Rik - 14 augustus 2008 10:21 AM
Net als frankrijk, schitterend land, jammer dat er fransen wonen.
Een vriendin die net terug is uit amerika vertelde dat ze bij de douane in het openbaar haar kleren moest uittrekken, ze mocht dan nog wel haar bh aanhouden.... Het was omdat er een stalen labeltje aan zat vertelden ze, jaja, haar bh had stalen beugels en die hoefde dan niet uit.... of zijn het gewoon machtswellustige geilpijpen die douaniers?
Het schijnt dat Parijzenaren volledig verantwoordelijk zijn voor het beeld van de arrogante, chauvinistische Fransman/vrouw. De Fransen daarbuiten zijn net mensen, zo heb ik mij laten vertellen. Ik heb er maar één of twee persoonlijk gesproken.
En wat betreft die veiligheidsmedewerkers… Dat is gewoon werkverschaffing. Ik heb ze gezien in Florida en mijn conclusies:
-(zeer) laag niveau, laag betaald (hebben niet eens geld om gebroken voortand te laten fixen);
-massaal aanwezig op het vliegveld en blij als ze naar huis kunnen, weg uit de heksenketel
De douaniers lijken wat hoger opgeleid en doen alleen de paspoort check en fingerprint + mugshot.
De overige Nederlandse toeristen van de chartervlucht staken hun misnoegen over Amerikaanse inefficiency (je bagage wordt minstens twee keer gescand omdat de verschillende scanploegen elkaar kennelijk niet vertrouwen) niet onder stoelen of banken. Dat gaf me toen nog wel hoop.