Van wie zijn zulk soort sites als Zapruder en Niburu, wie
hebben ze opgezet?
Wordt er mee verdient? Zijn het kranten die dit als
nevenaktiviteit hebben? Zijn zij saboteurs die met
opzet slechte websites maken, want er mankeert nogal wat.
Zulk soort sites schijnen er al jaren te zijn, ik vind het
niveau van hoe het er uitziet nogal beneden peil. Op andere
sites waar ik al jaren kom zoals bepaalde hobbysites voor
muzikanten ziet het er veel beter uit en werkt alles veel
beter.
Hieronder wat voorbeelden van Zapruder en Niburu.
Zapruder
Zapruder zal al wel 5 jaar bestaan en die site heeft de volgende gebreken.
Alinea’s
Je moet een spatie zetten om een alinea te krijgen.
Rare blauwe vormgeving met kleine lettertjes
De achtergrondkleuren van Niburu zijn nogal afwijkend en lelijk blauw en de letters zijn standaard nogal klein, dat kan misschien een probleem zijn voor sommige mensen. Ikzelf heb altijd voor het hele internet mijn eigen instellingen dus ik heb er niet zoveel problemen mee.
Moeilijkheden als nieuwkomer om erachter te komen dat er reakties bestaan op een artikel
Het is voor nieuwkomers vaak niet duidelijk dat er onder
een artikel ook nog reakties staan, zelf heb ik er 3 maanden
over gedaan om daar achter te komen.
Niet mogelijk om vetgedrukte zinnen te gebruiken vanuit Outlook Express
Het is niet mogelijk om vetgedrukte zinnen en woorden te gebruiken vanuit bijvoorbeeld outlook express. Het is wel mogelijk maar dan moet die ‘boldfunktie’ weer gebruikt worden wat erg gebruikersonvriendelijk is.
Tekst breekt afwijkend af bij verschillende instellingen van Outlook en Windows
Als de tekst goed leesbaar is bij de standaard instellingen van Outlook en Windows dan wil dat nog niet zeggen dat het goed leesbaar is in de aangepaste vorm. En andersom. De tekst breekt namelijk anders af per regel, sommige zinnen eindigen eerder als dat bedoelt was.
Compatibilteit met tekstformaten
Zoals bij iedere website kunnen rtf bestanden en andere formaten er niet meteen perfekt uit zien, er is altijd wel iets verkeerd met regelbreedtes.
Regelbreedte is vaak te breed
De regelbreedte is vaak te breed zodat je bij bepaalde
windowsinstellingen niet de hele zinnen kunt lezen.
Tenzij je de originele windowsinstellingen gebruikt,
maar zoals bekend zijn de letters dan nogal klein.
Niburu
Niburu bestaat ook al zo’n 5 jaar en die hebben de
volgende gebreken.
Afwijkende letters
Er klopt iets niet met de letters op de site. U zou dit eens uit kunnen testen. Het gaat voornamelijk om woorden met puntjes op de ‘i’. Ik krijg dan afwijkende letters te zien.
Donkere vormgeving met kleine lettertjes
De achtergrondkleuren van Niburu is nogal afwijkend en donker en de letters zijn standaard nogal klein, dat kan misschien een probleem zijn voor sommige mensen. Ikzelf heb altijd voor het hele internet mijn eigen instellingen dus ik heb er niet zoveel problemen mee.
Een duidelijke link naar ‘het laatste nieuws’ zou goed zijn voor nieuwkomers
Het item ‘Nieuws’ is voor een nieuwkomer op Niburu niet duidelijk aangegeven. Er staat wel Nieuws maar het is niet duidelijk dat je daar op kunt drukken en dat je dan het laatste nieuws te zien krijgt. Het zou beter zijn als er links op het scherm de naam ‘het laatste nieuws’ te zien
zou zijn.
Het niet kunnen zien van bepaalde hyperlinks bij bepaalde windows instellingen
Ik gebruik andere instellingen, grotere letters en vrijwel kleurloos. Op andere websites heb ik geen problemen met het vinden van bepaalde hyperlinks, op Niburu wel. Zo kan ik niet zien de hyperlink ‘New Topic’ en ‘Post Reply’. Ik kan er wel op klikken maar het is wel flink zoeken zelfs als je weet waar het ongeveer zal staan.
Het is niet mogelijk om vetgedrukte zinnen en woorden te gebruiken vanuit bijvoorbeeld outlook express. Het is wel mogelijk maar dan moet die ‘boldfunktie’ weer gebruikt worden wat erg gebruikersonvriendelijk is.
Tekst breekt afwijkend af bij verschillende instellingen van Outlook en Windows
Als de tekst goed leesbaar is bij de standaard instellingen van Outlook en Windows dan wil dat nog niet zeggen dat het goed leesbaar is in de aangepaste vorm. En andersom. De tekst breekt namelijk anders af per regel, sommige zinnen eindigen eerder als dat bedoelt was.
Compatibilteit met tekstformaten
Zoals bij iedere website kunnen rtf bestanden en andere formaten er niet meteen perfekt uit zien, er is altijd wel iets verkeerd met regelbreedtes.
Regelbreedte is vaak te breed
De regelbreedte is vaak te breed zodat je bij bepaalde
windowsinstellingen niet de hele zinnen kunt lezen.
Tenzij je de originele windowsinstellingen gebruikt,
maar zoals bekend zijn de letters dan nogal klein.
Ik heb nog iemand nodig die mijn tuin van al het onkruid ontdoet, jij hebt kennelijk geen reet te doen, ik geef je 8 euro per uur? Deal? Help me wel herinneren dat ik een handleiding ‘onkruidwieden’ voor je maak. Deze post inschattende kan namelijk het zijn dat ik je boven je niveau wil inzetten…
Zapruder is van een mannetje met een fototoestel en teveel geld, er wordt gezegd een (onofficiele) zoon van Bernhard. Jawel, die Bernhard.
Niburu is een heel ander verhaal. Het schijnt dat de site op de achtergrond gerund wordt door iets wat “De galactische Federatie” genoemd wordt, een schimmige organisatie die in het verleden al eens gelinkt is aan de toenmalige BVD. Verder weet ik het niet precies , maar de zaken die je noemt over de Niburu site zijn het gevolg van een “alien” programmeertaal die niet helemaal lekker omgezet kan worden. Daar zijn ze aan bezig, maar met dat geprogrammeer hebben ze in ieder geval al bereikt dat de site diverse keren uit de lucht was al word het vele vliegverkeer boven Groningen daar ook als reden voor genoemd.
Ja,ik ben de bastaardzoon van Bernhard, heeft ie gemaakt bij mijn moeder, die het ooit ook met JFK deed. Je bent bent echt wel een zielige amoebe als je dat gelooft Daar heeft onze Monkey jullie behoorlijk te kakken gezet.
Met jullie is het helemaal geen lol, jullie geloven alles, zolang het maar een dom verhaal is.
En waar dat ‘teveel geld’ vandaan komt is me ook een raadsel, was het maar zo. Deze site wordt betaald uit mijn eigen zak en daarom is het zo irritant dat iq-nullen als jullie er ook rondhangen…
Best een wonder trouwens dat we (Antagonizer, Donk en ik) tussen kneuzen als jullie nog zo normaal kunnen blijven. Het heeft zelfs wel voordelen. Tijdens het trainen hebben Antagonizer en ik de meest geweldige grappen en verhalen. Over jullie dus. De hele sportschool vraagt zich natuurlijk af waar dat om gaat, maargoed. Uitleggen heeft geen zin, ze zouden zoveel onnozelheid toch niet begrijpen. Hoewel dat Bernhard verhaal op mijn werk echt een top-joke is gebleken.
Niet erg serieus deze site dat weet ik maar er is helaas
geen andere keus, geen minder slechte site. Allemaal domme grapjes geen enkel serieus antwoord.
Misschien dat er toch nog iemand is die hier serieus op
wilt ingaan of zijn ze hier allemaal van het Patman niveau?
Mag ik je vragen welke site s je dan bezoekt die zo geweldig zijn.
Overigens als je de lelijke blauwe kleur zat bent staat onderaan in het midden, een knoppie waar je de kleur kan veranderen van je beeld.
Kan je effe proberen.
En bij Niburu als je de start pagina hebt is duidelijk het nieuws aangegeven + optie > voorgaande 300 nieuwe berichten.
Maar het zou kunnen dat je verkeerd terecht komt en dan moet je effe op het plaatje/foto klikken.
En volgens mij is het ook mogelijk bij niburu de kleur aan te passen.
Wat vind je overigens van http://www.zapburu.nl is een erg leuke site misschien heb je voor hun ook nog tips/comments
Wie gebruikt er in vredesnaam Outlook Express??? En hoe durf je jezelf Nononsense te noemen en dan zo’n post te maken
Mag ik je vragen welke site s je dan bezoekt die zo geweldig zijn.
Overigens als je de lelijke blauwe kleur zat bent staat onderaan in het midden, een knoppie waar je de kleur kan veranderen van je beeld.
Kan je effe proberen.
En bij Niburu als je de start pagina hebt is duidelijk het nieuws aangegeven + optie > voorgaande 300 nieuwe berichten.
Maar het zou kunnen dat je verkeerd terecht komt en dan moet je effe op het plaatje/foto klikken.
En volgens mij is het ook mogelijk bij niburu de kleur aan te passen.
Wat vind je overigens van http://www.zapburu.nl is een erg leuke site misschien heb je voor hun ook nog tips/comments
vrindelijke groet toktok
Bedankt voor het 1e serieuze antwoord in deze discussie.
Onderstaande link is een goed voorbeeld van 1 van de
websites voor hobbyisten die heel goed werkt. Het lijkt me
niet moeilijk voor Zapruder medewerkers om ook zo’n goed
funktionerende website te maken.
http://www.homerecording.com/bbs/index.php?
Ik zal zapburu even proberen, ik dacht eerder dat de naam
zapburu een geintje was, maar nu blijkt het dus echt te
bestaan. Ik zal ze mijn tips geven.
Ja, de optie ‘Laatste nieuws’ is inderdaad recentelijk hersteld op Niburu.
Zapburu volgt op ludieke, soms serieuze wijze.....
- Zie de tekst, niet serieus genoeg.
- Rare gele achtergrond voor de letters.
- Best wel redelijke layout, maar alleen als de
oorspronkelijke internet explorer instellingen gebruikt
worden. Sommige mensen zetten een hoop dingen uit zoals:
Internet Explorer \ Extra \ internet opties \ toegangelijkheid \ bovenaan 3 kruisjes zetten.
Zapruder is van een mannetje met een fototoestel en teveel geld, er wordt gezegd een (onofficiele) zoon van Bernhard. Jawel, die Bernhard.
Niburu is een heel ander verhaal. Het schijnt dat de site op de achtergrond gerund wordt door iets wat “De galactische Federatie” genoemd wordt, een schimmige organisatie die in het verleden al eens gelinkt is aan de toenmalige BVD. Verder weet ik het niet precies , maar de zaken die je noemt over de Niburu site zijn het gevolg van een “alien” programmeertaal die niet helemaal lekker omgezet kan worden. Daar zijn ze aan bezig, maar met dat geprogrammeer hebben ze in ieder geval al bereikt dat de site diverse keren uit de lucht was al word het vele vliegverkeer boven Groningen daar ook als reden voor genoemd.
Je steekt de draak er mee, maar het zou wel goed kunnen, want boze tongen beweren dat Michael Moore een fraud is en het zal niet de eerste keer zijn dat de geheime dienst een groep opricht.
Het linken naar youtube is ook dubieus, want stel dat die conspiracies waar zijn dan is youtube ook betrokken bij het geheel en is het voor hun een peace of cake wat betreft humanoids tracken en tracen.
Ik maak trouwens wel eens het geintje dat de commies achter de aanslagen op het WTC zitten, omdat zij zoveel geld verdiend hebben met die anti-kapitalistische conspiracy propaganda en hun komt het heel erg goed uit dat de kapitalisten de schuld krijgen.
Volgens mij werden de Commies zwartgemaakt omdat ze de race naar de maan gewonnen hadden en sommige mensen niet zo goed tegen hun verlies konden. Maar wat weet ik er nou van
Het is voor nieuwkomers vaak niet duidelijk dat er onder een artikel ook nog reakties staan, zelf heb ik er 3 maanden over gedaan om daar achter te komen.