‘Dutch Jimmy Carter’ accuses Israel of terrorism in new book By Cnaan Liphshiz, Haaretz Correspondent
Tags: Israel, Holland
The emotion in Andreas Van Agt’s voice as he lambastes Israel’s behavior seems puzzling for a man of his status. It is especially intriguing when one is reminded that this blue-eyed professed idealist is an astute statesman who presided as the Dutch prime minister for five years, until 1982.
“My involvement in the Middle East is certainly unusual,” Van Agt confessed in an interview with Haaretz at his home in Nijmegen, where he discussed Israel, the Palestinians, European foreign policy, the Holocaust and anti-Semitism.
Currently, Van Agt is writing a book about the Israeli-Arab conflict. In December he launched an info-site (http://www.driesvanagt.nl) about the subject, in which he accuses Israel of brutal treatment of the Palestinians, violating international law and implementing racist policies.
Among other illustrations, the site contains one snapshot of a graffiti slogan said to have been sprayed by Jewish settlers on a Hebron wall, reading: “Arabs to the gas chambers.”
Last year, Van Agt spoke as keynote speaker at a controversial solidarity rally with the Palestinian people in Rotterdam, where he lamented the Dutch boycott of Hamas, calling it wrong “and even stupid.” He has also been outspoken in accusing the Israel Defense Forces of acting like a terrorist organization.
“In my country, people are highly surprised by my demeanor. Some even say it should be ascribed to my advanced age; that I’m not fully in my right mind anymore,” the 77-year-old says with a snicker while sitting under the outdated portrait of the Queen, which hangs on the wall of his modern-style, taupe-colored den.
Ik heb niet het hele artikel gelezen. Veel te lang.
Maar wat niet vermeld wordt in het artikel, dat Dries van Agt een Rooms Katholiek is.
Dat is nogal belangrijk, want ook Adolf Hitler was een Rooms Katholiek.
Ook Opus Dei infiltrant Ruud Lubbers waaierde met de Lauwerkrans van Ceasar in Nederland, vanwege een Babylonisch baantje bij de UN.
Lekker kontjes knijpen, zacht gezegd.
Bij deze post een duidelijk protest van Davey Jones Lumey!
Ruud Lubbers &_8 behoren ondervraagt te worden door de Krijgsraad.
...
Voor de bezoeker die wil weten waarom Dries van Agt een landverrader zou zijn, kan ik aanraden het artikel te lezen, om zich daarna te gaan verdiepen in de werkelijke politieke situatie in Israël!
http://www.haaretz.com/hasen/spages/996909.html
JIHAD!
...
Hmmm.
Ja, voor mij is het gemakkelijker misschien als voor de bezoeker, om te begrijpen dat elke Rooms Katholiek, net als elke Moslim, zich, onbewust of niet, schuldig maakt aan hoogverraad. Dries van Agt is bezig de Joden te vervolgen, met behulp van Libanese Raket installaties. In de inhoud het artikel, dus ook in dat boek. Dries van Agt vervolgt de Joden, samen met de Moslims. Adolf Hitler is gewoon een typische Rooms Katholiek, laat u niet gek maken. Dat van die Holocaust was werkelijk gebeurd.
Waarom er zoveel Moslims en Rooms Katholieken nodig zijn?
Nederlander = Iemand die Amsterdam tot Hoofdstad heeft
Rooms Katholiek = Iemand die het Vatikaan tot Hoofdstad heeft
Moslim = Iemand die Mekka tot Hoofdstad heeft.
Dit zijn geen leugens, vraag het ze maar! Pas op, ze zouden wel eens kunnen gaan liegen...
Kijk, als Moslims met hun kop naar Amsterdam gaan bidden, dan worden dat ook Nederlanders. Maar ik beschouw Mekka als de Hoofdstad van Arabië, dus als Saoudie Arabië die moslims hier in Nederland niet snel een uitkering gaat geven, dan komen hier grote problemen. Ik heb geen enkel plicht een uitkering te verlenen aan een Rooms Katholiek of een Moslim. Hun bijgeloof is propaganda, die ook nog eens absurd veel schade teweeg brengt, en niet enkel aan het gezonde verstand!!!
Islam is latere zorg.
Eerst het Landverraad aanpakken, 8 kan u vast meer vertellen over geheime afspraken tussen Moslims en Katholieken dan ik!
Maar wat niet vermeld wordt in het artikel, dat Dries van Agt een Rooms Katholiek is.
Dat is nogal belangrijk, want ook Adolf Hitler was een Rooms Katholiek.
Dries alsmede Gretta Duisenberg, is wel de enige die tegen die Haagse ‘Judeo-Christelijke’ (een oxymoron) Zionistische kliek ingaat en dat waardeer ik.
Ik ben geen voorstander van georganiseerde religieuze onzin, maar alle Rooms-Katholieken met Adolf Hitler gelijkstellen lijkt me toch wel erg paranoia.
Bovendien zijn er ook nog een hoop mensen die Adolf Hitler als Atheïst zien en dat ‘feit’ gebruiken om op het gevaar van goddeloosheid te wijzen. Dat is net zo’n non-argument.
“Maar wat niet vermeld wordt in het artikel, dat Dries van Agt een Rooms Katholiek is.
Dat is nogal belangrijk, want ook Adolf Hitler was een Rooms Katholiek.”
Adolf Hitler was een mens, jij bent waarschijnlijk ook een mens, dus jij bent net als Adolf Hitler ?
En ik woon nog wel in Utrecht! Oftewel de Domstad!
Vol met allemaal van oorsprong katholieke bouwwerken!
Oftwel een landverradersstad!
Het Vaticaan, dat is pas een landverrader!
Gelukkig waren Stalin en Grote Roerganger Mao duidelijk géén katholieken.
Dus ook geen landverraders!
Dries van Agt een landverrader? Hilarisch, gewoon.
Van Agt’s uitspraken over Israel stemmen trouwens volledig overeen met die van een Joodse dissident als Finkelstein. Bovendien worden ze ook bevestigd voor mensenrechtenrapporten.
Nederlander = Iemand die Amsterdam tot Hoofdstad heeft
Rooms Katholiek = Iemand die het Vatikaan tot Hoofdstad heeft
Moslim = Iemand die Mekka tot Hoofdstad heeft.
.
Ik ben in mijn leven al heel wat katholieken tegengekomen, maar geen enkele van hen zag het Vaticaan als zijn hoofdstad.
.
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat je de Joden uit jouw lijstje hebt gelaten. Als er één bevolkingsgroep is waarbij loyaliteit tav een andere natie eerder de regel is dan de uitzondering, dan zijn het wel de Joden. In dit geval gaat het uiteraard over loyaliteit tegenover Israel.
Ik ben in mijn leven al heel wat katholieken tegengekomen, maar geen enkele van hen zag het Vaticaan als zijn hoofdstad.
Dat zou heel goed kunnen, want alleen de Rooms Katholieken erkennen Popiejopiejopie als hoofd van de Katholieke kerk, de rest van de Katholieken willen helemaal niets met die Pipo te maken hebben (en terecht naar mijn bescheiden mening).
Dat zou heel goed kunnen, want alleen de Rooms Katholieken erkennen Popiejopiejopie als hoofd van de Katholieke kerk, de rest van de Katholieken willen helemaal niets met die Pipo te maken hebben (en terecht naar mijn bescheiden mening).
Katholicisme = Rooms Katholicisme. Althans, dat heeft men mij toch altijd wijsgemaakt.
Oh nee hoor, er zijn twee stromingen: een die Rome en de paus erkent en een die dat niet doet. Ik ben zelf rooms katholiek opgevoed en dit is wat ik altijd heb geleerd.
Oh nee hoor, er zijn twee stromingen: een die Rome en de paus erkent en een die dat niet doet. Ik ben zelf rooms katholiek opgevoed en dit is wat ik altijd heb geleerd.
In Vlaanderen (een Rooms-Katholiek land) wordt daar geen onderscheid tussen gemaakt.
Wellicht daar niet, maar in Nederland is dit wel het geval en ik weet zeker dat er meer landen zijn waar niet alle katholieken het gezag van de paus erkennen. Er waren en zijn een heleboel katholieken die het ronduit stuitend vinden dat iemand zich tot belichaming van God (een soort halfgod in feite) laat uitroepen en vervolgens gaat opleggen wat alle katholieken moet vinden en doen. Zij erkennen dus het gezag van Rome niet en zijn dan ook niet Rooms Katholiek. Het is wellicht een minderheid, maar ze zijn er wel degelijk.