Wachtwoord vergeten?

1 van de 2
1
De Bijen
Gepost: 14 februari 2008 11:20 AM   [ Negeer ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  948
Geregistreerd  2007-05-10

Haarlem - ’Bijensterfte erger dan opwarming aarde’ (link)

In Kennemerland is paniek onder imkers uitgebroken. De bijen hebben een rampzalige winter doorgemaakt. Driekwart van de volken is dood als gevolg van ziekten. Ook wereldwijd zijn grote problemen. De Belgische professor Frans Jacobs, werkzaam bij de universiteit van Gent en een vermaard bijendeskundige, luidt de noodklok.

,,De oprukkende varroa destructor mijt zorgt voor grote bijensterfte. Economisch kan dit probleem erger worden dan de opwarming van de aarde. Want zonder bijen, geen bestuiving en geen landbouw.’’

Een jaar geleden was dit al groot (maar wel alternatief) nieuws in de VS, alwaar ze het CCD noemen: Colony Collapse Disorder (Wiki)

Colony Collapse Disorder (or CCD) is a little-understood phenomenon in which worker bees from a beehive or Western honey bee colony abruptly disappear. CCD was originally found in Western honey bee colonies in North America in late 2006.[1]

European beekeepers observed a similar phenomenon in Belgium, France, the Netherlands, Greece, Italy, Portugal, and Spain[2], and initial reports have also come in from Switzerland and Germany, albeit to a lesser degree.[3] Possible cases of CCD have also been reported in Taiwan since April 2007.[4]

The cause (or causes) of the syndrome is not yet well understood. Theories include environmental change-related stresses,[5] malnutrition, pathogens (i.e., disease[6] including Israel acute paralysis virus[7][8]), mites, pesticides such as neonicotinoids or imidacloprid, radiation from cellular phones or other man-made devices,[9] and genetically modified (GM) crops with pest control characteristics such as transgenic maize.[10]

En dat allemaal terwijl we ook al de slechtste graanopbrengsten hebben.. en Peak Oil (kunstmest nodig voor bemesting, wordt gemaakt van gas, gasprijs gebaseerd op olieprijs). Fuckin’ hell… we’re gonna starve to death!

/slaat 100 kilo rijst in!

Signature 

Het zijn gewoon allemaal ontiegelijke klootzakken.

Profiel

Gepost: 01 maart 2008 01:57 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  490
Geregistreerd  2007-01-07

.

[ : 18 september 2010 12:27 PM Pietje Puk]
Profiel

Gepost: 02 maart 2008 11:46 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  131
Geregistreerd  2007-02-27

A. Straaltje schreef:Ik heb toch maar even een imker via Email om informatie gevraagd. Ivm privacy-redenen laat ik zijn naam achterwege. Info die ik vroeg:

.......stand van zaken hommels/solitaire bijen
....... ,, ,, ,, ,,in de provincie Groningen mbt de honingbij/imkerij
.......waar wordt de sterfte onder bijen door veroorzaakt?

Antwoord:

Het is een complex verhaal maar ik zal proberen hier wat over te zeggen.
Allereerst natuurlijk de vraag of bijen in de maand februari de tuin al zullen bezoeken.
Bijen vliegen bij een temperatuur die boven de 10 graden Celcius moet liggen. Bij een dergelijke temperatuur vliegen ze niet zo ver van de kast. Dus bijen in uw tuin moeten dan bij een imker vandaan komen die bij u in de buurt woont. Even afwachten of bij hogere temperaturen de bijen wel komen.
Zelf heb ik bijvoorbeeld nog geen hommel koninginnen zien vliegen. Die zijn nog in hun winterslaap

Wat betreft de Colony Collapse Disorder:
Dit is nog een onduidelijk probleem. Mijten (Varoamijten) zouden virusinfectie kunnen overbrengen.
Ook is er gesproken over de verminderde weerstand als gevolg van bestrijdingsmiddelen.
Vele mogelijke oorzaken worden genoemd.

Zelf heb ik samen met een imkercollega een 35 bijenvolken in de winter, die in de zomer kunnen uitgroeien tot het dubbele.
Nu hebben wij ook al een 3 tal keren te maken gehad met het nu zo genoemde CCD (Colony Collapse Disorder)
Dit was in 1990/91, 2001/02 en 2006/07
Verlies van veel bijenvolken zonder duidelijke reden.
Nu echter de laatste jaren dit in meerdere landen een probleem oplevert, stort de media zich op het probleem.
Veel aandacht zorgt er voor dat ook het onderzoek naar dit probleem meer aandacht krijgt.
De angst dat we geen bijen meer zouden hebben levert een schrikbeeld op.
Bijen hebben een functie in de natuur zoals u zelf al hebt aangegeven.
Einstein was duidelijk. Geen bijen, binnen een vier a vijtal jaren geen mensen meer op deze aardkloot.
Laten we hopen dat het niet zover komt.

Hopende uw vragen een beetje naar behoren te hebben beantwoord ondanks de complexe materie.
Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust en ik zal trachten ze te beantwoorden.
Vr. gr.,
...

(een vakbekwaam imker, secretaris van een bijenvereniging)

http://www.bijen.wur.nl/

Profiel

Gepost: 03 maart 2008 05:32 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  685
Geregistreerd  2008-01-15

Grappig dat de imker totaal niet ingaat op de UMTS masten die als boosdoener aangewezen worden door sommigen. Daarover zou ik nou juist die man z’n mening graag horen.

Signature 

“Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism—how passionately I hate them!”

Profiel

Gepost: 04 april 2008 06:35 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  165
Geregistreerd  2007-02-16

Het verhuren en vervoeren van bijen, wat zeer veel gebeurt wereldwijd, veroorzaakt stress en verspreidt wellicht ziekten onder de volken.

Profiel

Gepost: 04 april 2008 09:46 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  25
Geregistreerd  2008-01-19

http://www.youtube.com/watch?v=kzid6jVGuCo
Staan er nog 10 op, gaan allemaal over de bijen, wellicht niet voor iedereen geschikt maar pik eruit wat je aanspreekt.

Profiel

Gepost: 04 april 2008 09:50 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  25

http://www.enterprisemission.com/Bees/thebeesneeds.htm
Voor de lezers onder ons.

Profiel

Gepost: 04 april 2008 10:36 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  77
Geregistreerd  2007-05-09

Hej die laatste bron van jou, Fra Mauro, is interessant.

De opwarming van de aarde is, naar mijn mening, wel degelijk schrikbarend. Zelf geef ik hiervoor o.a. de zon als oorzaak aan.

Jou bron verklaart dat het universum massaal een ‘klimaatverandering’ ondergaat. Extra bronnen doen het altijd goed voor een mogelijk betoog wink

Signature 

You’re imprisoned in matter in a virtual reality. Your spirit is captured in a body, within this artificial created universum

Profiel

Gepost: 05 april 2008 12:31 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  382
Geregistreerd  2008-03-17

De Bijen gaan toch dood omdat er juist GEEN zon is? Ze hebben zon nodig om te overleven toch? Je weet wel de hele proces, zon, bloemen, glucose, etc…
Het word juist kouder.. minder zon… daarom gaan de Bijen weg..?

Signature 

We have decreed death among you, and We are not to be frustrated from changing your Forms and creating you (again) in (forms) that ye know not. 56:60

Profiel

Gepost: 05 april 2008 12:55 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  90
Geregistreerd  2007-02-28

Cynical mode on/ Ach, monsanto’s gmo’s hebben geen bijen nodig voor voortplanting en indien wel, dan manipuleren ze die beestjes ook wel zo dat ze resistent zijn tegen waardoor ze nu belaagd worden./ cynical mode off

Signature 

all corruption will be revealed

Profiel

Gepost: 05 april 2008 09:11 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  25

http://www.youtube.com/watch?v=H1o_P-u1yXA&feature=related
Erg boeiende kijk op o.a. beroemde Hollywoodfilms geplaatst in de context van huidige zichtbare en onzichtbare gebeurtenissen, met een verwijzing naar de bijen. De maker heeft meerdere analysefimpjes die zeer de moeite waard zijn. Niet voor iedereen geschikt maar pik er gweoon uit wat je aanspreekt dan is het goed te pruimen en geeft het een andere kijk op bepaalde zaken.

Profiel

Gepost: 08 april 2008 11:24 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  685
Geregistreerd  2008-01-15

Bedankt voor de links Fra Mauro, hier ga ik binnenkort eens uitgebreid induiken. Ben benieuwd wat voor verklaringen er gegeven worden voor dit vreemde fenomeen.

Signature 

“Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism—how passionately I hate them!”

Profiel

Gepost: 16 mei 2008 04:12 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  72
Geregistreerd  2008-03-18

Uit Willem Middelkoop’s Nieuws Flash van vrijdag 16 mei 2008: http://www.youtube.com/watch?v=M_XnvZAcM0U

Mogelijke oorzaak verdwijnen bijen: nieuwe generatie pesticiden, geintroduceerd door Bayer midden jaren negentig.

Signature 

“It’s lonely in the saddle since the horse died.”

Profiel

Gepost: 19 mei 2008 09:32 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  45
Geregistreerd  2007-05-29

Griezelig!! Ik hoor ook geruchten dat het te maken heeft met GM gewassen.

Profiel

Gepost: 01 juni 2008 12:01 AM   [ Negeer ]   [ # 14 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  41
Geregistreerd  2008-05-18
VAB - 01 maart 2008 01:57 AM

-vanavond was er een item over op het nieuws van RTL-4. De oorzaak zou een schimmel zijn, afkomstig van Terschelling ofzo?!

Van Terschelling? En daardoor sterven wereldwijd de bijen uit? Schimmel, pesticide van MONSANTO denk ik. Sterft binnenkort ook 70% van de mieren door uit, o nee we zijn mensen he, Zou je smorgens op de snelweg niet denken ‘t lijkt net een collone branstof slurpende mieren. Uitroeien die hap!!

Signature 

Only words of the highest of truth can change reality in human mind because there only exists one truth of a kind.

Profiel

Gepost: 10 juni 2008 03:55 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  35
Geregistreerd  2008-03-03

Voor zover ik begrepen heb, sterven de bijen uit door o.a. de mobiele telefonie. Een Duits onderzoek wijst uit; een paar mobieltjes om een korf en de bijen komen er niet meer terug.Maar een miniscuul percentage van de mensen zal zich als hij een appel eet zich bedenken dat die appel mede te danken is aan de bijen..

Het zou kunnen dat het het zelfde verhaal is als walvissen die de weg kwijt raken door apparatuur die -het zal weer eens niet- wordt gebruikt door voor militaire marine doeleinden. Deze apparatuur verstoord de frequentie waarop walvissen navigeren en zo raken ze -het- kwijt. Dat zou dus bij bijen ook zo kunnen zijn denk ik.

Je gaat het wel echt serieus nemen als je het volgende videootje bekijkt..
Dit is wel het stuitendste voorbeeld wat ik tot nog toe als bewijs heb gezien voor de enorme impact van mobiele straling:
http://freepage.twoday.net/stories/4969270/

[ : 10 juni 2008 03:57 PM signs]
 Signature 

I don’t know where we’re going, but we’re on our way.

Profiel

1 van de 2
1