Ik ga ‘m binnenkort kijken, heb toevallig deel 1 op DVD gebrand gisteren. Lijkt mij inderdaad ook heel interessant om eens te bekijken. Ben nu deel 2 t/m 5 aan het binnenhalen. Dat wordt veel kijkplezier op regenachtige avonden. Woei!
Geen hologrammen. Het waren papieren vliegtuigjes gevuld met chocolade, op afstand bestuurd door marsmannetjes die op geiten vliegen. Grow a brain please.
Ik geloof ook niet dat het hologrammen waren, wel dat de WTC-gebouwen met explosieven zijn neergehaald nadat de (echte) vliegtuigen de gebouwen in zijn gevlogen. Toch ga ik die DVD bekijken, want de eerste twee minuten die ik zag gaan over het bestaan van aliens en het contact met aliens wat de regering geheimhoudt. En dát vind ik dan wel erg interessant!
Waarom zou je hologrammen gebruiken als je ook gewoon een vliegtuig kunt gebruiken? Kun je überhaupt wel een hologram goed en helder projecteren in vol daglicht?
Je weet nochtans met zekerheid, dat je pas na bekijken kunt zeggen dat het crap is. Eerst kijken dus, dat ga ik alvast doen voor ik mijn comment op de OP geef.
Dit is namelijk niet mogelijk met onze huidige techniek.
Je kunt op 2 manieren een 3D hologram maken:
- Met 1 projector projecteren op een halfdoorlatend, half spiegelend doek, met een spiegel of wit doek eronder, waardoor het beeld terugkaatst en de illusie van een 3D-beeld wordt gecreëerd. Dut kun je alleen doen als de complete achtergrond donker en zwart is, zodra je ook maar een klein beetje kleur op de achtergrond ziet, of er extra licht bijkomt, zie je door de illusie. Het beeld kan ook nooit dit doek verlaten. Dit alles is in een stad onmogelijk om begrijpelijke redenen.
- Door 3 super sterke projectoren te plaatsen in een precieze hoek van 120 graden van elkaar. In het punt waar deze lichtstralen elkaar raken zou in theorie een hologram kunnen ontstaan. Deze techniek is nooit echt bewezen, al zou het in theorie kunnen. Grote nadelen van dit systeem zijn dat je dit beeld alleen stil kun laten staan, aangezien het hologram alleen ontstaat op het raakvlak van de projectie stralen. Daarnaast is het bijna onmogelijk om in de lucht te projecteren met daglicht. Zelfs ‘s nachts zie je als je in de lucht projecteert enkel een paar lichtstralen, vergelijkbaar met een moving head (bewegende lamp) waar een prisma voor zit, alleen dan met meerdere kleuren.
Dit is al niet te doen op een projectiescherm, zonder een hele zware machine te gebruiken (en zelfs dan is het resultaat om te huilen). En zelfs al bestonden machines van dit kaliber, dan zou je ook de projectie stralen zien, om maar te zwijgen van het feit dat een hologram van kleur zou veranderen als de achtergrond van kleur veranderd (voor wolken, of als de zon achter de wolken tevoorschijn komt).
Het spijt me voor alle aanhangers van deze theorie, maar als ik als simpele video-technicus jullie ongelijk al kan aantonen met mijn vakkennis, dan is jullie theorie wel heel erg shacky. En zelfs al was het technisch gezien mogelijk om dit te doen, dan zou dit getest moeten zin om het af te regelen, projectie kun je onmogelijk plaatsen door plaatsing en afstelling te berekenen. Dit zou mensen opgevallen zijn. Dit met projectie willen doen is duurder en moeilijker dan een echt vliegtuig te gebruiken. En om mensenlevens te sparen zou men dit ook niet gedaan hebben, bij een ramp met 2000 doden maken die 50 extra ook niet uit.
Hologrammen. Echt. En enorme speakers die de knal van boven lieten horen, een gigantische hamer gezwaaid door een vijftien meter hoge internet troll die de seismische trillingen veroorzaake en vijfhonderd neocon-kabouters die brokstukken naar beneden gooiden, terwijl vanuit de ruimte een wapen werd afgevuurd en een mega ventilator de vuurbal de zijkant uitblies. Ow wacht, het is misschien simpeler om een vliegtuig erin te knallen aangezien we die techniek wèl hebben.
Dit is niet eens kleuterschool-waardig, laat staan Zapruder-waardig. Van mij mag het draadje dicht.
Ik zeg ook niet dat het zo is, maar de techniek is veel verder dan je zou denken. Er staan gewoon filmpjes op internet waar te zie is dat er iemand op een podium staat die ineens weg is.
Ik zeg ook niet dat het zo is, maar de techniek is veel verder dan je zou denken. Er staan gewoon filmpjes op internet waar te zie is dat er iemand op een podium staat die ineens weg is.