Dr. Greer, ik weet niet hoe jij er van overtuigd kunt zijn dat het een oplichter is, maar dat maakt verder ook niet uit. Je kunt Greer gemakkelijk weglaten uit het plaatje, of denk je dat hij hoogstpersoonlijk alle honderden getuigen van het DisclosureProject brainwashed?
Greer organiseerd trouwens tripjes waarbij hij UFO’s ‘oproept’. Vraag mij niet hoe hij het doet, maar voormalig minister van Defensie (Canada) Paul Hellyer was meegegaan en volledig overtuigd van de werkelijkheid van de buitenaardse bezoekjes (hier kun je gerust alle hologramtheorieën op loslaten).
Of ze hier zijn met goede bedoelingen? Weet ik niet, ik geloof zelf dat het niet zo gemakkelijk is om dat uit te zoeken wegens de nationale en internationale veiligheids-structuur. Ik kan 10.0000 scenario’s bedenken voor het hoe, wat en waarom (veel sci-fi kijken helpt daarbij
), maar zeker weten doet niemand dat denk ik.
Ripley, waarom velen meteen negatieve gedachten hebben bij de ALIENS? Ja, wat we niet kennen is eng zoals je stelt (moslims bijvoorbeeld). Daarbij komt natuurlijk dat wij het luchtruim als het onze zien, dus als een onbekend vliegtoestel daar maling aan heeft, interpreteren ‘we’ dat als een vijandelijke actie. Het wordt nog enger als de ALIENS plotseling massaal opduiken boven Washington (Washington UFO-flap, 1952) of wanneer ze onze nucleaire raketsilo’s lamleggen.
Natuurlijk hou ik de optie open dat het hier gaat om een gigantische psy-op, waar het volk zowel als alle getuigen de dupe van zijn (holografische projectie, geheime wapens van een schaduwdivisie in het leger, private weaponry van een rijke pik ergens, wie weet).
Wat ik vooral duidelijk probeer te maken is dat het UFO-fenomeen (+ de buitenaardsen) niet slechts het resultaat is van een goedgelovig publiek en slechte B-films en dat er wel degelijk goed ondersteunend materiaal te vinden is dat niet zomaar van tafel kan worden geveegd.
Maar we kunnen het ook gemakkelijk houden voor onszelf: ‘Hahahahaha! Wat een onzin!’ Case Closed.