Heeft iemand wel ‘ns nagedacht waar “we”, als mens, vandaan komen en wát we eigenlijk zijn?
Zijn we buitenaards, zijn we werkelijk geëvolueerd uit de vis?
Wat zegt ons lichaam nou eigenlijk over ons?
Het is een zweverig onderwerp, maar er zullen toch wel Zapruders met deze vragen bezig zijn?
Het zijn vragen welke, indien mogelijk beantwoord, meer vrijheid kan geven in deze rare wereld. Ben ik werkelijk maar een blok met vlees en was ‘dit’ het dan ná de fysieke dood? Is dat nou alles en niet zinloos?
Of ben ik een geest,geïncarneerd in een lichaam die keer op keer moet incarneren om te leren, zoals de boeddhisten vertellen. Zouden er mensen op deze aarde zijn die hier meer over weten, maar bewust niet vertellen? Of is deze hele creatie een foutje, een afwijking van de werkelijk bron?
Ik ben een moslim en geloof dus in één god en dat is Allah, en Mohammed, Jezus, Mozes, Abraham enz. waren zijn profeten.
En God heeft de laatste profeet Mohammed (pbuh) niet zonder bewijzen laten zitten, hij heeft de koran openbaard aan hem.
In de koran staan versen over wetenschap en het eiercel, en het embryo van de mens, geologische feiten enz. die pas in de laatste eeuw ondekt werden, en dus onmogelijk in toen die tijd worden onderzocht (apparatuur enz.), elk jaar bekeren een heleboel wetenschappers zich naar de Islam.
Aliens en spirituele kwaadgeesten (djins) worden ook besproken in de Koran.
ik ben Atheist en dus aanhanger van de Evolutie theorie
Kun je een paar opmerkingen over de Evolutie theorie aanduiden in je post, is wel zo leuk en interessant om te lezen behalve dat je een aanhanger ervan bent.
Interessante productie van David Sereda over UFO’s, antizwaartekracht, Egypte, de Dogon stam in Mali, de ster Sirius en nog een heleboel ander snoepgoed. Net uitgekeken en behoorlijk onder de indruk, omdat deze film voor het eerst uitlegt hoe de lichtsnelheid mogelijk kan worden doorbroken.
Ik ben een van m’n geloof gevallen katholiek en ik geloof in de evolutietheorie, reïncarnatie en karma (maar dan weer niet in een god - dat er iemand daarboven politieagentje zit te spelen, lijkt mij gewoon zeer onwaarschijnlijk). En ja, bij mij gaat dat samen =)
Ik heb laatst One Foot In Atlantis gelezen van William Henry, waarin geopperd werd dat het Genesis verhaal wellicht over ‘aliens from outer space’ gaat. Een soort Waren de goden kosmonauten? van Erich von Däniken dus. Op zich een interessante theorie, maar ik ben (nog) niet overtuigd dat mensen daadwerkelijk al dan niet deels van aliens afstammen. Maar wel verdomd interessant om te lezen, zeker omdat men de zeer geavanceerde astronomische kennis van de oude Egyptenaren, de maya’s en de inca’s eigenlijk nooit goed heeft kunnen verklaren. In dat licht vind ik het heel interessant dat de islam over aliens rept. Wat wordt er precies over geschreven, Slaz?
Ik ben een van m’n geloof gevallen katholiek en ik geloof in de evolutietheorie, reïncarnatie en karma (maar dan weer niet in een god - dat er iemand daarboven politieagentje zit te spelen, lijkt mij gewoon zeer onwaarschijnlijk). En ja, bij mij gaat dat samen =)
Ik heb laatst One Foot In Atlantis gelezen van William Henry, waarin geopperd werd dat het Genesis verhaal wellicht over ‘aliens from outer space’ gaat. Een soort Waren de goden kosmonauten? van Erich von Däniken dus. Op zich een interessante theorie, maar ik ben (nog) niet overtuigd dat mensen daadwerkelijk al dan niet deels van aliens afstammen. Maar wel verdomd interessant om te lezen, zeker omdat men de zeer geavanceerde astronomische kennis van de oude Egyptenaren, de maya’s en de inca’s eigenlijk nooit goed heeft kunnen verklaren. In dat licht vind ik het heel interessant dat de islam over aliens rept. Wat wordt er precies over geschreven, Slaz?
Ha! Interessant. Ik ben een agnost die gelooft in de evolutietheorie. Veel atheisten zijn trouwens ook agnost omdat ze wel in iets geloven (ik zeg dat niet vanwege Swinferno ). Anywayz, over evolutie theorie gesproken: dat we een afsplitsing zijn van de apen en oorspronkelijk uit Afrika komen lijkt me duidelijk. Ik heb laatst ook een theorie gelezen waarom de mens is zoals hij is (bijv. naakt): mensen zijn geboren renners, alleen niet op snelheid maar meer duurlopers. We lopen overeind, twee benen, om gedurende het heetste van de dag zo min mogelijk oppervlak door de zon beschenen te hebben. Daarom zit er ook alleen haar op ons hoofd en wordt de rest van ons lichaam gekoeld door zweet op een verder naakte huid. Wij zijn team-jagers en we jagen op dieren tijdens het heetst van de dag. Veel dieren kunnen alleen hun warmte kwijtraken door te “panten” (vergelijk een hond die met zijn tong uit zijn mond hevig gaat in- en uitademen). Dieren kunnen niet èn rennen èn warmte kwijtraken, mensen wel. Wat wij dus deden was dieren op het heetst van de dag in groepen opjagen. Als iemand moe werd, nam de volgende het over. Dan na (tientallen) uren stortte het dier uitgeput in en was er weer een weekje eten.
Ha! Interessant. Ik ben een agnost die gelooft in de evolutietheorie. Veel atheisten zijn trouwens ook agnost omdat ze wel in iets geloven (ik zeg dat niet vanwege Swinferno ). Anywayz, over evolutie theorie gesproken: dat we een afsplitsing zijn van de apen en oorspronkelijk uit Afrika komen lijkt me duidelijk. Ik heb laatst ook een theorie gelezen waarom de mens is zoals hij is (bijv. naakt): mensen zijn geboren renners, alleen niet op snelheid maar meer duurlopers. We lopen overeind, twee benen, om gedurende het heetste van de dag zo min mogelijk oppervlak door de zon beschenen te hebben. Daarom zit er ook alleen haar op ons hoofd en wordt de rest van ons lichaam gekoeld door zweet op een verder naakte huid. Wij zijn team-jagers en we jagen op dieren tijdens het heetst van de dag. Veel dieren kunnen alleen hun warmte kwijtraken door te “panten” (vergelijk een hond die met zijn tong uit zijn mond hevig gaat in- en uitademen). Dieren kunnen niet èn rennen èn warmte kwijtraken, mensen wel. Wat wij dus deden was dieren op het heetst van de dag in groepen opjagen. Als iemand moe werd, nam de volgende het over. Dan na (tientallen) uren stortte het dier uitgeput in en was er weer een weekje eten.
Bedankt voor de links Slaz! Ik zal dat eens op m’n gemak gaan lezen. Zo op het eerste oog lijkt het erop dat het niet veel verschilt met de referenties in de bijbel; de christenen zijn gewoon nog in de ontkenningsfase
Je ziet ook heel veel “menselijk"gedrag in (mens)apen terug:
* Het maken en gebruiken van gereedschap (chimpansees)
* Politiek (chimpansees)
* Verkrachting (oeran-utans)
* Oorlogsvoering (chimpansees)
* Communes (gorilla’s)
* En zelfs: verering (chimpansees doen ‘regendansen’ en er zijn aanwijzingen dat sommige plekken een speciale betekenis voor hen hebben, waar ze ook een soort rituele dans uitvoeren)
Dus het is duidelijk dat er wel degelijk iets in Darwin’s theorie zit. Het bovenstaande leidt waarschijnlijk ook nog wel weer eens tot de ietwat geladen vraagstelling of gedrag geheel of gedeeltelijk in iemands genen zit (aangezien het DNA van chimpansees voor 99,7% overeenkomt met dat van de mens en zij ook het meest “menselijke” gedrag vertonen van alle mensapen).
Referenties van de bijbel komen niet zo dichtbij?
Heel weinig delen van de bijbel (oude testement) kloppen nog, en daarom heeft God ook de laatste profeet gestuurd en het afgemaakt met de imperiele en perfecte koran.
Bekijk mijn topic over wetenschap in de koran in ditzelfde rubriek.
Professor Kroner is one of the world’s most famous geologists, becoming well known among his colleague scientists for his criticisms against the theories of some of the major scientists in his field. Sheikh cAbdul-Majeed A. Zindani met with him and presented several Qur’anic verses and Hadith which he studied and commented upon.
Professor of the Department of Geosciences, University of Mainz, Germany:
“Thinking where Muhammad came from… I think it is almost impossible that he could have known about things like the common origin of the universe, because scientists have only found out within the last few years with very complicated and advanced technological methods that this is the case.”
“Somebody who did not know something about nuclear physics 1400 years ago could not, I think, be in a position to find out from his own mind for instance that the earth and the heavens had the same origin, or many others of the questions that we have discussed here…
If you combine all these and you combine all these statements that are being made in the Qur’an in terms that relate to the earth and the formation of the earth and science in general, you can basically say that statements made there in many ways are true, they can now be confirmed by scientific methods, and in a way, you can say that the Qur’an is a simple science text book for the simple man. And that many of the statements made in there at that time could not be proven, but that modern scientific methods are now in a position to prove what Muhammad said 1400 years ago.”