Wachtwoord vergeten?

2 van de 2
2
Bouw pyramide ----> stenen aanelkaar verbonden met staal/ijzerdraad? 
Gepost: 13 augustus 2008 09:07 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  7
Geregistreerd  2007-10-31

Qriz,
Kan me volledig vinden in je observatie dat het veel monootoon gepraat is. Ik ben “gezegend” met een achtergrond in software development en ben het daarom gewend om massa’s zwaar monotone informatie tot mij te nemen. En dus gaat het mij wat makkelijker af. Maar ik hoop voor je dat die kennis interessante, wat beter verteerbare, informatie voor je heeft. Deze onderwerpen zijn veel te interessant om zijdelings te laten liggen, ook vooral omdat ze allemaal zo’n directe link met de staat van onze hedendaagse maatschappij lijken te hebben. Ik wens je een prettige vakantie en een aangename zoektocht smile

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 10:05 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]  
Administrator
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  461
Geregistreerd  2006-12-29
Inanna - 13 augustus 2008 04:33 PM

Beste Anta, ook ik heb ooit de boeken van Hapgood gelezen. Er valt echt geen speld tussen te krijgen: voor het einde van de laatste ijstijd lagen de polen op een andere plek! Er is alleen een belangrijk ding mis met het werk van Hapgood: hij dacht dat de aardkorst als een soort losse schil rond de aarde lag. Later kon men dit weerleggen: als je een berg ziet, dan is dat slechts het topje van de “ijsberg”. Ongeveer 90 % van de berg steekt in het magma. Ieder gebergte heeft dus “wortels” en daarom kan de aardkorst nooit plotseling zijn verschoven.

De verplaatsing van de polen moet plotseling zijn geweest. Dat blijkt uit die bevroren mammoeten, met gras tussen de tanden en allerlei andere vegetatie van de gematigde breedtegraad nog in hun maag.

Als de aardse oorzaak die Hapgood noemt niet mogelijk blijkt, dan blijft er nog maar een ding over: een kosmische ramp! En dan geen inslag van een grote meteoriet, maar het passeren van een ander hemellichaam met een krachtig zwaartekrachtveld. Alleen dan kunnen de polen van plaats veranderen.

Besef wel dat dit dan ook van invloed is op de astronomische datering van Tiahuanaco. Het betekent dat je de precessie niet eenvoudig kunt terugrekenen. De huidige parameters zijn dan immers veranderd tijdens het einde van de laatste ijstijd.

Overigens doet dit niets af aan de principes van de evolutie-theorie, behalve dat die evolutie soms werd verstoord door rampen. In dat geval krijgt survival of de fittest een heel andere betekenis.

Omtrent die archeologische vondsten in de verkeerde aardlagen: dat weet ik niet! Ik heb er geen verklaring voor.

Potverdikkie Inanna, daar zeg je iets!
Als de aardlagen inderdaad verschoven zijn valt het hele precessieverhaal in het water. Dat ik daar niet aan heb gedacht!!

Maar ik ben ervan overtuigd dat zoals we nu de oerhistorie zien er teveel gaten zijn om de gangbare theorie te geloven. Ik probeer ook voor mijn vakantie nog een leuk stukje hierover te schrijven.

En wat betreft de verkeerde datering aan de hand van geologische strata/overthrusts heb ik in dit artikel er al een keer iets over gezegd: http://zapruder.nl/portal/artikel/ooparts_deel_2_verloren_wetenschap/

Maar het is ook materie om helemaal bij weg te dromen. I love this shit.

Signature 

L’enfer, c’est les autres

Profiel

Gepost: 14 augustus 2008 11:00 AM   [ Negeer ]   [ # 18 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1524
Geregistreerd  2007-01-01

Potverdikkie Inanna, daar zeg je iets!
Als de aardlagen inderdaad verschoven zijn valt het hele precessieverhaal in het water. Dat ik daar niet aan heb gedacht!!

In het geval van de datering van Tiahuanaco gaat het eigenlijk niet om de precessie, maar om de nutatie, de schommeling in de schuinstand van de aardas, met een cyclus van 41.000 jaar.

Ook de ijstijden worden verklaard met de precessie, de excentriciteit en de nutatie. Op dit moment geldt de precessie in combinatie met de excentriciteit nog als de enige oorzaak van de ijstijden. Het ritme van 100.000 jaar zou samenvallen met de schommelingen in de excentriciteit.

Stel echter dat er 11.710 ± 200 jaar geleden (koolstofdatering van het plotselinge einde van de laatste ijstijd, het jaartal ligt dan tussen 9.960 en 9.560 v.Chr.) inderdaad een kosmische ramp gebeurde waardoor de stand van de aardas zich verplaatste, dan valt de hele theorie van de ijstijden in duigen. O, wat jammer!  LOL

Signature 

Inanna schrijft BOUblog rolleyes

Profiel

Gepost: 14 augustus 2008 11:13 AM   [ Negeer ]   [ # 19 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1450
Geregistreerd  2007-01-04

Het einde van de laatste ijstijd… Is dat niet de gebeurtenis waar de pyramiden bij Gizeh en de Sfinx naar zouden verwijzen? Volgens alternatieve onderzoekers dan. In ieder geval zou de Sfinx geërodeerd zijn door regenval (geoloog die het bekeken heeft), niet door zand en wind.

Signature 

-==VICTORY IN AFGHANISTAN==-

NO SURRENDER TO THE TALIBAN

Profiel

Gepost: 14 augustus 2008 11:36 AM   [ Negeer ]   [ # 20 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank

Nog iets anders: het centrum van de laatste ijskap lag in de Hudsonbaai. Het lijkt aannemelijk dat ook de noordpool daar lag. Lees voor de ijstijden John Imbrie: : Ice Ages, solving the mystery. Vertaling: Dr. A.J. van Loon: De IJstijd, het raadsel ontsluierd. Standaard Wetensch. Uitgeverij, Antwerpen 1980. ISBN 90 02 14226 9. Goede introductie.

Als de polen zich verplaatsten, dan liep deze verplaatsing langs de huidige 75 tot 90 graden Westerlengte en 90 tot 105 graden Oosterlengte. De ramp van de verplaatsing zou langs deze meridiaan het grootste zijn. Het punt van geen verplaatsing, daar waar de afstand tot de polen gelijk bleef, ligt volgens mij dan ongeveer in de Congo. Dat land was en bleef op de evenaar. Ook Egypte kan niet zwaar zijn getroffen, het ligt ook langs de lijn van de minste verplaatsing. Maar in deze landen verschoof het noorden wel naar een andere plaats. Irak (de Tuin van Eden) verplaatste zich een flink stuk naar het noorden. Een beetje spelen met de wereldbol, dan snap je het wel…

De Sfinks is mogelijk van voor de laatste ijstijd, maar de Grote Piramides zijn zeker van later datum. In denk dat ze inderdaad zijn gebouwd door de farao’s van de 4e dynastie, maar dan wel op een plaats die al heel lang heilig was. Ook kan de kop van de sfinx later zijn bijgehakt. Het ding is ooit opgegraven door Amenophis II of III. Maar het lichaam van de sfinx toont sporen van water-erosie en er is geen water! Vroeger wel, tijdens de ijstijd was de Sahara nat en dat is daarna nog duizenden jaren zo gebleven. Besef ook dat de sfinx geen bouwwerk is, het ding is uitgehakt uit een rots.

Dat verhaal over de piramides en Orion zou dan niet kloppen, maar de Exodus zou ook een kosmische ramp kunnen zijn. Het enig mogelijke jaartal voor de Exodus 1628 v.Chr. Dit in verband met de storing in de boomjaarringen en de uitbarsting van Santorini. Dat laatste is een paar jaar geleden bewezen aan de hand van een opgegraven olijfboomtak die men kon koolstofdateren. Kwam uit rond 1630 v. Chr. plus of min een decennium of zo, de exacte data moet ik opzoeken.

Het probleem, ook met die docu van Charlton Heston, is dat er jaartallen worden berekend op grond van een stabiele kosmos. Dat is echter slechts een wetenschappelijke aanname, een onbewezen axioma dat wordt tegengesproken door ieder religie en ieder mythologisch systeem.

En dan nog dit: het boek dat ik hierover heb geschreven, is nooit gepubliceerd. Tot mijn verdriet past het “niet in ons fonds”. Als je er iets van wil lezen, stop dan even je e-mail adres in mijn mailbox.

Groetjes!  wink

Signature 

Profiel

Gepost: 14 augustus 2008 12:08 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]  
Administrator
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  461

Tja, datering van ondermeer de Sfinx, pyramiden, Angkor Wat, enz. worden gedaan aan de hand van de precessie van de sterrenbeelden die verschoven zijn door de wiebeling van de aardas. Zo rekent men terug en concludeert men dat voor een perfecte “alignment” met het juiste sterrenbeeld (zoals Leo voor de Sfinx) terug in de tijd moet aan de hand van de precessieverschuiving.

Maar als de aardkorst inderdaad zo makkelijk om de mantel heen zou kunnen schuiven en drijven en in korte tijd met duizenden kilometers verschuiven, dan is er van alignment helemaal geen sprake meer omdat de afwijkingen helemaal niet meer te voorspellen zijn. Eigenlijk gaat het precessie-argument uit van een totaal onveranderende en stabiele aardkorst en een hemel die volgens een vast stramien “verschuift” (ervan uitgaande dat de aardaswiebel ook constant is en niet door massaverschuivingen aan de oppervlakte beïnvloed wordt).

Wel frappant dat ik daar mensen als Hancock en Bauval nooit over heb horen reppen. Dat terwijl ze de verschuivende aardkorsttheorie van Hapgood onderschrijven en daardoor denken dat Atlantis onder de Antarctische ijkap ligt.

Signature 

Profiel

Gepost: 14 augustus 2008 12:57 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank

Maar als de aardkorst inderdaad zo makkelijk om de mantel heen zou kunnen schuiven en drijven en in korte tijd met duizenden kilometers verschuiven, dan is er van alignment helemaal geen sprake meer omdat de afwijkingen helemaal niet meer te voorspellen zijn.

Anta, de aardkorst kan niet gemakkelijk verschuiven. Hapgood dacht dat hij zou gaan glijden op de stroperig vloeibare aardmantel, maar later bleek dat bergen “wortels” hebben. Onderzoek de structuur van de aardkorst en je zult ontdekken dat dit deel van de hypothese van Hapgood niet klopt. De aardkorst kan niet plotseling gaan schuiven.

Tegelijkertijd is er veel dat wijst op een plotselinge verplaatsing van de polen. Ik zeg plotseling, vanwege die diepvries-mammoeten, maar ook vanwege het bewezen feit dat de gemiddelde temperatuur op een wetenschappelijke basis in Groenland binnen 3 jaar tijd met 7 graden is gestegen. Dat blijkt uit de ijsboorkernen.

Er is een andere mogelijkheid, die gaat over zwaartekrachtvelden. Ook daar heersen misverstanden over, men denkt dat zwaartekrachtvelden elkaar aantrekken, maar als de onderlinge snelheid hoger ligt dan de ontsnappingssnelheid, dan wordt de baan een hyperbool en dan stoten ze elkaar juist af! Het komt in de kosmos dus alleen maar tot een botsing, als de snelheid waarmee twee hemellichamen elkaar naderen laag is. De aarde is maar klein, dus de ontsnappingssnelheid is er laag.

Een dergelijke move van twee hemellichamen die elkaar met hoge snelheid naderen en dan hyperbolisch weer uit elkaar gaan, zou kunnen bewerkstelligen dat de aarde op tilt raakt ten opzichte van zijn as. Aardbevingen zouden het gevolg zijn, de polen zouden zich verplaatsen, de evenaar zou zich stabiliseren op een iets andere plaats, langs een iets andere lijn. Lees voor de gevolgen daarvan Hapgood: Earths shifting crust.

Ook de baan van de aarde kan dan veranderd zijn, vandaar die verhalen over een “nieuwe zon”. De hemel zou een lange tijd verduisterd zijn, maar als de wolken optrekken, is de zon niet meer hetzelfde. Dit motief komt in vele mythen voor.

En dan is er nog het kosmische elektromagnetisme. Alles heeft een elektromagnetische lading, dus als een ander hemellichaam door ons elektromagnetische veld gaat, dan zou dat wel eens een flinke bliksem kunnen opleveren. Helaas snappen de geleerden nog altijd vrij weinig van het magnetische veld rond de aarde. Maar een goed voorbeeld van dit fenomeen is de bliksem die Jupiter afvuurt op Io. Google daar maar eens op! Wat een kosmische marteling! Arme Io. Hoe deze gemartelde maan aan haar naam komt, dat is of toeval, of ze wisten het. In de Griekse tragedie Prometheus Geketend van Aischylos wordt prinses Io van Argos namelijk gemarteld door Zeus, oftewel Jupiter.

Misschien moet ik ook mijn trilogie eens afschrijven, maar als niemand hem wil uitgeven, dan motiveert dan niet zo.

Signature 

Profiel

Gepost: 14 augustus 2008 05:35 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]  
Administrator
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  461
Inanna - 14 augustus 2008 12:57 PM

Misschien moet ik ook mijn trilogie eens afschrijven, maar als niemand hem wil uitgeven, dan motiveert dan niet zo.

Misschien moet je eens contact opnemen met Mayra Publicaties, de uitgeverij van Robin de Ruiter.

Signature 

Profiel

Gepost: 15 augustus 2008 09:50 AM   [ Negeer ]   [ # 24 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  685
Geregistreerd  2008-01-15

Tegenwoordig gooi je toch gewoon je boek (manuscript) op LuLu.com of Scribd.com? Heb je helemaal geen uitgever nodig!

Signature 

“Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism—how passionately I hate them!”

Profiel

Gepost: 15 augustus 2008 01:14 PM   [ Negeer ]   [ # 25 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  948
Geregistreerd  2007-05-10

En ik koop hem wel, want ik leer hier nog eens iets nieuws!

Signature 

Het zijn gewoon allemaal ontiegelijke klootzakken.

Profiel

Gepost: 16 augustus 2008 07:55 PM   [ Negeer ]   [ # 26 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  58
Geregistreerd  2008-02-19

Ik ben ook wel bereid dat boek te kopen, ik heb me nog niet zoveel bezig gehouden met deze zaken, maar ik vind het zeker wel interessant. Als je hem op dit moment digitaal hebt en niet de kans ziet om hem binnen korte tijd uit te geven, kun je hem mailen naar mtg1_tk at hetemeel (anti-spam).

Signature 

Wordt mijn discipel: http://killer-spree101.mybrute.com

Kimi no koto mamori nuku kara
Makenai de ichirin no hana

Profiel

Gepost: 18 augustus 2008 08:09 PM   [ Negeer ]   [ # 27 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  109
Geregistreerd  2007-01-07

Sow Inanna, je weet er veel van lees ik smile. Ik kom woorden tegen, die ik mijn aardse bestaan nog niet eerder ben tegengekomen.

Over het ontstaan van de aarde, en alles wat daarmee te maken heeft, ben ik altijd al gefascineerd geweest. Ik kon mezelf gek denken over datgene, wat sommigen hiero denken: de reden van ons bestaan, hoe groot is het heelal, bestaat er een begin, etc. Lekker filosofisch smile. Echt inhoudelijk erover meepraten, zoals jij nu doet, kan ik niet; daarvoor heb ik me al die jaren te weinig verdiept in dit soort stuff (ik zat meer achter de vrouwen aan, lol).

Over je boek: probeer het idd eens bij Maya. Daar dacht ik ook direct aan. En anders via internet.

Profiel

2 van de 2
2