Wachtwoord vergeten?

1 van de 2
1
Bouw pyramide ----> stenen aanelkaar verbonden met staal/ijzerdraad? 
Gepost: 12 augustus 2008 08:28 PM   [ Negeer ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  109
Geregistreerd  2007-01-07

Iemand vertelde mij zojuist dat de grote lompe stenen van de pyramides zijn verbonden met dik ijzer- of staaldraad. Klopt dit bericht? Ik zie het zo niet op google en het lijkt mij nogal bijzonder zo rond die tijd.

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 09:08 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  7
Geregistreerd  2007-10-31

Ik heb eens een documentaire gezien waarin getoond werd dat er in zowel “Mayaanse” als Egyptische bouwsels, er stenen waren die door de makers vervaardigde ‘inkepingen’ vertoonden. Die inkepingen maakten het volgens de betrokken wetenschappers mogelijk om door middel van een “iron wedge” een soort verbinding tussen twee blokken te verwezenlijken, waardoor ze een veel steviger uiteindelijk bouwwerk vormden. Er werden een aantal van die wedges getoond en dat waren een soort van steeksleutel-achtige constructies, die heel mooi in de inkepingen gepast konden worden.

Maar ik heb geen idee welke documentaire dat was en het gaat dus ook niet direct over ijzer- of staaldraad dat compleet door de blokken liep, maar het komt toch aardig in de buurt.

Profiel

Gepost: 12 augustus 2008 09:24 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  7

Hebbes:

http://video.google.com/videoplay?docid=-4848668803639628771&ei=rOChSL-6EYOOiwKcwPzRDw&q=origins+of+man

En dan rond 29:00 en verder. Ik moet er bij vermelden dat deze documentaire volgens mij al ruim tien jaar oud is en dat er nogal wat controverse omheen hangt. Dus hoe geloofwaardig alles is, laat ik aan eigen interpretatie over.

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 01:08 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Administrator
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  461
Geregistreerd  2006-12-29

Bateman, bedankt voor deze zeer interessante docu.
Ik vind hem allesbehalve vaag. De laatste weken zit ik weer compleet in deze shit.
Thanks!

Signature 

L’enfer, c’est les autres

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 03:47 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  90
Geregistreerd  2008-02-12

Die dude die dit presenteert is toch die dooie NRA pief??

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 04:33 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  685
Geregistreerd  2008-01-15

Yup, Charlton Heston is de acteur bekend van de klassieker Planet of the Apes. “Get your hands off me, you damn dirty ape!”

Hij gaat de geschiedenis in om z’n reeds voor z’n dood legendarische uitspraak tijdens een NRA meeting: “...from my cold dead hands!” dankzij Bowling for Columbine. Wat een portret was dat! LOL

Signature 

“Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism—how passionately I hate them!”

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 04:33 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1524
Geregistreerd  2007-01-01

Beste Anta, ook ik heb ooit de boeken van Hapgood gelezen. Er valt echt geen speld tussen te krijgen: voor het einde van de laatste ijstijd lagen de polen op een andere plek! Er is alleen een belangrijk ding mis met het werk van Hapgood: hij dacht dat de aardkorst als een soort losse schil rond de aarde lag. Later kon men dit weerleggen: als je een berg ziet, dan is dat slechts het topje van de “ijsberg”. Ongeveer 90 % van de berg steekt in het magma. Ieder gebergte heeft dus “wortels” en daarom kan de aardkorst nooit plotseling zijn verschoven.

De verplaatsing van de polen moet plotseling zijn geweest. Dat blijkt uit die bevroren mammoeten, met gras tussen de tanden en allerlei andere vegetatie van de gematigde breedtegraad nog in hun maag.

Als de aardse oorzaak die Hapgood noemt niet mogelijk blijkt, dan blijft er nog maar een ding over: een kosmische ramp! En dan geen inslag van een grote meteoriet, maar het passeren van een ander hemellichaam met een krachtig zwaartekrachtveld. Alleen dan kunnen de polen van plaats veranderen.

Besef wel dat dit dan ook van invloed is op de astronomische datering van Tiahuanaco. Het betekent dat je de precessie niet eenvoudig kunt terugrekenen. De huidige parameters zijn dan immers veranderd tijdens het einde van de laatste ijstijd.

Overigens doet dit niets af aan de principes van de evolutie-theorie, behalve dat die evolutie soms werd verstoord door rampen. In dat geval krijgt survival of de fittest een heel andere betekenis.

Omtrent die archeologische vondsten in de verkeerde aardlagen: dat weet ik niet! Ik heb er geen verklaring voor.

Signature 

Inanna schrijft BOUblog rolleyes

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 05:20 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  7

@ Antagonizer

Grappig dat je de laatste weken weer helemaal in deze shit zit. Dat gevoel deel ik namelijk volledig. Maar dat terzijde. Een deel van de gelinkte docu heeft veel onderzoek van Michael Cremo als basis. Die man heeft zelf ook een conference gegeven over wat hij denkt dat de “origins of man” zijn en de bewijzen die hij daarvoor claimt te hebben. Mocht je je interesse verder willen voeden en de beste man niet kennen, zie hier:

http://video.google.com/videoplay?docid=-2895087993533041198&ei=PfqiSNqjAoKQjQLzv7XDBQ&q=michael+cremo

Eerste paar minuten zijn in het Frans, maar de rest gewoon in het Engels. Erg interessante materie die je behoorlijk aan het denken zet over de alom geaccepteerde wetenschap betreffende onze “origins”.

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 05:35 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  90

Als we dan toch gaan gooien met docu’s over het ontstaan der mensheid…
Deze heeft mijn wereldje destijds wel n beetje op z’n kop gezet.
Wijlen Bram Vermeulen met:  “In den beginne”

http://video.google.nl/videoplay?docid=7839230871595849116

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 05:40 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  7

En als we het dan toch over ancient societies hebben: een persoon die mij uitermate geboeid heeft is Michael Tsarion. Deze heer heeft een DVD serie gemaakt van een kleine (...) 60 uur, genaamd “Origins and Oracles” (zie ook https://originsandoraclescatalog.orderport.net/22226469/productpage.asp?title=Origins%20and%20Oracles%20Box%20Set). Hij behandelt hierin zijn visie op de geschiedenis van de mens, met verklaringen voor historische gebeurtenissen die door de huidige wetenschap niet verklaard worden.

Een kleine waarschuwing vooraf, mocht je deze materie cq. persoon nog niet kennen: hij gaat erg diep (60 uur is niet bepaald weinig) en zijn verklaringen zijn bij vlagen echt “way out there”, als je ze vergelijkt met de gangbare wetenschappelijke verklaringen. Ik denk dat je hem een beetje met David Icke kunt vergelijken en alhoewel ik beide heren uiterst interessant cq. informatief vind, is de neiging van de meeste mensen er helaas nog steeds eentje die als doel heeft het belachelijk maken en ontkrachten van niet-gangbare stellingen of theorieen.

Maar ik heb van elke minuut genoten en hele grote delen van wat de man presenteert zijn gewoonweg ingenieuze compilaties van historische feiten die de ontwikkeling van de mensheid in een heel ander daglicht zetten.

Voor een wat kortere introductie kan ik je verwijzen naar de volgende url:

http://video.google.com/videoplay?docid=-8545585184878490822&ei=sv-iSMidFIGciwKwzL3iBQ&q=michael+tsarion

Hier geeft hij een conference waarbij hij kort (en ja, zelfs dit filmpje duurt ruim 200 minuten) zijn werk aanstipt. Ik zou zeggen, ga er eens voor zitten en kijk of je er iets mee kunt. Veel plezier en sterkte wink

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 05:45 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  90

En voor deze moet je ook ff vrij nemen… duurt 3 uur.
Gaat o.a. over de maya calender. Zeer interessant.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-8689261981090121097&hl=nl

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 05:53 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  90

Iemand wel eens van Kent Hovind gehoord?
Hij hangt t “creatisme” aan en is dus n beetje n bijbelfreak maar laat o.a. ook de mens- en dinoafdruk zien uit de 1e docu van deze topic. Ook reuzen en Atlantis passeren de revue.
Hij gaat in sommige docu’s de discussie aan met wetenschappers tijdens debatten op universiteiten en is n erg leuke vent om naar te luisteren. Ook geeft ie je n paar goeie tips over gezondheid, voedsel en medicatie.
Op video.google ff zoeken op Kent Hovind en je vind uren aan lecturen. En dat rijmt.
Grtz Luuk

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 07:52 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  109
Antagonizer - 13 augustus 2008 01:08 PM

Bateman, bedankt voor deze zeer interessante docu.
Ik vind hem allesbehalve vaag. De laatste weken zit ik weer compleet in deze shit.
Thanks!

Thank me smile. Ik begon dit draadje rasberry.

OT: ik zie boeiende links voorbij komen. Aangezien ik vanaf nu 3 weken vakantie heb, ga ik er eens lekker voor zitten.

V.w.b. die piramide (want daar is het mij eigenlijk om te doen); het is dus goed mogelijk...........die persoon, welke ik gisteren sprak, is bijzonder gefascineerd over ooparts. Hij sprak daarnaast over de oudste beschaving ter wereld, waarvan mij het bestaan tot gisteren niet bekend was (helaas weet ik de naam van die beschaving niet meer). Ook vertelde hij dat Jezus voorlas uit een bijbel, die betrekking zou hebben op een eerdere beschaving?!?!

Het werd mij op den duur een beetje te veel allemaal, lol.

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 08:06 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  7

Luuk,

Ik heb hem zojuist even gegoogled (en kende hem dus nog niet) maar moet je eerlijk bekennen dat ik grote moeite heb met mensen die overtuigd aanhanger van een specifiek geloof zijn.

Zoals hij zelf aan het begin van een van zijn speeches aangeeft, gelooft hij de bijbel van begin tot eind. Dan houdt het voor mij eerlijk gezegd wel op. Het kan best zijn dat de man op bepaalde punten gelijk heeft wat betreft het regelmatig falen van de wetenschap inzage het geven van waterdichte verklaringen. Hij gaat echter tekeer tegen iemand als Darwin die hij regelmatig racistisch noemt en dan ga je wat mij betreft een stap te ver. Dat de nazi’s Darwins theorie van “the survival of the fittest” aan de grond van hun ideologie hadden liggen is mij bekend, maar als mijnheer Hovind dat soort argumenten gaat gebruiken, dan wil ik hem toch subtiel wijzen op wat zijn religie zoal heeft aangericht. Om de overduidelijke directe links van de katholieke kerk met de nazi’s nog maar niet te noemen. De man ziet dus wat mij betreft alles vanuit een heel beperkt referentiekader en dat kan als je over de oorsprong van de mens probeert na te denken mijns inziens nooit een goede zet zijn.

Verder heeft hij zoals mij duidelijk is geworden de zogenaamde “Hovind Theory” opgesteld. Die theorie doet hij zelf nergens echt duidelijk uit de boeken en dus stuitte ik al snel op deze site:

http://www.kent-hovind.com/theory.htm

Een wat vluchtige blik over de aangeboden tekst stemt mij in ieder geval niet echt hoopvol en ik laat de heer Hovind daarom even links liggen. Mensen als Tsarion zijn zeer spirituele mensen, maar dan niet in de context van een specifiek geloof en dus ook zonder de dwang om alles in het plaatje van hun geloof te passen. Dat geeft mij een wat oprechter gevoel wanneer ik hun informatie tot mij neem.

Maar dat is uiteindelijk allemaal een kwestie van smaak smile In ieder geval dank voor je suggestie,

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 08:19 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  7

Oriz,

Als je er echt goed voor wilt gaan zitten, dan zou ik je echt Michael Tsarion aanbevelen. Wat hij je voorschotelt geeft dusdanig veel stof tot nadenken waar je echt weken mee vooruit kunt wink Het interessante van zijn aanpak is (in de DVD serie die ik noemde), dat hij alles continu onderbouwt met verwijzingen naar bronnen, die je meestal met behulp van het almachtige Internet direct kunt natrekken. De dingen die je nu oppervlakkig aanstipt worden door de heer Tsarion behandeld en hoewel ik het niet altijd eens kan zijn met zijn conclusies en gedachtengangen, heeft het wel een behoorlijke impact op je en zet het een mens (hopelijk) aan tot nader onderzoek.

Verder weet ik niet hoe je aankijkt tegen boekmateriaal, maar mocht je deze materie dusdanig interessant vinden, dan heb ik nog wel wat aanbevelingen voor je.

Trouwens, voor de wat meer “recent” georienteerde Zapruder bezoekers: Tsarion trekt zijn hele geschiedenis door tot aan de tegenwoordige tijd en daarbij komen dus ook onderwerpen als 911 aan de orde. En ja, ook deze mijnheer komt tot de conclusie dat de NWO een feit is en dat gebeurtenissen als 911 een compleet andere achtergrond hebben dan de gemiddelde wereldburger denkt. Misschien voor meer mensen die het aandurven dus een aanradertje.

Profiel

Gepost: 13 augustus 2008 08:34 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  109

Dat laatste is bij een aantal gerespecteerde mensen hiero al een tijdje bekend. Ik heb ooit een poging ondernomen om Tsarions “The Future of Mankind” te gaan zitten kijken. Op de een of andere manier lukt het me niet om mijn aandacht er volledig bij te houden. Te veel monotoon gepraat. Ik blijf steken op iets meer dan een uur.

Ik ga binnenkort es ff wat afspreken met die gast, die ik gisteren sprak. Hij heeft nogal wat dvdmateriaal thuis liggen over geschiedzaken als ik me niet vergis. Ik heb op mijn beurt hem zeer nieuwsgierig gemaakt naar de toestand rondom 9/11; ik gaf hem 2 weken geleden een dvd van Loose Change Final Cut. Hij was shocked........voor mij aanleiding om nog 6 dvd’s met allerlei info aan hem te geven (osa, the corporation, money masters, john o’neill, power of nightmares, 9/11 mysteries).

Het lijkt wel zieltjes ‘winnen’, haha. Blij dat er iig iemand vlakbij woont, die zich hiervoor ook zeer interesseert. De meeste mensen leven gewoon hun dagelijks leven en nemen dit soort info voor vermaak aan.

Profiel

1 van de 2
1