Hoewel ik het vaak ook met Wilders oneens ben, onderbouwd die gast heeft wat mij betreft dat de PVV geen one issue partij is en toch wel een idee heeft van wat er speelt in Nederland (wat hij zegt hoor je heel de dag om je heen).
Vooral het stukje over vrijheid vond ik goed. Het verdeel en heers spelletje van de gevestigde partijen kaart hij haarscherp aan. Ook is de PVV heel kritisch t.o.v. Europa als een van de twee partijen in NL.
Nouja lees en beoordeel zelf het hele stuk maar op:
Voorzitter, dit kabinet knijpt de burger niet alleen uit, het tast ook onze vrijheid op een ongekende wijze aan. Het bestrijdt niet alleen het sigaretje in de kroeg en de koopzondagen, maar het laat zelfs onderzoeken of een film op voorhand verboden kan worden. En een cartoonist wordt om zijn tekeningen door tien agenten in een politiecel gezet. Onze vrijheid is bij dit kabinet in uitermate slechte handen. Dit kabinet verdedigt niet de vrijheid, maar is een gevaar voor de vrijheid en zou zich daarvoor diep moeten schamen.
Op het moment dat alle politieke partijen tegen een politicus zijn (denk aan Fortuyn), en alle gecontroleerde media negatief is over een politicus. Should that ring a bell?
Je hoeft het niet eens te zijn met de oplossingen die hij aandraagt maar aandragen doet hij wel
Lagere belastingen, voorzitter, zorgen ervoor dat de mensen meer te besteden krijgen. Meer in hun portemonnee hebben. Om dat te bereiken moet je als politicus, politieke partij en kabinet keuzes maken. Stoppen dus met de nutteloze ontwikkelingshulp, de afdrachten aan Brussel, de Vogelaar-wijken, het kolossale ambtenarenapparaat, de peperdure adviseurs, het pesten van automobilisten en het mislukte multiculturele experiment. In 2007 ging er veel te veel geld naar de linkse hobby’s en veel te weinig geld naar de gewone mensen in Nederland.
Dan de Antillen. Voorzitter, de PVV is het zat, net als de burgers van Nederland. Het grotendeels corrupte boevennest dat al decennialang teert op de zakken van hardwerkende Nederlanders omdat zij inmiddels geheel failliet zijn, krijgt over een totaal van vier jaar 2,2 miljard keiharde euro’s uitgekeerd. In 2007 werd er al 410 miljoen euro voor de schuldsanering van de Antillen gereserveerd. Sinterklaas weet de schurkeneilanden dus nog steeds te vinden. De PVV is helder: investeer dat geld in Nederlands, bijvoorbeeld in de zorg om te voorkomen dat we hier in Nederland derde-wereldpraktijken krijgen.
Maar Space Invader heeft wel een puntje, er veranderd nooit iets essentieels in de politiek of we nu rechts of links varen, rood of paars. Het is elke keer weer slappe zak pannenkoek. Natuurlijk moeten de lasten verlicht worden voor het MKB en zal dat weer niet gebeuren. Natuurlijk moeten de topsalarissen worden aangepakt en zal dit niet gebeuren. Neem bijvoorbeeld die veraderlijke honden van D66. Die spelen het spelletje als volgt:
1) in het partij programma zijn ze tegen de identificatieplicht
2) ze keuren de identificatieplicht goed
3) ze nemen in hun partijprogramma op om de aangenomen identificatieplicht af te schaffen.
En zo gaat het elke keer. Het systeem is verrot en alleen een groffe bezem zal iets veranderen. En dat zal niet stemmen op PVV zijn.
hij wil meer geld voor de zorg, maar dat is helemaal niet nodig, want de zorg is geen zorg, je moet er niets mee te maken hebben want de regering heeft de zorg zo uitgehold dat ze het gebruiken om het eigen volk te martelen en te onderdrukken. en daar moet je nou ziektenkostenverzekering voor betalen. Ik heb het zelf ervaren, in plaats van te ijveren voor het eigen volk laten ze het uitsterven. dat is nou het nadeel van eugenica, het eigen volk sterft uit, en daarom zijn politici niet nodig.
Wilders heeft een vrij Libertarisch verkiezingsprogramma. Ietwat onnozel, maar ik vind het niet eens onaantrekkelijk. Waar het misgaat is dat eeuwige gezever over de Islam, en nog flink fout qua uitspraken ook.
Bijna niets van het verkiezingsprogramma komt door de Islam-retoriek heen. Jammer.
Wilders heeft een vrij Libertarisch verkiezingsprogramma. Ietwat onnozel, maar ik vind het niet eens onaantrekkelijk. Waar het misgaat is dat eeuwige gezever over de Islam, en nog flink fout qua uitspraken ook.
Bijna niets van het verkiezingsprogramma komt door de Islam-retoriek heen. Jammer.
Ik denk dat de media daar ook debet aan is… sensatiezoekers
Ach het Neerlandse volk valt ook wel iets te verwijten in dezen. Net als met Fortuyn wordt er blind achter de man aan gemarcheerd die “Buitenlanders eruit” - of iets wat erop lijkt - roept. Wat de man nog meer te vertellen heeft, wordt niet interessant gevonden. Hoeveel mensen weten er nou dat Fortuyn het sociale stelsel wilde terugdraaien naar hoe het was in de jaren ‘50? Al die bijstandstrekkers die op ‘m stemden hadden geen idee hoezeer ze in de shit hadden gezeten als die man z’n ideëen daadwerkelijk ooit uitgevoerd zouden worden.