpen dit idee te veranderen in een succesvolle actie.

- Welke onderwerpen en informatie, die niet op televisie of in de krant komen, zijn belangrijk om onder de aandacht te brengen?
- Op welke manier zou je dit het meest effectief op een stukje papier kunnen overbrengen?
- Wat voor formaat folder geeft genoeg ruimte voor informatie zonder te veel te kosten?

.

Mijn interesse ligt in de eerste plaats bij voedsel en gezondheid.
Ik zou over de volgende onderwerpen kunnen schrijven:
- Lekker vet eten is wel gezond! Cholesterol is goed voor de hersenen en vruchtbaarheid. Het is niet aangetoond dat hoog cholesterol schadelijk is voor hart en bloedvaten.
- Zoetstof in light producten veroorzaakt juist overgewicht.

Verder lijkt me belangrijk:
- Meer CO2 laat planten beter groeien. Klimaatverandering is natuurverschijnsel.
- HPV vaccin niet nodig, maar wel gevaarlijk.

Door samenvattingen te maken die duidelijk aangeven dat er bewijzen, studies, of gedocumenteerde aanwijzingen zijn, dat sommige door de overheid en massa-media gestuurde informatie onjuist is, met feiten en verwijzingen naar boeken en websites die dit kunnen bevestigen.

A4 of A5 formaat?

Signature 

Voedsel voor bewustzijn. Hap voor hap naar vrijheid.
Gezonde mensen vormen een gezonde samenleving.

Profiel

Gepost: 19 augustus 2008 05:15 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  13
Geregistreerd  2007-12-07

Ja!

Leuk idee enzo, ik geloof dat al meerdere mensen zoiets wilden doen.

Ik maak zelf regelmatig flyers en doe alle artwork voor Stichting B.O.M. ( http://www.stichtingbom.org - merchandise en informatie-tabje).

Wat ik zie is dat de mijne weinig effect hebben, mensen vinden het wel heel leuk en mooi (ik krijg veel positieve reacties), maar ze nemen niet even een kijkje op de site. Hetzelfde geldt voor de B.O.M. shirtjes, verkopen goed, maar nauwelijks iemand die even kijkt op de site of zich inzet voor ‘het doel’.

Laat je ook niet teleurstellen door vertrapte flyers op een regenachtige stadsstraat, soms doet me dat een bettje pijn als ik m’n werkjes daar zie liggen.

Ik denk dat je het beste een neutraal, objectief maar wel kritisch standpunt kan innemen met de tekst op de flyers, dus niet te kort door de bocht of te zwart/wit (in opvatting dus, ik heb het niet over de kleur van de flyers zelf, die zwart/wit zijn voor B.O.M.).

Ik heb ook wat flyers gemaakt voor een 9/11 actiegroep in Amerika, ze waren razendenthousiast! Maar ik vrees dat het uiteindelijk niet veel effect heeft gehad, wat mij persoonlijk erg kan demotiveren.

Heel veel succes en ik hoop dat het wat gaat worden!

Profiel